1

Onderwerp: Goede, lange sokken

Ik heb een vraag over loopsokken, ik heb snel last van warme en gevoelige voeten, warm tijdens en na het lopen (tot zelfs een paar dagen) en gevoelige meestal tot een paar dagen erna.

Ik ben dus op zoek naar goede loopsokken, die goed ventileren en zorgen voor minder irritatie aan mijn voeten.
Moeten wel langere sokken zijn zodat mijn achillespezen goed bedekt zijn.

Wie heeft er een goede tip voor sokken maar ook voor voetverzorging in het algemeen.

2

Re: Goede, lange sokken

Laten we dan maar beginnen bij het begin; op wat voor sokken loop je nu? Standaard Hema sportsokken?

Ik loop zelf eigenlijk altijd op X-socks. Bij voorkeur de simpelste X-socks Discovery. Dit zijn geen lange sokken maar ze komen sowieso boven de schoenen uit. Ik heb in het verleden ook X-socks met zo'oranje lipje aan de achterzijde gehad, maar dat irriteerde meer dan dat het ergens goed voor was (als die uberhaubt nog te krijgen zijn).

3

Re: Goede, lange sokken

Loop met mijnfietssokken, Assos, Giro, en hele dunne schaatssokken maar zijn kort net boven de schoen uit.
x-socks heb ik ook nog liggen maar krijg ik snel zweetkakkers van.

4

Re: Goede, lange sokken

Die fietssokkenvan giro en defeet enz zijn om te lopen niks waard vind ikzelf,ik heb graag een kous dat wat steun geeft. X-socks zijn goed alleen wat dik vind ik als mijn voeten wat uitzetten tijdens het lopen beginnen mijn tenen wat te knellen. Ik gebruik graag die korte sokjes van Herzog en compressport.

5

Re: Goede, lange sokken

Compressiekousen van 'ironman'!
Hoog tot onder de knie, voldoende steun, niet te dik maar zeker niet dun.

En....betaalbaar: €26,50

**We own the raod**
(Lopen/Fietsen/Schaatsen/Zwemmen/Skeeleren)

6

Re: Goede, lange sokken

Hebben compressiekousen echt toegevoegde waarde? Heb daar wel naar zitten kijken.
Heb eigenlijk nooit last van mijn schenen of kuiten, ben een midvoetlander. De achillespees is wel wat gevoeliger.
Ik wil ook geen dikke sokken, daardoor krijg ik door de warmte extra last van mijn voeten

7

Re: Goede, lange sokken

Hardloop sokken van Falke, ik vind ze fijn smile
www.perrysport.nl/fal-hr-ru4-light-coolmax_100012321.html

8

Re: Goede, lange sokken

Ik heb 2 stel compressiekousen, van Sugoi en van Craft. Tijdens het lopen voegt het voor mij niets toe, maar naderhand des te meer. Ik ben ook middenvoetlander en heb naderhand praktisch geen pijntjes als ik na het lopen een half etmaal de compressiekousen heb gedragen. Als ik dat niet doe (met name na langere gelopen afstanden) komt me dat wel op spierpijn of in het gunstigste geval op stramme kuiten te staan.

9

Re: Goede, lange sokken

Sokken gevonden van 2XU maar daar gaan ze uit van de kuitomtrek, ik zit op 36cm, bij onderstaande site maat S
Maar hoe kan ik er dan vanuit gaan dat dat ook goed gaat met maat 43?

http://www.sportcompressiekousen.nl/2xu … k-wit.html

10

Re: Goede, lange sokken

Paar keer gelopen met de x-socks compressiesokken, stap weer over op normaal.
Teveel knelling bij de knie ondanks dunne kuiten.
Na de inspanning wel prettig om aan te hebben.