1 Laatst bewerkt door rinke (10-03-14 15:50:28)

Onderwerp: trisuit, welke?

Ik trok gisteren 5 minuten voor aanvang van mijn zwemloop de rits van m'n trisuit kapot (kon 'm gelukkig nog in elkaar flansen)... Echter nu dus maar opzoek naar een nieuw suit. Echter welke?? Mensen nog advies voor een goed suit tot max 120€? Bestellen via internet geen probleem. Echter wel eentje die wat minder water opneemt dan m'n huidige van Dare2tri...

#enjoylife

2

Re: trisuit, welke?

Balen, da's mij ook eens overkomen. Kon toen niet repareren en met gewoon t-shirt wedstrijd afgewerkt. Nadien wel een stevigere rits in het pak laten zetten. Ik had een trisuit van Orca, dus....
Nu ook vanwege het waterafstotende effect een ander trisuit besteld, skins tri400, maar deze zijn wel wat duurder dan 120 €. Als het goed is, ontvang ik deze morgen.

Verder staat Sugoi wel goed bekend, maar van prijzen weet ik niets...
Ik weet niet of je hier wat aan hebt...het blijft natuurlijk allemaal persoonlijk  smile .

3 Laatst bewerkt door Arnoutdv (10-03-14 16:10:11)

Re: trisuit, welke?

Ik heb meerdere merken, maar die van Matong doen het wat betreft prijs/kwaliteit voor mij goed:
www.matongsportswear.nl/c-1755918/heren/

Verder nog een trisuit van Saucony en van Skins (TRI400, vooral duur):
www.chainreactioncycles.com/us/en/tri-race-wear/tri-suits?f=2261

4

Re: trisuit, welke?

De 2XU long distance suit vond ik wel de fijnste die ik tot nu toe gehad heb.

Is wel rond de 150 euro standaard, maar bij Wiggle of triathlonwinkel.nl willen ze nog wel eens een 2013 modelletje verkopen waardoor hij in jouw budget zou passen.

Nu heb ik een Pearl Izumi uit de outlet store in Valkenburg van 5 tientjes en die is verrassend goed qua prijs/kwaliteit. Valt wel groot. Ik heb een M bij 1.86 en 84kg bij 2XU heb je met mijn lengte-breedte verhouding een L nodig.

5

Re: trisuit, welke?

Ik heb ook een 2XU. Deze bevalt me erg goed. Ik ga voor dit seizoen een nieuw trisuit van 2XU bestellen. Het model 2014 is helaas nog niet leverbaar.

6

Re: trisuit, welke?

Kwalitatief goede merken qua trisuits weet ik niet daar ik zelf een beginner ben die het met een oud snelpak doet. Maar stel dat je rond gaat kijken, dan vind je bij de oosterburen vaak nog wel een leuke aanbieding. Zelf ben ik daar fan van bike24.com maar ook bijvoorbeeld Rose heeft vaak rest pakken in de aanbieding.

7

Re: trisuit, welke?

Voor 120 euro zou ik voor n 2xu gaan. Prima pak, neemt weinig water op en zit bij mij als gegoten. Ook na 4 jaar gebruik (wedstrijdje of 10 per jaar) nog steeds in goede staat.

Heb je een wat groter budget dan raad ik het carbon pro pak van Arena aan (wel de triathlon variant). Zelfde stofje (of nou ja, carbon) waar de KNZB mannen en vrouwen hun races in afleggen, alleen dan met enkele bewegingspanelen in het pak voor het lopen en fietsen.

8 Laatst bewerkt door rinke (11-03-14 13:55:33)

Re: trisuit, welke?

Over welk type 2XU hebben we het dan precies? heb zelf nog de Sugoi RS gezien, die sprak me erg aan en kwam ook als erg goed uit de triradar.com review. Echter waar kan ik deze krijgen... De Arena suits lijken me echt fantastisch maar verrrrrrrrrrrrrrr boven budget wink

#enjoylife

9

Re: trisuit, welke?

volgens mij had ik de endurance

10

Re: trisuit, welke?

Heeft iemand ervaring met de 2XU Perform serie? Denk er over om een short en top te kopen.

11

Re: trisuit, welke?

Die ik heb lijkt het meest op de 2xu comp, de active zou ook nog kunnen. Geen idee wat het exacte verschil is tussen die twee.

12

Re: trisuit, welke?

