1 Laatst bewerkt door Coolrunners (23-08-14 00:21:35)

Onderwerp: Van joggen naar triatlon

Ben een jaar of 3 aan het joggen nu. Om een lang verhaal kort te maken, heb eens een marathon gelopen in 3u45 en loop nu de 10km in ongeveer 43 minuten. Einddoel is 40 minuten op 10km en een marahon in 3u 15. Stop altijd in de winter een paar maanden spijtig genoeg  sad

Omdat ik voel dat deze einddoelen in het lopen zowat het maximum haalbare zijn voor mij zonder er als een pater voor te leven, zit het een al een beetje in mijn achterhoofd daarna eens een triathlon te gaan proberen.

Qua zwemmen weet ik dat het zeer moeilijk en van lange duur gaat zijn om een goede tijd te halen, maar vraag me af of dat met fietsen ook zo is.. Het lijkt me niet zo moeilijk als je de conditie al hebt. Maar heb geen ervaring met fietsen buiten met een stadsfiets wat rijden en waarschijnlijk zie ik dit helemaal verkeerd...

Wat denken jullie? Kun je met fietsen normaal een behoorlijke prestatie op pakweg een jaar halen met die looptijden? En zijn die looptijden voldoende om je niet belachelijk te maken op een halve triathlon? Denk dat ik een halve marathon op 1u35 ofzo loop, maar dan heb ik niet eerst gezwommen en gefietst natuurlijk... Ben ook 43, dus dat is nog even tijd wel lijkt me.

Eens een ironman afstand gewoon uitdoen lijkt me het ultieme in de duursport, maar eerst eens kijken of een halve erin zit..

2

Re: Van joggen naar triatlon

Gewoon doen! Ga naar een vereniging in de buurt en draai een paar keer mee.

3

Re: Van joggen naar triatlon

Je looptijden zijn idd meer dan behoorlijk en wat fietsen betreft tja.... Dat kan een ander niet echt vanachter een pc zeggen denk ik. Dat zul je zelf moeten ondervinden. Het voordeel van fietsen is wel en zeker voor triathlon dat er weinig techniek bij komt kijken. Bij koers is dat een beetje anders dan moet je stuurvaardig zijn en in groep kunnen rijden.