1

Onderwerp: Triathlon Leiderdorp

Volgende week start ik in Leiderdorp. Gecombineerd met een weekendje aan de kust met famillie (mijn vader start ook), dus dat wordt gezellig en hopelijk ook een leuke triathlon..

Het is de eerste keer dat ik meedoe en hoop dat het een leuke race wordt, want ik laat dit weekend mijn favoriete triathlon in Eupen ervoor schieten smile

Zijn er meer leden die starten? Ik zie wel al de startnummers.. 81 is het mijne.

Tijdsindicaties zijn nog lastig, voor de middenafstand vind ik nergens een zwemafstand op de site...

Komt vast nog wel..

2 Laatst bewerkt door Maca944 (01-08-14 10:04:39)

Re: Triathlon Leiderdorp

Ik doe niet mee, wellicht dat ik kom kijken. Ik zal nummer 81 onthouden. "Hup Vanzella!"

Btw, de middenafstand is 2.5km zwemmen, zie hier http://www.triathlonleiderdorp.nl/inschrijving/ onder inschrijfgelden (ik zie het ook niet staan bij de parcoursbeschrijving).

3

Re: Triathlon Leiderdorp

Ik ben van de partij bij de midden-afstand. Heb via twitter vraagje aan de organisatie gesteld, maar nog niet beantwoord gezien; weet iemand of er een coachingpost is bij het fietsen of een drankpost? Met het warme weer zal ik wel een bidonnetje extra weg willen tikken smile

4

Re: Triathlon Leiderdorp

Nee, daar wilde ik ze ook al over mailen. Maar ik besloot wat geduld in te bouwen smile Dus laat maar weten als je iets hoort.

Ik zal ze iig ook gaan volgen op twitter voor updates...

Maca dank voor de info smile F.ck 2,5km en met deze temperaturen moet ik vrezen voor mijn wetsuit... Dat wordt een lange tocht richting fiets smile

5

Re: Triathlon Leiderdorp

Allen, hierbij van de organisatie:

het zwemmen is inderdaad 2,5 km. Ik begrijp dat onze site hier net heel duidelijk over is. Ik zal dat aanpassen.
Vanavond zal ik ook de kaart van het fiets parkoers aanpassen en duidelijk maken waar de coach post is.
Zwemwatertemperatuur wordt begin deze week gemeten en later in de week nog een keer. Het is diep water met veel scheepvaart dus mogelijk is het nog niet te warm voor zwemmen met een wetsuit. Over een paar dagen weten we meer.

Dank voor jullie vragen we proberen zoveel mogelijk bij te houden en te beantwoorden

Tot 10 augustus. Ook voor toeschouwers  wordt het een mooie wedstrijd

6 Laatst bewerkt door Michelleijenaar (02-08-14 22:10:26)

Re: Triathlon Leiderdorp

Doe mee met de 1/8 als opwarmertje voor de 1/4 van Weesp.

Hoop met fietsen en lopen een mooie tijd neer te zetten.

Zwemmen 16 min
Fietsen  32 min
Lopen 21 min
Als het een beetje wil misschien net onder de 1h10 incl wissels.

Zie je volgende week Jeroen!

7

Re: Triathlon Leiderdorp

ondertussen water temperatuur gemeten: 23 graden sad
Midden afstand mag nog net met wetsuit zwemmen. Later in de week word nog een keer gemeten en we verwachten regen deze week. dus wie weet daalt de temperatuur nog iets. smile

8

Re: Triathlon Leiderdorp

JeroenFak schreef:

ondertussen water temperatuur gemeten: 23 graden sad
Midden afstand mag nog net met wetsuit zwemmen. Later in de week word nog een keer gemeten en we verwachten regen deze week. dus wie weet daalt de temperatuur nog iets. smile

Hoezo  sad  Is toch lekker?

9

Re: Triathlon Leiderdorp

monkeloor schreef:
JeroenFak schreef:

ondertussen water temperatuur gemeten: 23 graden sad
Midden afstand mag nog net met wetsuit zwemmen. Later in de week word nog een keer gemeten en we verwachten regen deze week. dus wie weet daalt de temperatuur nog iets. smile

Hoezo  sad  Is toch lekker?

sad ik wil met wetsuit.... smile smile. Zonder overleef ik die 2,5km ook wel (zeker in 23 graden) maar het zwemt wel heel wat relaxter met wetsuit..

Bij deze dan een voorspelling Zwemmen: 2,5km 51 min (zonder wetsuit) 48 min (met wetsuit)
Fietsen 88km, bij normaal weer moet 34 gemiddeld kunnen. 2.34uur
Lopen 21 km 4.45/km dus 1.39 is het streven.
Een paar wisselminuutjes leiden tot: 5.06 uur +3 als er geen wetsuit mag.

