1

Onderwerp: Zeewolden Endurance 1/6 Triathlon

Aankomende zaterdag richting Zeewolde voor een 1/6 triathlon.
Geen idee wat ik hier kan verwachten qua omstandigheden, maar zin hebben we zeker.

Hier maar een kleine voorspelling doen dan

650 m Zwemmen      12.30 min
T1                             1.20 min
30 km Fietsen           53.30 min
T2                              1.20 min
7.8 km Lopen            35.20 min

Totaal                         1.43.20

2 Laatst bewerkt door PalmS (24-06-14 18:22:01)

Re: Zeewolden Endurance 1/6 Triathlon

Ziet er leuk uit. Net meteen even gemaild of er nog startplekken zijn en of ik nog mee kan doen. Ben benieuwd.

Update: ik ben er zaterdag ook bij. Mogelijk tot dan Thijssie.
Ik waag me nog niet aan een voorspelling.

Amat Victoria Curam

3

Re: Zeewolden Endurance 1/6 Triathlon

Leuk een 1/6 dat kende ik nog niet. Succes!

4

Re: Zeewolden Endurance 1/6 Triathlon

Haha, hoezo geen voorspelling. ik stel hem bewust ook niet te scherp. Ik ken het parours en de omstandigheden niet dus het moet wel haalbaar zijn haha. Heb nog nooit een 1/6 de gedaan dus dat word ook weer afwachten.
Hoop dat weer een beetje mee zit zodat we kunnen genieten. Ik moet er 75 min voor rijden maar dat heb ik er graag voor over.

PalmS schreef:

Ziet er leuk uit. Net meteen even gemaild of er nog startplekken zijn en of ik nog mee kan doen. Ben benieuwd.

Update: ik ben er zaterdag ook bij. Mogelijk tot dan Thijssie.
Ik waag me nog niet aan een voorspelling.

5

Re: Zeewolden Endurance 1/6 Triathlon

Ok je hebt gelijk komt ie:

Zwemmen: 9:00
T1: 1:30
Fietsen: 48:30
T2: 1:30
Lopen:  33:00

Ik moet er ook een stukkie voor rijden. Of mogelijk met de trein die kant op maar helb er wel zin in.  Stond nog even niks op de planning dus dit is een leuke opvulling.

Amat Victoria Curam

6

Re: Zeewolden Endurance 1/6 Triathlon

Dat zijn nette resultaten als je dit kunt halen. Dan zit je rond de 7de-8ste plek van vorig jaar.
We gaan het zaterdag zien. Waar herken ik je aan haha, dan weet ik wie ik op de fiets moet volgen haha.
gr Thijs

PalmS schreef:

Ok je hebt gelijk komt ie:

Zwemmen: 9:00
T1: 1:30
Fietsen: 48:30
T2: 1:30
Lopen:  33:00

Ik moet er ook een stukkie voor rijden. Of mogelijk met de trein die kant op maar helb er wel zin in.  Stond nog even niks op de planning dus dit is een leuke opvulling.

7

Re: Zeewolden Endurance 1/6 Triathlon

Waarschijnlijk heb ik een k-swiss trisuit aan. Matzwarte tijdrithelm en fiets.
Maar Miss dat ik je voor de wedstrijd wel spreek. Wat is je startnummer? Kan ik even een rondje doen in het parc fermee. Ben er al vroeg waarschijnlijk.

Wat betreft de tijden hoop ik het te halen. Afgelopen zaterdag meegedaan aan een tijdrit waar het tempo er weer beter in zat als in Woerden bij de triathon maar is beter geweest.
Als het zaterdag maar een beetje weer is ben ik allang blij;)

Amat Victoria Curam

8

Re: Zeewolden Endurance 1/6 Triathlon

Ik heb zondag nog een tijdrit gereden van 31 km (duo tijdens run bike run wedstrijd) Ik haalde een gem van bijna 39 km/gem. Waarvan hele kleine stukjes gestayerd (ongeveer 8 km, was daar toegestaan)
Ik heb zelf ook een k-Swiss pakkie aan, wit met blauw/rood. En een specialized tri fiets wit/rood.
Heb bijna 1,5 maand niet gelopen ivm kraakbeenblessure in de knie. Heb net een paar korte loopjes gedaan op lage intensiteit dus zie daar nog tegen op. Ben zelf ook vroeg aanwezig denk ik.

gr Thijs

PalmS schreef:

Waarschijnlijk heb ik een k-swiss trisuit aan. Matzwarte tijdrithelm en fiets.
Maar Miss dat ik je voor de wedstrijd wel spreek. Wat is je startnummer? Kan ik even een rondje doen in het parc fermee. Ben er al vroeg waarschijnlijk.

