1

Onderwerp: Huizen 15 juni

Ik doe mee met de OD:

Zwemmen: 27.00
Fietsen + T1 (niet apart gemeten) 1.03.00
Lopen + T2 40.00 (nieuwe loop parcours is waarschijnlijk langer)

Eindtijd: 2.10.00

2

Re: Huizen 15 juni

Start ook op de OD:

Zwemmen: 28:00
Fietsen: 1:12:00
Lopen: 50:00 (uitgaan van echte 10KM)

Tijd: 2:30:00

3

Re: Huizen 15 juni

Dit wordt mijn eerste kwart triathlon
Zwemmen: 24 min
Fietsen: 1:08
Lopen: 48 min (als het 10 km is, niet korter of langer)

tijd: 2:20

Natuurlijk als het weer een beetje meezit big_smile

4

Re: Huizen 15 juni

Ook mijn debuut op de triathlon.
startnummer 276 op de kwart.

Zwemmen: 20 min.
Fietsen( incl wissel) 1 u.10 min.
Lopen (incl wissel) 1 uur.

eindtijd 2.30

5

Re: Huizen 15 juni

ik doe ook de kwart.

zwemmen 20.00 min
T1             2.00 min
fietsen       1.17.30
T2             4 min.
lopen         51 min

eind 2.35.00

6

Re: Huizen 15 juni

OD en ik voorspel, uitgaande vd juiste afstanden (vorig jaar was zwemmen iets meer dan 1500m en lopen iets korter dan 10km):
zwemmen 32min
T1 3 min
Fietsen 1.12
T2  2min
loop 50
Totaal 2.39.00

7

Re: Huizen 15 juni

De voorspelling vs wat het geworden is:
zwemmen 32min
T1 3 min                36,53
Fietsen 1.12           1.11,06
T2  2min
loop 50                   53,14
Totaal 2.39.00        2.41,13

2 min 13 langzamer dan de voorspelling. Ik heb 1 minuutje verloren door kramp in de laatste km van het lopen, moest 2 keer stoppen en even rekken. Volgens mijn Garmin liep ik 51,49 over 9,72km met een laatste km tijd iets over de 6 minuten. Jammer, ik mikte op een eindsprintje om <50 min te komen, dat zou voor mijn doen heel goed zijn en het zat er in vandaag.
Zwemmen ging toch weer iets te langzaam, een paar keer op mijn rug moeten zwemmen om lange stukken wier van mijn hoofd te trekken, maar daar hadden de andere en veel snellere zwemmers ook mee te maken. De 36,53 is inclusief T1. Het fietsen (de enige netto tijd) ging goed.

Overigens weer perfect georganiseerd en de weersomstandigheden waren ideaal.

8

Re: Huizen 15 juni

Iets sneller dan verwacht maar weer een matige zwemtijd. Hoewel mijn Garmin 1700m aangaf (en die van een vriend ook) en ik redelijk recht heb gezwommen (lijn gehouden) Dus dan valt de tijd wel weer mee.

Loop parcours was langer dan afgelopen jaren maar net geen 10km (9.73 vanaf begin T2)
Zwemmen: 27.00 --> 29.11
Fietsen + T1 (niet apart gemeten) 1.03.00  -->1.02.02 (9e tijd)
Lopen + T2 40.00 (nieuwe loop parcours is waarschijnlijk langer)--> 37.48 (7e tijd)

Eindtijd: 2.10.00 --> 2.09.00
plaats 15 en plaats 5 in mijn leeftijdscategorie

Vooral het lopen ging erg goed, ik ben dus best tevreden big_smile

9

Re: Huizen 15 juni

Via deze link vind je de foto's van triatlon Huizen: http://mommersfotografie.nl/?project=tr … uizen-2014

10

Re: Huizen 15 juni

Bij mij ging het wel redelijk, erg trots op de fiets tijd, maar de zwemtijd was om te janken. Nooit top geweest ook dat zwemmen
Zwemmen: 27 min (107e)
Fietsen: 1:13:02 (weet iemand of dit ook echt 40 km was, of was het langer?) Was mooi om te zien dat ik veel mensen kon inhalen
Hardlopen: 48:56

Was een mooie en leuke triathlon! Goed georganiseerd. Helaas ben ik geen goede open water zwemmer haha!