10

Re: Triathlon Leiderdorp

In Eupen was het water 21graden volgens de site. Ik hoop in Lommel ook op een wetsuit zwem maar ik vrees ervoor al voorspellen ze deze week wel iets frisser en vooral s'nachts niet meer zo warm dus er is hoop.

11

Re: Triathlon Leiderdorp

Ik heb op het oude parcours een OD en MD gedaan.
Dit jaar doe ik mee met de OD estafette. Ik ga zwemmen.

Hoewel het voor de eindtijd gunstig is om met wetsuit te starten is het voor onze klassering beter zonder wetsuit.
Ik ben een technisch goede zwemmer, en het zijn vooral de mindere zwemmers die meer baat hebben bij het pak :-)

Zwemmen 22min (24 zonder)
Fietsen 72min
Lopen 42min
wissel 2min
2u16

12

Re: Triathlon Leiderdorp

Mooie tijden Vanzella!


Ging zelf in het begin niet zoals gewenst, zowel zwemmen als 1ste wissel was drama maar vanaf het moment dat ik op de fiets zat was dat weer snel vergeten heel mooi fietsparcours waar alleen 200m keien een beetje uit de toon vielen. Kan in lekker tempo 1 voor 1 mensen inhalen en de benen voelden nog prima toen ik de loopschoenen aan kon trekken. Pas 3x fiets-->lopen gedaan dit jaar maar heb daar gelukkig weinig problemen mee en zit meteen op 15 km/h tempo en kan dat redelijk vlak houden tot de finish.

Zwemmen 16 min --> 19min
Fietsen  32 min ---> 33min45
Lopen 21 min --->  20.24 big_smile
incl wissels 1h 18

Complimenten voor de organisatie en de vrijwillgers voor een mooie en goed georganiseerde wedstrijd!

13 Laatst bewerkt door Vanzella (12-08-14 11:39:18)

Re: Triathlon Leiderdorp

Michelleijenaar schreef:

Mooie tijden Vanzella!


Complimenten voor de organisatie en de vrijwillgers voor een mooie en goed georganiseerde wedstrijd!


Dank je! Jij ook, een snelle looptijd is altijd een mooie afsluiting van een race!

Alles ging bij mij volgens plan of beter smile En dat van de organisatie en vrijwilligers ben ik het helemaal mee eens! Het was een leuke race!

50.43 op 2,6km zwemmen, omdat het water redelijk klotste heb ik een rondje meer langs de zijkanten gezwommen om te kijken of het dan makkelijker ging. Was niet zo.
2.36 op de fiets 88km. 33.7 gemiddeld. Een keertje gestopt om de bidons te wisselen. Ik was coachloos, hoewel op het moment dat ik wisselde net mijn familie aan de kant stond. Dus ik hoefde ze alleen maar naar de ligplaats van mijn bidons te dirigeren smile

Maar wat een hel zeg. 88km in de polder op en neer. Het was mooi fietsweer, perfect asfalt, zijwind, dus in principe niets te klagen maar pffff... 88km liggen kan ik echt niet. Dat krijg je gewoon niet in je systeem als je tussen de Voerstreek en het Heuvelland woont. Gelukkig was er twee keer per rondje een keerpunt en een viaduct, waardoor ik elke 3km een smoes had om te gaan zitten of staan smile

1.32.58 was mijn looptijd, en dat is gewoon super! 4 drinkposten per rondje, een vlak maar toch gevarieerd parcours, veel vrijwilligers op de juiste plaatsen en een leuke doorkomst.  Ik begon vrij hard, 4.28 a 4.30, en had geacht wel iets te verliezen in het tweede deel, maar kon mijn kms toch onder of op 4.40 houden. Toch nog wel het nodige volk gepasseerd smile

Total 5.03.55, als 43e gefinished van de 108 (beetje weinig starters dat is wel jammer voor de organisatie) dus ik ben zeeeeer tevreden!

14

Re: Triathlon Leiderdorp

Bij de bloembak toch Vanzella? Haha, dat zag ik :-) volgens mij werd je uitgebreidt geknuffeld door een klein meisje!

15

Re: Triathlon Leiderdorp

Jip schreef:

Bij de bloembak toch Vanzella? Haha, dat zag ik :-) volgens mij werd je uitgebreidt geknuffeld door een klein meisje!

Yes dat was mijn dochtertje van 4. Als je dan toch stopt kun je maar beter wat nuttigs doen wink