Wat betreft de tijden hoop ik het te halen. Afgelopen zaterdag meegedaan aan een tijdrit waar het tempo er weer beter in zat als in Woerden bij de triathon maar is beter geweest.
Als het zaterdag maar een beetje weer is ben ik allang blij;)

9

Re: Zeewolden Endurance 1/6 Triathlon

Dat klinkt als dezelfde die ik ook heb(trisuit)
Ik zal je proberen te spotten zaterdag.

Ik drie weken geleden een tijdrit van 24km met 41,2 gemiddeld zonder stayer. En afgelopen zaterdag een tijdrit met 39,97 gemiddeld op 21.
Hoop dit keer dat gemiddelde te rijden in ene triathlon.

Amat Victoria Curam

10

Re: Zeewolden Endurance 1/6 Triathlon

Thijsie schreef:

Aankomende zaterdag richting Zeewolde voor een 1/6 triathlon.
Geen idee wat ik hier kan verwachten qua omstandigheden, maar zin hebben we zeker.

Hier maar een kleine voorspelling doen dan
                                                                                Resultaat
650 m Zwemmen      12.30 min                                   11.04
T1                             1.20 min                                     1.10
30 km Fietsen           53.30 min                                   50.34
T2                              1.20 min                                     1.02
7.8 km Lopen            35.20 min                                   34.25

Totaal                         1.43.20

                        1.37.56

Dik tevreden en super leuke dag gehad. PalmS nog gefeliciteerd met je 3de plek in categorie 16-39jr

Zwemmen was een mooi parcours het starten vanuit de haven. Fietsparcours was zwaar, veel wisselingen van fietspaden naar de weg en stukken wat niet verkeersvrij was. Veel last van de wind in de polder, daarintegen klopte de afstand van 30 km exact.
Loopparcours bestond uit een langestrekt stuk over een dijkje van ongeveer 4 km, daarna via het bos en het dorp terug. Was volgens mijn garmin 8 km ipv 7.8.

Verder netjes en leuk opgezette triathlon. Tip voor de organisatie, probeer de fietsronde compleet verkeersvrij te maken evt door de afstand van de fietsronde te verkleinen, dus meer rondjes. En de wisselingen van fietspad naar wegdek is ook gevaarlijk.

Verder erg leuk en goed opgezet. TOP

11

Re: Zeewolden Endurance 1/6 Triathlon

PalmS schreef:

Ok je hebt gelijk komt ie:

Zwemmen: 9:00
T1: 1:30
Fietsen: 48:30
T2: 1:30
Lopen:  33:00

Ik moet er ook een stukkie voor rijden. Of mogelijk met de trein die kant op maar helb er wel zin in.  Stond nog even niks op de planning dus dit is een leuke opvulling.

Resultaat van gisteren:
Zwemmen: 00:09:43   
T1: 00:01:06   
Fietsen: 00:48:59   
T2: 00:00:37
Lopen: 00:35:54

Eindtijd 01:36:16

Achtste overall en derde in de categorie 16-39.

Super dag gehD in zeewolde. Leuk om kennis te maken met je Thijssie. Met het Zwemmen voor mijn gevoel veel meer dan 650 gezwommen doordat ik geen strakke lijnen zwom.
Het Fietsparcour was zoals Thijssie al zegt wel een puntje van aandacht voor de organisatie. Gelukkig was het nu droog maar anders was de kans op valpartijen een stuk groter geweest.
Lopen ging lekker. Ademhaling onder controle en weinig last van de benen na het fietsen. Eerste 4km waren op een dijkje met wind tegen en daarna lekker af en toe van de schaduw kunnen genieten on het bos.

Hele leuke dag gehad gisteren en kijk weer uit naar een volgend evenement.

Amat Victoria Curam