1

Onderwerp: Kracht training?

Ik ben van nature niet echt een snelle fietser maar kan dit daarentegen wel heel lang vol houden  lol . Helaas heb je daar niet zo veel aan bij een duathlon.   

Wat is nu DE training die er voor zorgt dat het allemaal wat harder gaat? Duurtaining?, intervallen? of een combi hiervan?

Heb de zoekfunctie geraadpleegd maar ik kom er niet achter.


groet,


Rob

2

Re: Kracht training?

Als snelheid het probleem is, geef je het antwoord zelf hé  smile
Ik weet niet hoevaak je fietst per week, maar las er misschien sowieso wekelijks 1 ritje/week in met enkele blokjes.
Ken je je overslag ? Het punt waarop je moeilijker kan praten smile
Blijf daar iets onder en doe bvb. 6x5' en 5' aan een rustig tempo tussendoor. Steeds een 30' losfietsen voor en na.
Kan je ook op je rollen. Losfietsen voor en na mag dan wat korter.
Voila  smile

3

Re: Kracht training?

Intervallen.

4

Re: Kracht training?

Hier kan ik wat mee dus dank. Ik kan aan de bak dus.


groet

5

Re: Kracht training?

Ook na 1,5 maand nog eens een antwoord van deze kant.
Om snelheid te krijgen zal je op snelheid moeten rijden tijdens de training.
Dit kan op verschillende manieren:
Een daarvan zijn de normale intervallen. Dit zorgt voor kracht en snelheid, maar deze methode stond hierboven al.
Een andere zeer effectieve methode is om achter een gangmaker aan te gaan. (Wie kent nu niet de beelden van prof wielrenners trainend achter de brommer) Zelf deed ik dit ook nog wel regelmatig door even achter een tractor aan te gaan hangen (die rijden ook gewoon tegen de 50) ( ik heb ook gemerkt dat niet iedere willekeurige brommerrijder er van gediend is dat je hem of haar als gangmaker gebruikt)
Als laatste zijn er veel trainers die aanraden om in elke duurtraining even een blokje op snelheid in te lassen. Dus niet een volledige interval training, maar gewoon 1 los blokje op snelheid.