1 Laatst bewerkt door petitmas (25-08-14 18:04:17)

Onderwerp: SKS pomp ......... pssssssssssst

Hoi

Heb sinds een paar weken een SKS CO2 pompje (via futurumshop)
Dan wil je weten of het werkt, dus patroon er in gedraaid en het kleine oranje schakelaartje op "open" gezet.
Vervolgens even het knopje indrukken en.........psssssst. Ik helemaal blij  big_smile

Vandaag 2½ uur gefietst (opdracht van schema uitgevoerd) en na dik 2 uur opeens ..... pssssssssssssssst.
Dacht meteen dat ik lek reed, in de remmen en.......banden hard...........pompje koud  tongue

Het is voor mij de eerste keer zo'n pompje. De vraag is : Kan je het patroon al "doorprikken" en een tijdje in de houder laten zitten of is het beter de patroon door te prikken wanneer je lek hebt gereden? Had ik nu pech dattie zomaar leegliep? Pompje stond "op slot"

Groeten

2

Re: SKS pomp ......... pssssssssssst

Ik draai het er meestal al in, maar nog niet volledig door. Zodat het nog niet doorprikt wordt.

3

Re: SKS pomp ......... pssssssssssst

Als je hem al doorprikt loopt die altijd langzaam leeg in iedergeval. Tenminste dat is mijn ervaring met Co2 patronen...

ik neem ze los mee altijd.

4

Re: SKS pomp ......... pssssssssssst

Ik stop de patroon er ondersteboven in, juist om dit effect te voorkomen....

triathlon is 3x leuker!

5

Re: SKS pomp ......... pssssssssssst

+1

HansH schreef:

Ik stop de patroon er ondersteboven in, juist om dit effect te voorkomen....

6

Re: SKS pomp ......... pssssssssssst

HansH schreef:

Ik stop de patroon er ondersteboven in, juist om dit effect te voorkomen....


+2

oh ja, en ventiel moet droog zijn, anders vriest ie dicht wink

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800