26

Re: bietensap

Zonnestraal schreef:

Blijft slechts een vraag over,
Kleurt je urine ook rood net zoals vroeger na een groot bord bietjes?

Vrij onhandig tijdens lange zwembad wedstrijden/ trainingen :-)

Mijn vriendin drinkt dagelijks 1 glaasje bio-bietensap van een of ander Duits merk. En ik verschoot er toch van hoe hard het haar urine kleurde.

En nee, we doen niet aan plasseks.

27

Re: bietensap

Ik heb goede ervaringen met bietensap, dat ik het ook ben gaan voeren in mijn webwinkel. In de wielersport wordt er al erg veel gebruik van gemaakt. Er is veel over gespeculeerd, maar je moet het gebruiken wanneer je het nodig hebt. Begin een week voor een wedstrijd met een flesje per dag, en de laatste een paar uur voor de wedstrijd en je hebt meer uithoudingsvermogen.

Maca944 schreef:

Heeft er iemand hier al ervaring met bietensap? In eerste instantie viel dit voor mijn gevoel in de categorie compressiekousen en breathe right apparaatjes (kortom, zolang je er in gelooft zal het wel ergens goed voor zijn), maar het lijkt alsof er met bietensap wel degelijk min of meer objectief vast te stellen positieve effecten zijn. Ik heb wat flesjes gekocht in de voorbereiding op Almere, maar nog niet geproefd (daar wacht ik mee tot mijn motivatie weer helemaal terug is).

Heeft iemand hier al ervaringen met dit spul?

28

Re: bietensap

Bietensap werkt bij mij ook prima. Drink het al meer dan 2 jaar voor wedstrijden.
Deze week ook weer elke dag 2 glazen. Misschien is het een placebo effect kan ook natuurlijk. Zondag de marathon van Barcelona. Zal morgen wel geen fles mee mogen nemen in het vliegtuig  smile

29

Re: bietensap

Geen bietensap voor mij. Mijn darmen raken er van in de knoop...

30

Re: bietensap

Ik ben daar dus he-le-maal klaar mee; met bietensap. Dat spul in niet te drinken, en vindt het a-relaxt om voor elke wedstrijd te moeten kotsen, omdat die smaak heel echt erg smerig is. En de dag erna zit ik dus de hele dag op het toilet. Op een gegeven moment weet je dan ook niet meer of het bloed is of... Na ja, laat ook maar.

"We are not now that strength which in old days Moved earth and heaven, that which we are, we are, One equal temper of heroic hearts, Made weak by time and fate, but strong in will To strive, to seek, to find, and not to yield."

31

Re: bietensap

Er is naar het schijnt een betere opvolger op komst voor het bietensap. Geen rucola of cacaobonen maar iets dat ook vrij eenvoudig te gebruiken is maar ik weet nog niet juist wat het is. Ikzelf heb geen last van bietensap maar ik twijfel er toch ook wel aan of het iets van prestatieverbetering geeft voor mij.

32

Re: bietensap

Doe het soms in de 5 dagen voorafgaande op een loopwedstrijd (10miles, halve marathon, ook voor mijn eerste en enige marathon gedaan). Denk dat het effect meer placebo is, maar ik let dan ook niet op voeding. Denk dat het eerder iets is dat nog net een tikje extra kan geven als je voeding al volledig op punt staat.

33

Re: bietensap

Gewoon geconcentreerde capsules nemen bijv http://www.creanite.nl/DaviWB/Pagina13.html