1

Onderwerp: Ironman Germany 2008

Het seizoen zit erop, maar toch alweer bezig met de "voorbereidingen" voor 2008.
Ik doe mee aan de IM Germany, en ik was benieuwd of er mensen zijn die goede tips hebben voor accommodatie in/rond Frankfurt.

Is het handiger om dichtbij het meertje te zitten, of kan je beter in de stad vanwege de finish in het centrum, of waar zit je het beste om het fietsparcours te doen? Tips zijn erg welkom!!

Thanx!

2

Re: Ironman Germany 2008

Ik heb wel een paar goede tips voor je
Zelf was ik dit jaar deelnemer aan de Ironman in Frankfurt en heb gelogeerd in Hotel Monopol dat is 700 meter van het loopparcours af
Het fietsparcours is tevens vlakbij alleen je mist de eerste 12 km omdat de start van het fietsen bij de Langenerwaldsee is en die loopt over een autosnelweg dus lastig om dat te verkennen
Vlakbij het hotel kun je meteen het fietsparcours op en het staat goed aangegeven d.m.v. Ironmanbordjes die het gehele jaar te zien zijn
Het Hotel Monopol ligt vlakbij het treinstation in Frankfurt en de prijzen voor een overnachting in een 1 persoonkamer was 60 Euro per nacht inclusief ontbijt
Het Hotel heeft ook een inpandige garage en dat kost 11 Euro per dag,adres hotel is Mannheimerstrasse 11-13
Triatleten zijn niet vreemd voor de receptie en doen niet moeilijk als je na een training je fiets mee naar boven neemt op de kamer
Het is niet handig om bij het meertje te zitten omdat dit 12 km is van Frankfurt want na het fietsen is tevens de start van het lopen en ook de finish is vlakbij het parc-fermee zodat je na de wedstrijd zonder problemen je de fiets op kunt halen en het hotel is ook dichtbij
Het is heel lastig om na de wedstrijd weer terug te gaan naar de Langerwaldsee en shuttelbussen rijden er niet in overvloed,en het parcours blijft lang afgesloten in Frankfurt
Een laatste tip nog Het fietsparcours is goed te doen maar verken het eerst want de klimmen kunnen toch behoorlijk lastig zijn zeker als je in de eerste ronde mee rijdt met de vele Duitsers die proberen zo hard mogelijk weg te rijden en dan na 90 km stil vallen dus behouden starten met fietsen
Zelf stond ik bij het zwemmen geheel aan de buitenkant en dat ging goed want vanaf de eerste meter kon ik vrij zwemmen zonder geduw en getrek van andere personen,je zwemt wel wat meters meer maar je komt wel fris het water uit
Ik heb heel veel mensen gezien die in paniek raakten omdat ze in het gedrang kwamen en er niet uit kwamen
Frankfurt staat tevens bekend om zijn talloze restaurants waar je prima kunt eten voor 15 tot 20 Euro per persoon
De organisatie is Frankfurt is niet kinderachtig met het uitdelen van kaarten tijdens het stayeren met fietsen dus hou afstand