1

Onderwerp: 40km in 60 minuten

Hallo,

Ik fiets nu iets meer dan een half jaar en heb reeds een triatlon achter de rug
Nu fiets ik die 40km in 1:12 en wil dit graag naar 1:00 brengen.

Heeft iemand tips of schema's

2

Re: 40km in 60 minuten

Wachten op een dag met wind mee  big_smile . Zonder gekheid interval training bijv 3x20min met pauze van 5a10min. 20min net boven je  overslagpunt proberen.

3

Re: 40km in 60 minuten

Die 40km in 1u afleggen zal mischien wel lukken,maar dan ook nog 10km lopen erna???

4 Laatst bewerkt door marcelca (10-06-14 09:28:33)

Re: 40km in 60 minuten

kan ik me bij aasluiten...

veel interval training, zoals hierboven besproken..

Wat ik ook nog wel is doe 12 x 3km boven omslagpunt, 1 km rustig ertussendoor...


Ik gebruik hier een rondje van 1km voor ( industrieterrein )die ik redelijk voluit kan rijden zonder ergens last van te hebben, dit soort trainingen tussen ander verkeer is niet heel handig.


Ik zit ook nog niet op de 40 km/h gemiddeld, maar ga wel langzaam maar zeker vooruit, ( in triathlon nu 37,6 in losse rit 39,5 )over 40km

5

Re: 40km in 60 minuten

Van 1.12 naar 1 uur verbeteren na een half jaar fietsen vind ik wel erg hoog gegrepen, dan is een verbetering van 20%!!
En dat na een triathlon. Of je hebt heel veel talent of een doelstelling die misschien nog iets te ambitieus is. Waar baseer je dit doel op? Ik vind na een half jaar fietsen 33,5 gemiddeld al een prima prestatie.
Materiaal en training zijn doorslaggevend. Heb je een tijdrijfiets? Is je houding goed? en de rest van het materiaal, helm, schoenen kleding? Het is allemaal van belang. En helaas, materiaal kost geld, dus dat moet je ook hebben en het er aan uit willen geven.
Voor het trainen sluit ik me aan bij de rest van de reacties, veel trainen, interval, op hartslag of vermogen. Laat evt. schema's opstellen door online trainers.

Overigens is de makkelijkste oplossing een triathlon met een fietsparcours zoeken wat korter is dan 40 km, scheelt al snel een paar minuten wink

6 Laatst bewerkt door Ricovv (10-06-14 23:04:50)

Re: 40km in 60 minuten

Ik train ook op dit onderdeel. Gisteren voor het eerst 35 km/h gemiddeld gereden op 40 km. Ik rij hierbij vaste ronden rond mijn dorp zodat je een gelijkmatige rit krijgt (wind mee maar ook wind tegen) ik fiets op een fitness bike (soort MTB met race banden) met ligstuurtje. Ik wil mijn snelheid toch zeker richting de 37 a 38 km/h gemiddeld hebben. Denk dat een triathlon fiets wel nodig is daarvoor.

http://www.strava.com/activities/151545810

Gr Rico

7

Re: 40km in 60 minuten

Je kunt ook eens van die chinese sites bezoeken zoals tegenwoordig veel wielertoeristen doen  smile

8

Re: 40km in 60 minuten

Ondertussen een triathlon fiets. Van de week 40 km gereden op 36,5 km/h gemiddeld.

9

Re: 40km in 60 minuten

ronnyke schreef:

Je kunt ook eens van die chinese sites bezoeken zoals tegenwoordig veel wielertoeristen doen  smile

Welke chineese websites zijn dat? Als ik van een site bezoeken harder ga fietsen, dan doe ik dat graag!

"We are not now that strength which in old days Moved earth and heaven, that which we are, we are, One equal temper of heroic hearts, Made weak by time and fate, but strong in will To strive, to seek, to find, and not to yield."

10

Re: 40km in 60 minuten

keihald-lacefietsen.com

11

Re: 40km in 60 minuten

Do-Ping

12

Re: 40km in 60 minuten

ronnyke schreef:

Do-Ping

big_smile  big_smile

13 Laatst bewerkt door Unclesam (28-07-14 16:12:06)

Re: 40km in 60 minuten

pieterjan99 schreef:
ronnyke schreef:

Do-Ping

big_smile  big_smile

.com?  big_smile

14

Re: 40km in 60 minuten

Moest ik het weten zou ik zelf ook wel wat sneller zijn tongue

15

Re: 40km in 60 minuten

Ik heb begrepen dat je bij het bekijken van Chinese webzijdes automatisch 0,00005 gram Clenbuterol download  big_smile

16

Re: 40km in 60 minuten

Dorter schreef:

Ik heb begrepen dat je bij het bekijken van Chinese webzijdes automatisch 0,00005 gram Clenbuterol download  big_smile

Om nog maar niet te spreken van de EPO

"We are not now that strength which in old days Moved earth and heaven, that which we are, we are, One equal temper of heroic hearts, Made weak by time and fate, but strong in will To strive, to seek, to find, and not to yield."

17

Re: 40km in 60 minuten

Is dat niet als je een chinese biefsteak eet? Hmm volgend week voor Lommel eens chinees gaan eten denk ik wink

18

Re: 40km in 60 minuten

ronnyke schreef:

Is dat niet als je een chinese biefsteak eet? Hmm volgend week voor Lommel eens chinees gaan eten denk ik wink

Nen 12 en een 34 zou het beste zijn  wink