Rinke;  heb zelf nog de Sugoi RS gezien, die sprak me erg aan en kwam ook als erg goed uit de triradar.com review. Echter waar kan ik deze krijgen...

De opvolger is te koop bij Wiggle (nog wel even geduld hebben)

http://www.wiggle.nl/sugoi-rs-tri-suit-1/

13

Re: trisuit, welke?

WJB schreef:

Rinke;  heb zelf nog de Sugoi RS gezien, die sprak me erg aan en kwam ook als erg goed uit de triradar.com review. Echter waar kan ik deze krijgen...

De opvolger is te koop bij Wiggle (nog wel even geduld hebben)

http://www.wiggle.nl/sugoi-rs-tri-suit-1/

Die had ik ook gezien maar leek uitverkocht. Heb nu de vraag bij Wiggle neergelegd wanneer het suit eventueel weer beschikbaar komt.

#enjoylife

14

Re: trisuit, welke?

heb zojuist een SKINS TRI400 Men's Compression Sleeveless Tri Suit gekocht in de aanbieding bij bike24.de voor 118,95 smile Ben benieuwd.......... Suit kwam zeer goed uit verscheidene reviews dus heb er vertrouwen in. Moet wel een stuk beter dan mijn oude dare2tri trisuit zijn wink

#enjoylife

15

Re: trisuit, welke?

Vandaag voor het eerst een trisuit gepast. Een Speedo Tri comp.

Was me dat een ramp zeg! Volgens het kaartje aan de pakken moest een XL me passen. Vooreerst had ik al moeite met mijn gespierde (lees: dikke) billen. Eens alles netjes ingepakt, begonnen mijn armen na 30 sec gewoon stilstaan al branderig/verzuurd achtig aan te voelen. De armen voelden zwaar aan als ik zegewoon liet hangen. Dus zelfs zonder nog maar armbewegingen te maken. Het rare was dat ik niet echt de indruk had dat het pak me veel zou hinderen om te zwemmen. Voor het zekere dan maar eens de XXL aan gedaan maar dan sloot dat niet meer zo echt aan achteraan mijn nek.

Kan dat gevoel in de armen zijn omdat zo een pak een beetje de bloedcirculatie hindert en dit tegengegaan wordt door de armen te bewegen? Ik ben vandaag des te meer overtuigd dat ik, als ik een wetsuit wil kopen, professioneel advies wil inwinnen. Gelukkig zijn er op relatief korte afstand twee winkels die dat ook kunnen.

16

Re: trisuit, welke?

Dimitri schreef:

Vandaag voor het eerst een trisuit gepast. Een Speedo Tri comp.

Was me dat een ramp zeg! Volgens het kaartje aan de pakken moest een XL me passen. Vooreerst had ik al moeite met mijn gespierde (lees: dikke) billen. Eens alles netjes ingepakt, begonnen mijn armen na 30 sec gewoon stilstaan al branderig/verzuurd achtig aan te voelen. De armen voelden zwaar aan als ik zegewoon liet hangen. Dus zelfs zonder nog maar armbewegingen te maken. Het rare was dat ik niet echt de indruk had dat het pak me veel zou hinderen om te zwemmen. Voor het zekere dan maar eens de XXL aan gedaan maar dan sloot dat niet meer zo echt aan achteraan mijn nek.

Kan dat gevoel in de armen zijn omdat zo een pak een beetje de bloedcirculatie hindert en dit tegengegaan wordt door de armen te bewegen? Ik ben vandaag des te meer overtuigd dat ik, als ik een wetsuit wil kopen, professioneel advies wil inwinnen. Gelukkig zijn er op relatief korte afstand twee winkels die dat ook kunnen.

Die Speedo's zijn inderdaad ook een soort veredelde zwempakken, bedoeld om max 400m in te zwemmen . Ik heb een sponsorwedstrijd Tata Steel in londen gedaan en daar moesten we ook Speedo aan. Ik heb mijn pakje maat L daarna aan een vriend gegeven die begon met triathlon en 1.76 en 72kg was ipv 2x plus 10 smile

17

Re: trisuit, welke?

