26

Re: Kettlebell

zonder lucht, en om het maximaal lastig te maken moet het ook goed strak zitten. Enkelband zwemmen wordt al flink makkelijker als je de enkels zelfs maar een klein stukje uit elkaar kan halen.

En als je een matige zwemmer bent, zou ik er maar heel weinig mee zwemmen zonder ondersteuning van een hele grote pull buoy. Ik gebruik de band echt heel erg veel, maar vrijwel altijd met buoy. Het is echt opmerkelijk hoeveel moeilijker pull buoy zwemmen is met band erbij. Vooral over langere afstanden. Het valt in het begin nog helemaal niet mee om de rompspanning goed te houden over langere afstanden. Je 'smokkelt' altijd nog wel iets met de benen als je alleen een pull buoy gebruikt. Vooral met betrekking tot het inzetten van de rotatie. Met pull buoy en band moet de hele rotatie uit de romp zelf komen en dat ga je goed voelen als je het niet gewend bent.

27

Re: Kettlebell

Met plank tussen de benen zwemmen schijnt ook niet slecht te zijn en kun je ook minder ''smokkelen'' maar dat heeft wel niet veel meer met een kettlebell te maken natuurlijk.

28

Re: Kettlebell

Het had inmiddels al niet veel meer met kettlebells te maken Ronnyke... Maar daar is het draadje niet minder interessant van geworden.

29

Re: Kettlebell

ronnyke schreef:

Met plank tussen de benen zwemmen schijnt ook niet slecht te zijn en kun je ook minder ''smokkelen'' maar dat heeft wel niet veel meer met een kettlebell te maken natuurlijk.

Van wat ik me nog kan herinneren uit de oude tijd, was een plank tussen de benen vele malen moeilijker dan een pull bouy. Je bent immers verplicht om echt je benen strak toe te houden en vanaf dat je begint te "smokkelen" met je benen, floept die plank er in 1-2-3 uit.

30

Re: Kettlebell

Idd in mijn schemas zit dat er in regelmaat in met de plank trainen. Ikzelf vind het wel leuk. Maar het aanleren destijds was iets lastiger.