1

Onderwerp: zeezwem (whatapp)groep Den Haag

de zeewatertemperatuur stijgt sneller dan de 5 voorgaande jaren  smile  ... 15 graden is voor mij de start. Vorig jaar via hier een 2-tal zeezwemmers opgedoken. Hebben een zeezwem whatapp group welke gebruikt wordt als er 1 van de groep gaat zeezwemmen,  anderen uit de groep kunnen dan aansluiten. Dit werkt goed.
We zwemmen altijd bij de Savornin Lohmanlaan.

Uitbreiding is welkom.

Groet John.

2

Re: zeezwem (whatapp)groep Den Haag

Het heeft hier deze week nog op het nieuws geweest (belgie)dat het zeewater nog nooit zo warm is geweest in deze tijd van het jaar. Ik denk deze week ook eens in buitenwater te duiken.

3

Re: zeezwem (whatapp)groep Den Haag

ronnyke schreef:

Het heeft hier deze week nog op het nieuws geweest (belgie)dat het zeewater nog nooit zo warm is geweest in deze tijd van het jaar. Ik denk deze week ook eens in buitenwater te duiken.

En waar is dat dan?

4

Re: zeezwem (whatapp)groep Den Haag

Hier in de Clingse bossen ligt er een zandput en daar kun je eigelijk altijd zwemmen. Juist af en toe zie je er wel eens een visser maar das ook niet zo veel in deze tijd van het jaar. Ik heb over een goeie 2 weken mijn eerste triathlon dus ik zal wel eens moeten om het pak terug wat gewoon te worden.

5

Re: zeezwem (whatapp)groep Den Haag

Echt? In Cinge of Klinge (de Kling?) ik ben geboren en getogen in Hulst, maar ken in de Clingse bossen geen meertje... En dan bedoel ik de bossen langs de molenstraat, niet daar waar google maps zegt dat ze liggen...

6

Re: zeezwem (whatapp)groep Den Haag

Hmm gaat ineens een belletje half rinkelen. Ik ben komend weekend toch bij mijn ouders, tijd om bij mijn hardlooprondje dat bos nog eens te bezoeken. smile succes met zwemmen in elk geval!

7

Re: zeezwem (whatapp)groep Den Haag

Is er eigenlijk een site waar je de watertemperaturen kan opzoeken? Of staan jullie met je termometertje langs de oever?

8

Re: zeezwem (whatapp)groep Den Haag

Globale watertemperatuur:
www.dearend.nl/WeatherLink/watertemp_sneeuw/watertemp.htm

9

Re: zeezwem (whatapp)groep Den Haag

Ik wacht gewoon tot er op de club mensen buiten beginnen te zwemmen.
En dan wacht ik nog een paar weken extra.  wink

Ik 4 zomers doorgebracht in een plaats waar je in de wijde omtrek 's zomers alleen in onverwarmd water kon zwemmen. Conclusie, van veel in koud water zwemmen word je snel slechter. Uiteindelijk spendeer je veel te veel energie aan warm blijven in plaats van hard trainen. Als het buitenwater nog koud is, doe ik gewoon alleen de race in buitenwater en train ik enkel in verwarmd water.

Wetsuit zwemmen kun je ook in de warming up van een training in zwembad. Daarvoor hoef je het buitenwater niet in.

10

Re: zeezwem (whatapp)groep Den Haag

Temperatuur van het zeewater in Scheveningen is momenteel 12 graden, zegt deze site. Maar gezien de lage luchttemperatuur en de wind wordt surfers nog wel aangeraden zich dik in te pakken ;-)

Ik heb afgelopen zomer veel in zee gezwommen bij Kijkduin met een clubje trainende Kanaalzwemmers van mijn zwemclub (ik als enige in wetsuit, want zij moesten in zwembroek van de OW-regels). Die hebben hun oversteek inmiddels gemaakt dus wellicht dat ik me wel wil aansluiten. Maar ik wacht daar nog wel een paar weken mee denk ik...

Herman

11

Re: zeezwem (whatapp)groep Den Haag

Ha Sandra van Hulst. Dan kan ik je komend weekend nog tegenkomen want moet 25km lopen en de lange duurlopen doe ik meestal in de klingse bossen. Het is de zandput (de witte bergen ook wel genoemd) aan de woestijnweg waar ik meestal in zwem vroeger kwam de jeugd uit de buurt daar zwemmen in de zomer maar dat zie je nu niet meer. Er liggen daar 4 watertjes  (de weelkes) die zandput is ontstaan voor de weg van clinge naar nieuw-namen aan te leggen.

12

Re: zeezwem (whatapp)groep Den Haag

Sandra86 schreef:

Hmm gaat ineens een belletje half rinkelen. Ik ben komend weekend toch bij mijn ouders, tijd om bij mijn hardlooprondje dat bos nog eens te bezoeken. smile succes met zwemmen in elk geval!

Ik rij ieder jaar in augustus de toertocht van TC Hulst big_smile (100km) Kom daarvoor speciaal uit mijn mijn schulp richting dat stukje nog niet geannexeerd Nederland

13

Re: zeezwem (whatapp)groep Den Haag

Unclesam schreef:
ronnyke schreef:

Het heeft hier deze week nog op het nieuws geweest (belgie)dat het zeewater nog nooit zo warm is geweest in deze tijd van het jaar. Ik denk deze week ook eens in buitenwater te duiken.

En waar is dat dan?

En wanneer?

14

Re: zeezwem (whatapp)groep Den Haag

Dat weet ik nog niet,hoop toch èèn van deze dagen maar ze voorspellen niet zo bestig weer. Kun je daar in dat groot water in zwijndrecht niet zwemmen waar vroeger de IM gehouden werd. Het galgeweel ofz? Vanaf 1 Mei kun je ook op bepaalde momenten op de Sterre in St Niklaas vrij zwemmen. Als ik ga zal ik het je laten weten maar dat zal dan wel maar een kilometertje ofz zijn maar tja... Op de tijd dat ik 1000m zwem zwem jij er 3000 lol

15

Re: zeezwem (whatapp)groep Den Haag

ronnyke schreef:

Dat weet ik nog niet,hoop toch èèn van deze dagen maar ze voorspellen niet zo bestig weer. Kun je daar in dat groot water in zwijndrecht niet zwemmen waar vroeger de IM gehouden werd. Het galgeweel ofz? Vanaf 1 Mei kun je ook op bepaalde momenten op de Sterre in St Niklaas vrij zwemmen. Als ik ga zal ik het je laten weten maar dat zal dan wel maar een kilometertje ofz zijn maar tja... Op de tijd dat ik 1000m zwem zwem jij er 3000 lol

Galgenweel is 'off-limits'.
De ster in Sint-Niklaas is een optie, maar wel 5€ per keer.
Een kilometertje is voor mij goe ze, moet niet altijd intensief zijn, nen waterjogging mag ook is é   wink

16

Re: zeezwem (whatapp)groep Den Haag

zeewater bij Kijkduin is net aan 12 graden. Als de temperatuurstijging doorzet zoals die nu doet verwacht ik dat  in de derde week van mei de 15 graden bereikt wordt.