@Dimitri dit betreft een wetsuit en geen trisuit toch? Qua wetsuit kan je voor een goedkope een gok nemen maar bij duurdere zou ik zelf ook advies inwinnen en naar testdagen gaan (staat voor volgend jaar op de planning.. smile

#enjoylife

18

Re: trisuit, welke?

rinke schreef:

heb zojuist een SKINS TRI400 Men's Compression Sleeveless Tri Suit gekocht in de aanbieding bij bike24.de voor 118,95 smile Ben benieuwd.......... Suit kwam zeer goed uit verscheidene reviews dus heb er vertrouwen in. Moet wel een stuk beter dan mijn oude dare2tri trisuit zijn wink

Dan ben je spekkoper! Ik heb er iets meer voor betaald... sad
Gisteren binnengekregen trouwens. Mooi pakje, mooie materialen, stevige rits, fraai afgewerkt en ook de maatvoering klopt. Ik pas er precies in en het kleedt mooi af... tongue

Vrijdag testen in het zwembad.

19

Re: trisuit, welke?

Kan ook niet wachten tot ik 'm binnen heb en kan testen. Als het prijsverschil heel groot is, kan je 'm dan niet terugsturen en deze bij bike24.de bestellen?

#enjoylife

20

Re: trisuit, welke?

rinke schreef:

@Dimitri dit betreft een wetsuit en geen trisuit toch? Qua wetsuit kan je voor een goedkope een gok nemen maar bij duurdere zou ik zelf ook advies inwinnen en naar testdagen gaan (staat voor volgend jaar op de planning.. smile

Ach, compleeeeeet verkeerd gelezen. Mijn excuses.

21

Re: trisuit, welke?

rinke schreef:

Kan ook niet wachten tot ik 'm binnen heb en kan testen. Als het prijsverschil heel groot is, kan je 'm dan niet terugsturen en deze bij bike24.de bestellen?

Nah, ik hou 'm wel. Bedankt voor de tip overigens, bike24 heeft wel uitgebreid assortiment. Een volgende keer ga ik zeker eerst ff kijken op hun site.

22

Re: trisuit, welke?

Ik heb inmiddels een keer gezwommen met het pak. Was voor mijn gevoel toch wat wennen. Hoewel het pak strak aansluit en ik volgens de maattabel (M, 1.80 m , 73 kg) de juiste maat heb, voelde het in het water al duidelijk wijder aan. In eerste instantie had ik ook het gevoel dat het wat water hapte. Na eea hergeschikt te hebben, leek het beter, maar toch niet hetzelfde gevoel als wanneer ik in zwembroek zwem. Het voelde minder snel, hoewel mijn 500 m tijd niet wezenlijk anders was, als normaal, rond de 7:20 in een training.
Hoewel de fabrikant beweert dat het pak weinig water opneemt, vond ik dat tegen vallen, zeker in vergelijking met mijn zwembroek (speedo aquablade). Bij mijn zwembroek krijg ik na de training nog nauwelijks water eruit geknepen, bij de trisuit werd mijnkleedhokje zeiknat.
Dus eindoordeel? Voorlopig een krappe voldoende, vwb fietsen en lopen nog geen beoordeling. In droge toestand zit het erg lekker, dus mogelijk dat daar wat extra punten te scoren zijn.

23

Re: trisuit, welke?

Heb het pak ook binnen en het viel me heel erg mee hoe strak het zat... Ik had meer compressie verwacht maar dit was dus minder in de praktijk. Het pak zit trouwens wel echt zalig... Vele malen beter dan mijn dare2tri, maar dat mag ook wel voor het prijsverschil. Binnenkort maar eens in het zwembad uittesten tijdens een training..

#enjoylife

24

Re: trisuit, welke?

even een vraagje, wil eigenlijk ook nog een trisuit erbij

Zoals ik het hier hoor is de SKINS TRI400 Men's Compression Sleeveless Tri Suit  een aanrader..


heb wel even ervaring deskundige nodig, zit hier een verdikking in voor het fietsen ( lees: nepzeem )

en volgens tabel zou ik aan een M moeten, ik ben 1,78 lang en 82kg, iemand toevallig met vergelijkbare maten ??

25 Laatst bewerkt door Arnoutdv (17-03-14 16:07:30)

Re: trisuit, welke?

Ik ben 1.82, 76KG en heb een M

Ik zou het geen zeempje noemen en van de compressie merk ik niks.

Wat mij tegenvalt is het verkleuren. Ik de de zwarte met gele banen en het geel begint nu al te verkleuren (wordt donkerder...)
Zal waarschijnlijk op hand in koud water gewassen  moeten worden, maar dan nog lijkt het alsof het zwart langzaam doorloopt.