1

Onderwerp: Marinus van den Ende

Hallo,

Mijn naam is Marinus van den Ende, mijn leeftijd is 31 jaar en ik ben woonachtig in Den Haag. Ik ben nieuw op dit forum en wil me in eerste instantie voorstellen aan jullie.

Ik ben een sportief type die veel verschillende sporten (heeft) beoefend. In chronologische volgorde wedstrijdzwemmen, waterpolo, zeilen, surfen, hardlopen, sportscholen en racefietsen.

De laatste twee jaar blijf ik hangen bij het sportscholen en hier wil ik iets mee doen. De sportschool is een sleur geworden en is te individueel om echt plezier aan te beleven; ik ben van nature geen solist en doe graag dingen samen.

Het is momenteel zomer dus ik zit gelukkig weer op de racefiets en ben moed aan het zoeken om weer in mijn hardloopschoenen te kruipen, dat begin hiermee is altijd lastig. Rennen is heerlijk als je je vrij kan voelen en niet met de afstand in je hoofd bezig bent.

Wat ik wil is gaan crossfitten, in Zoetermeer, Scheveningen of in Rijswijk. Ik vind de intensiteit van krachtsport heerlijk dus dit wil ik niet loslaten.

Hiernaast wil ik gaan hardlopen, zwemmen (in zee, buitenwater of in het zwembad) en racefietsen. Is er iemand van jullie in de regio Den Haag of Leiden die deze sporten beoefend (samen) en me hier advies in wil geven welke stappen ik het beste kan ondernemen; dit is in de richting van het samen sport beoefenen bedoeld en in de richting van balans. Misschien willen jullie intensiteitsschema's met me delen.

Met vriendelijke groet,

Marinus

Marinus van den Ende

Den Haag, marinusvandenende@gmail.com

2

Re: Marinus van den Ende

Hoi Marinus,

Welkom! Leuk om nog eens een (aankomend) triathleet uit Den Haag te zien hier.

Wel grappig dat je op zoek naar een minder individuele sport bent uitgekomen bij de triathlon, want zelf doe ik bijna al mijn trainingen juist in mijn eentje ;-) Met gedeeltelijke uitzondering van het zwemmen, want ik ben (ook voor de gezelligheid) wel lid van een zwemclub en als ik 's zomers in zee ga zwemmen (meestal bij Kijkduin) doe ik dat (mede vanwege de veiligheid) ook niet in mijn eentje.

Ik train trouwens met (individuele) trainingsschema's van een internet-coach, net als wel meer mensen hier. Noodzakelijk is dat niet, maar het bevalt me wel erg goed. Krachtsport doe ik er eigenlijk niet bij, al zou het misschien wel goed zijn om wat aan rompstabiliteit te doen. Ik heb afgelopen najaar en winter wel een tijdje aan bootcamp gedaan in Den Haag en Scheveningen. Dat was wel leuk, maar ik vond het ook zo zwaar voor m.n. de armen dat het mijn normale trainingen in de weg ging zitten.

Groet,

Herman

3

Re: Marinus van den Ende

Herman,

Bedankt voor je reactie, leuk en prettig om te zien!

"Ik heb afgelopen najaar en winter wel een tijdje aan bootcamp gedaan in Den Haag en Scheveningen. Dat was wel leuk, maar ik vond het ook zo zwaar voor m.n. de armen dat het mijn normale trainingen in de weg ging zitten." Dat weet ik uit eerste hand, ik ben nu ook nog niet op het niveau dat dit gaat gelden maar een regel is inderdaad hoe meer spiermassa hoe sneller het lijf warm wordt, energie vraagt en in de weg gaat zitten bij het beoefenen van duursport. Dit is voor mij een van de redenen om te gaan crossfitten; dit is een combo van alles.

Bedankt voor je antwoord op mijn vraag, kan je me vertellen hoe ik aan deze trainingsschema's kom en wil je me uitnodigen om een keer te komen zwemmen in Kijkduin als je hier open voor staat en dit kan. Misschien zou je me willen mailen over dit alles - ik heb nog wel wat aanvullende vragen indien dit laatste kan - mijn mailadres is volgens mij publiek zichtbaar; indien dit niet zo is hoor ik het graag dan stuur ik je een P.M.

Ik heb als het leuk vind ook nog wat gave URL's waar je sporters in actie ziet, hier raak ik altijd van de in sfeer en krijg zin om te sporten. Ik weet niet goed of ik deze publiekelijk mag posten in een topic, ik zie het niet in de regels staan al moeten ze misschien in een andere Topic.

Marinus van den Ende

Den Haag, marinusvandenende@gmail.com