11

Re: Huizen 15 juni

Eigenlijk ging het wel goed op de OD.
De tijd na het zwemmen liet even de moed in de schoenen zakken (30+) terwijl ik gevoelsmatig lekker had doorgezwommen.
Fietsen ging lekker, stabiel tempo 34.5KM gemiddeld.
Zeer tevreden over het lopen.

Eindtijd 2:30:16

12 Laatst bewerkt door monkeloor (16-06-14 15:06:32)

Re: Huizen 15 juni

Zwemmen ging lekker bij me. De tijd sprak dat een beetje tegen, maar ook ik had 1,85km op m'n garmin staan. Zal wel iets afwijking in zitten. Zwemmen moet je ook niet altijd meten aan tijd, maar ook aan de plek waar je eindigt; ik kwam als 70e het water uit, waar ik een paar jaar terug als 120e ofzo eindigde tongue Goed kunnen fietsen ondanks de wind, naar plek 64 opgeschoven. Vervolgens het onderdeel waar ik echt goed in ben smile met een 6e looptijd opgeschoven naar plek 38.

00:29:48    (1,85 volgens Garmin)
01:10:44    (40,0 volgens Garmin, gemeten vlak na T1 en op de grens van T2)
00:36:59 (9,57 volgens Garmin, ik had de eerste plek zodra je T2 binnenkwam en kon dus gelijk m'n fiets neerzetten smile)

02:17:30 (goed gedaan volgens Garmin)

13 Laatst bewerkt door Arnoutdv (16-06-14 15:22:03)

Re: Huizen 15 juni

@monkeloor, start nummer 27?
Volgens mij kwam je vlak voor mij het water uit.
Ik was iets sneller weg uit het Parc Fermee, echter je fietste op de Eemmeerdijk langzaam bij me weg.
Wat kun jij lopen zeg!

14

Re: Huizen 15 juni

Arnoutdv schreef:

@monkeloor, start nummer 27?
Volgens mij kwam je vlak voor mij het water uit.
Ik was iets sneller weg uit het Parc Fermee, echter je fietste op de Eemmeerdijk langzaam bij me weg.
Wat kun jij lopen zeg!

Ik had een mooie actie in het parc fermee. Bedacht net na de 1e ronde zwemmen dat ik zak voor m'n wetsuit nog in de tas had zitten die ik aan m'n vriendin had meegegeven ... m'n vriendin liep al richting uitgang T2, dus ik erachteraan, vuilniszak scoren en weer naar m'n fiets. En ja, zeer tevreden over het lopen smile

15

Re: Huizen 15 juni

Was ook erg tevreden over mijn OD zwemmen goed als 32ste uit het water fietsen voor mijn doen goed 1:14:40 ofzo en lopen was gewoon rustig uit lopen en heel blijven na blessure. eindtijd 2:45:03 dik 7 min sneller gefietst dan vorig jaar.
Dus ik kijk tevreden terug op de wedstrijd.

16

Re: Huizen 15 juni

Ik heb deze triatlon heeeel anders beleefd dan vorig jaar.  Het plan was om op zaterdag te helpen(ben lid van de organiserende clubs) en zondag te starten op de kwart. Door leuke omstandigheden kon ik zaterrdag niet en omdat de vorm toch niet zo goed was heb ik besloten om zondag te helpen.

Kortom ik was om 8 uur in touw om de finish op te bouwen en stond van 12 tot 4 uur langs de kant bij de rotonde te zorgen dat de deelnemers niet tegen elkaar botsten. Op een vervelende automobilist na die bijna een verkeersregelaar en een deelnemer omver reed , was dat ook hartstikke leuk om te doen.

Het was vooral aardig hoeveel deelnemers even bedanken als je ze niet de verkeerde kant opstuurt..   wink

na afloop opruimen en uitblazen... het was een leuke dag!

Maarten

17

Re: Huizen 15 juni

Ontzettend bedankt Maarten! Het was weer top in Huizen.

18

Re: Huizen 15 juni

Graag gedaan Arnoud.

Ik was maar een klein radertje in het wiel want wat een organisatie is zo'n triatlon. Het loop parkoer was dit jaar flink veranderd ook de finish lokatie was flink improviseren omdat de gemeente tussen dinsdag en zondag ineens een paar bankjes had neergezet hmm

Ik vond het in iedergeval erg leuk om eens een keertje te doen. Volgende keer doe ik hopelijk weer zelf mee cool

Maarten