26

Re: trisuit, welke?

marcelca schreef:

even een vraagje, wil eigenlijk ook nog een trisuit erbij

Zoals ik het hier hoor is de SKINS TRI400 Men's Compression Sleeveless Tri Suit  een aanrader..


heb wel even ervaring deskundige nodig, zit hier een verdikking in voor het fietsen ( lees: nepzeem )

en volgens tabel zou ik aan een M moeten, ik ben 1,78 lang en 82kg, iemand toevallig met vergelijkbare maten ??

Nou, de zeem leek mij wel een pluspunt. Goed gevormd, en toch ook iets meer 'zeem' dan van mijn andere trisuits en shorts (orca en sailfish), zonder dat het dik aanvoelt of bij het lopen het gevoel van een luier geeft..
Ik verwacht dat je met de maattabel wel uit de voeten kan. Deze geeft een redelijke spreiding van de lengte en breedte (gewicht) maten weer. Ik zit wat aan de onderkant, dus mogelijk zou ook een S mijn nog passen.

27

Re: trisuit, welke?

sta ik op punt om een te bestellen bij bike24 hebben ze de prijs weer opgetrokken naar 180 euro, lekker dan  sad

28

Re: trisuit, welke?

Ik zag op Ebay.de ook mooie van Sugoi. Moet natuurlijk we net je maat zijn.

29

Re: trisuit, welke?

zondag ook mijn eerste tri-suit gekocht bij de pearl izumi outlet in valkenburg.Overjarige modellen maar voor 70 euro mag je niet zeuren.
De topmodellen van pearl izumi gaan weg voor 90 euro.Helaas hadden deze voor mij niet de juiste pasvorm.Passen is dus echt wel een moetje..

30

Re: trisuit, welke?

M''n Skin trisuit voor het eerst aangehad tijdens een looptraining. Liep erg lekker en toch wat meer compressie dan m'n normale hardloopbroek. Bovenlichaam moest ik even aan wennen want daarvoel je wel duidelijk een stuk meer compressie. Ik had echter niet het idee dat het mijn ademhaling in de weg zat. De eerste 3.5km liep ik erg makkelijk weg met een veel hogere gemiddelde bij dezelfde hartslag (love placebo wink ). Daarna lekker uitgelopen en geen enkele last ondervonden van zeem of wat dan ook. Bij het douchen vond ik wel dat het suit erg veel water vasthield voor eentje die 'waterafstotend' is. M'n Arena zwembroek is dan echt een stuk droger wink

#enjoylife

31

Re: trisuit, welke?

Ik wil binnenkort een trisuit aanschaffen en ben mezelf een beetje aan het orienteren. Ik wil een trisuit en geen short+top, een trisuit lijkt me iets minder op te kruipen.
Een sponsor wil hem laten bedrukken, Ik zal hem vooral gaan gebruiken voor 1/4 en 1/2 triathlons.

Ik kom vaak tri suits met rits achterop (rear zip). Met een rear zip zou de bedrukking aan de voorkant groter gemaakt kunnen worden. 

Welke type hebben jullie en waarom hebben jullie hiervoor gekozen?
Wat zijn de grote verschillen tussen deze 2?
Merken jullie verschil met ademhaling bij front of rear zip.

32

Re: trisuit, welke?

Ik heb een 2XU, front zip, puur omdat ik niet zo lenig ben om makkelijk bij mijn rug te komen  lol

Ik bestel de meeste spullen bij http://www.triathlonaccessoires.nl snelle service, ruim aanbod en goede prijzen.

33

Re: trisuit, welke?

Stefanovice schreef:

Ik wil binnenkort een trisuit aanschaffen en ben mezelf een beetje aan het orienteren. Ik wil een trisuit en geen short+top, een trisuit lijkt me iets minder op te kruipen.
Een sponsor wil hem laten bedrukken, Ik zal hem vooral gaan gebruiken voor 1/4 en 1/2 triathlons.

Ik kom vaak tri suits met rits achterop (rear zip). Met een rear zip zou de bedrukking aan de voorkant groter gemaakt kunnen worden. 

Welke type hebben jullie en waarom hebben jullie hiervoor gekozen?
Wat zijn de grote verschillen tussen deze 2?
Merken jullie verschil met ademhaling bij front of rear zip.

Hoi Stefan,

Ik heb alleen trisuits met rits van voren, dus kan niet aangeven wat de verschillen zijn, maar ze bevallen me prima. Het is ook het meest gangbare triathlonpakje. Ik heb ze bij Koole Sport (wel in Middelburg, maar kom zelf uit Zeeland) gekocht, maar triathlonwinkel.nl heeft vast ook genoeg liggen.

Groeten,

Martijn

34

Re: trisuit, welke?

Even een vraagje, ik ben van plan om mij een trisuit van 2XU aan te schaffen.
Raden jullie mij een gewone trisuit aan of zou ik gaan voor een compressie model?
Zou een compressie model minder weerstand hebben bij het zwemmen omdat het strakker rond het lichaam zit?

35

Re: trisuit, welke?

Er is onlangs een wetenschappelijk onderzoek geweest naar compressiekleding bij hardlopen. Daar is geen significant verschil gemeten tussen het wel en niet dragen van compressiekleding op kortere afstanden. Er zijn geen onderzoeken voor langere afstanden gedaan.

Ikzelf heb zowel een trisuit met compressie als zonder. Het compressie-suit is van 2XU en het niet compressiesuit van Zoot. Beiden vind ik prettig, waar de Zoot iets comfortabeler zit, geeft de 2XU een sportiever gevoel. Ik laat het dan ook van de dag (mijn gevoel op die dag) afhangen welke ik aantrek.

36 Laatst bewerkt door sgsdebruijn (03-05-14 19:20:39)

Re: trisuit, welke?

Mark79 schreef:

Er is onlangs een wetenschappelijk onderzoek geweest naar compressiekleding bij hardlopen. Daar is geen significant verschil gemeten tussen het wel en niet dragen van compressiekleding op kortere afstanden. Er zijn geen onderzoeken voor langere afstanden gedaan.

Misschien wat specifieker aangeven "waarop" is gemeten, snelheid/tijd of juist minder spierpijn tijdens of na oid
Als ik bv mijn compressiesokken draag na een training heb ik minder last van mijn onderbenen.

37

Re: trisuit, welke?

Helemaal gelijk heb je. Het onderzoek was gericht op tijd die men deed over een 200m, 500m, 1km, 5km en 10km. Er waren uiteraard uitblinkers in sneller of langzamer lopen maar er waren in het gemiddelde van de groepen geen significant meetbare verschillen tussen de compressie en non-compressie groep.

Vandaar ook dat ik draag waar ik me die dag prettig bij (denk te) voel(en) tijdens de triathlon. De compressiesuit zit steviger en soms heb ik daar behoefte aan en soms niet.

38

Re: trisuit, welke?

Ok, het zou ook wel erg mooi zijn als je er echt sneller van werd (-;

Ben wel benieuwd hoe m'n nieuwe trisuit aanvoelt met wat compressie erin. ik staar me er verder niet op blind, verder lijkt het of alles wel met compressie is tegenwoordig.

39

Re: trisuit, welke?

In meer of mindere mate, hebben alle pakken compressie inderdaad, anders zwom je in een overall wink

40

Re: trisuit, welke?

vroeger alleen de ballenknijper maar je hebt gelijk

41

Re: trisuit, welke?

Iemand ervaring met de trisuit van Castelli? Meer bepaald de free sanremo.
Ben aan het twijfelen tussen de 2xu perform en dan die Castelli free sanremo.
Zijn beiden ongeveer dezelfde prijsklasse.
Het is mijn eerste trisuit die ik zou kopen dus aanbevelingen zijn altijd welkom  wink

42

Re: trisuit, welke?

Dikkembergs schreef:

Iemand ervaring met de trisuit van Castelli? Meer bepaald de free sanremo.
Ben aan het twijfelen tussen de 2xu perform en dan die Castelli free sanremo.
Zijn beiden ongeveer dezelfde prijsklasse.
Het is mijn eerste trisuit die ik zou kopen dus aanbevelingen zijn altijd welkom  wink

Dat is toevallig! Ik ben nu ook bezig met het uitzoeken van mijn eerste trisuit en ik zie eigenlijk 2 grote verschillen, namelijk:

1) Trisuit bestaande uit één pak
Voorbeeld1: http://www.futurumshop.nl/castelli-core … eren.phtml
Voorbeeld2: http://www.futurumshop.nl/pearl-izumi-e … eren.phtml

2) Trisuit bestaande uit los broek + los shirt
Voorbeeld1 - shirt: http://www.futurumshop.nl/pearl-izumi-e … eren.phtml
Voorbeeld2 - broek: http://www.futurumshop.nl/pearl-izumi-s … ames.phtml

Ik heb een lichte voorkeur voor 2. Is het in dat geval handig om enkel te starten met het broekje en bij het fietsen het shirt aan te doen? Wat is wijsheid?

Ter info: Dit is voor het eerst dat ik ga deelnemen aan een triathlon wink.

43

Re: trisuit, welke?

Ik zou nooit een 2 delig tri-suit gebruiken.
Het shirt aantrekken na het zwemmen gaat je echt niet lukken.
Je bent nat en vermoeid.

44

Re: trisuit, welke?

Arnoutdv schreef:

Ik zou nooit een 2 delig tri-suit gebruiken.
Het shirt aantrekken na het zwemmen gaat je echt niet lukken.
Je bent nat en vermoeid.

Goed punt! Ik dacht dat het wel fijn is om met een 'droog shirt' te fietsen. Kan je met een trisuit eenvoudig zwemmen? Of is dit zwaarder dan normaal?

45

Re: trisuit, welke?

Forest schreef:
Dikkembergs schreef:

Iemand ervaring met de trisuit van Castelli? Meer bepaald de free sanremo.
Ben aan het twijfelen tussen de 2xu perform en dan die Castelli free sanremo.
Zijn beiden ongeveer dezelfde prijsklasse.
Het is mijn eerste trisuit die ik zou kopen dus aanbevelingen zijn altijd welkom  wink

Dat is toevallig! Ik ben nu ook bezig met het uitzoeken van mijn eerste trisuit en ik zie eigenlijk 2 grote verschillen, namelijk:

1) Trisuit bestaande uit één pak
Voorbeeld1: http://www.futurumshop.nl/castelli-core … eren.phtml
Voorbeeld2: http://www.futurumshop.nl/pearl-izumi-e … eren.phtml

2) Trisuit bestaande uit los broek + los shirt
Voorbeeld1 - shirt: http://www.futurumshop.nl/pearl-izumi-e … eren.phtml
Voorbeeld2 - broek: http://www.futurumshop.nl/pearl-izumi-s … ames.phtml

Ik heb een lichte voorkeur voor 2. Is het in dat geval handig om enkel te starten met het broekje en bij het fietsen het shirt aan te doen? Wat is wijsheid?

Ter info: Dit is voor het eerst dat ik ga deelnemen aan een triathlon wink.

Ik heb nog geen ervaring met triathlon maar mijn voorkeur gaat toch uit naar trisuit in 1 pak, lijkt mij gewoon handiger. Enkel het merk nog kiezen en dan naar de winkel, mijn 1ste trisuit ga ik toch eerst gaan passen ipv online te bestellen. Mijn maten vallen bij 2xu en Castelli tussen de L en Xl dus best passen lijkt mij.

46

Re: trisuit, welke?

Zwem je met wetsuit, kun je een eendelig of tweedelig tri suit aandoen onder je wetsuit. Zwem je zonder wetsuit, doe dan een eendelig trisuit aan, dat is (kort door de bocht) gewoon een badpak met broekpijpjes en een zeem erin. Een trisuit hoort dus ook strak te zitten, is gemaakt om in te zwemmen en vervolgens snel te drogen op de fiets. Zelf gebruik ik voor de langere afstanden een tweedelig trisuit, het grote voordeel hiervan is dat je (zeker als vrouw) makkelijker naar het toilet kan tijdens de wedstrijd. Ik zou niet proberen om de bovenkant van het twee delige tri suit pas na het zwemmen aan te doen, is heel moeilijk als je nog nat bent!

47

Re: trisuit, welke?

Sandra86 schreef:

Zwem je met wetsuit, kun je een eendelig of tweedelig tri suit aandoen onder je wetsuit. Zwem je zonder wetsuit, doe dan een eendelig trisuit aan, dat is (kort door de bocht) gewoon een badpak met broekpijpjes en een zeem erin. Een trisuit hoort dus ook strak te zitten, is gemaakt om in te zwemmen en vervolgens snel te drogen op de fiets. Zelf gebruik ik voor de langere afstanden een tweedelig trisuit, het grote voordeel hiervan is dat je (zeker als vrouw) makkelijker naar het toilet kan tijdens de wedstrijd. Ik zou niet proberen om de bovenkant van het twee delige tri suit pas na het zwemmen aan te doen, is heel moeilijk als je nog nat bent!

Hele duidelijke uitleg. Mijn voorkeur gaat nu toch naar een aaneengesloten trisuit smile. Bedankt voor alle feedback! Top forum is dit!

48

Re: trisuit, welke?

Vandaag heb ik mijn eerste Trisuit via Wiggle ontvangen.
Het is een 2XU Perform met rits aan de voorkant. Volgens de maattabel zou maat M moeten passen.
Deze lijkt alleen wat kort. Ik moet mijn armen er één voor één in wurmen. En het is een pak zonder mouwen.

Is dit herkenbaar? Moet je echt moeite doen om in je trisuit te komen omdat deze ook zo strak mogelijk moet zitten? Of moet ik een maatje groter hebben?

49

Re: trisuit, welke?

Hoi Joslyn,

Mijn trisuit zit qua onderstuk zoals het hoort bij wielerbroeken, de bovenkant zit behoorlijk strak. De armen er één voor één door. Maar omdat je ook mee zwemt moet dat ook, want anders gaat het flubberen in het water.
Het moet strak zijn en aansluiten aan je lijf. Wanneer de schouderstukken echt snijden is het niet goed lijkt me, maar strak is prima ;-)

50

Re: trisuit, welke?

Joslyn schreef:

Moet je echt moeite doen om in je trisuit te komen omdat deze ook zo strak mogelijk moet zitten? Of moet ik een maatje groter hebben?

Hij moet als een tweede huid zitten , goed strak maar je moet je er wel in kunnen bewegen .
Bij maatje groter gaat het ding idd bij het zwemmen flubberen .