1 Laatst bewerkt door Blub blub (19-08-14 16:58:16)

Onderwerp: nieuwe belg: blub blub

Goedemiddag allemaal,

Ook ik ben nieuw in de triathlon.
31 jaar, 2 kleine kindjes en een fantastische vrouw
Altijd al vrij sportief geweest en ik zeg al een aantal jaren dat ik eens een triathlon wil doen.


Dus bij deze is de kogel door de kerk:

Ik heb me nog ingeschreven voor de 1/4 van Viersel binnen 2 weken.
Het doel van deze is: trachten uit te doen (tijd maakt niet uit, liefst geen rode lantaarn)
Zien hoe het meevalt, pijn doet, dit voor in 2015 iets beter eruit te komen.
Door het fietsen is mijn basisconditie normaal wel in orde, dus ik moet er nu even van profiteren.

Voor mijn andere hobby hang ik regelmatig in de lucht, helaas is dit vaak een dag weg zijn om misschien te vliegen of soms zelfs niet te vliegen.


Fietsen:
Dit jaar veel getraind voor de monventoux van sporta.
Heb le canibale uitgereden en dus dit jaar al meer op mijn fiets gezeten dan de 5 jaar ervoor dat ik mijn koersfiets had.
Sinds de tocht in juni nog maar 2 keer op de fiets gezeten, maar het ging me nog goed af.
Dus bij het trainen voor fietsen ben ik soms langs weg, maar heb ik wel iets nuttig gedaan ipv op een berg te wachten op betere vliegcondities.

Een domme vraag: wat doen jullie bij bij een platte band in de wedstrijd?
Ik zie eigenlijk niemand met reservebanden/pochke rijden.

Zwemmen:
Voor de meesten is het zwemmen een probleem, daar heb ik normaal minder moeite mee.
Zwem sinds een 2 jaar wekelijks in de Wezenberg.
1500 meter onder de 30 min.
Vorige week even getest omdat ik me ging inschrijven zit op  2200 m op 40 min.

Vandaag 2de hands wetsuit gekocht en direct gaan testen in openluchtzwemvijver boekenberg.
drijfvermogen inderdaad zeer goed, wel in het pak natter als verwacht.

Ik dacht dat je zo goed als helemaal droog bleef.
Maat is goed  in lengte maar voor gewicht normaal voor personen die 5 tot 15 kg zwaarder staan.
In pak wurmen is toch moeilijker als gedacht, zeker in het achterhoofd dat ik normaal nog enkele kg mag bijkomen en nog moeilijker erin zal moeten gaan. (zijn hier trucs voor beter in te glijden,...)

Is de maat toch iets te groot (lichtjes water in het pak)

Lopen:
Dit gaat mijn probleem zijn,
lopen altijd gemeden: doe het niet zo graag, beetje last door slechte voeten (wel goede schoenen en steunzolen)
Ondertussen loop ik ongeveer een tocht  van 7 km.  met ongeveer 10 km/h.
Langer is zeker haalbaar maar moet mijn toer hier nog wat vinden.

Lopen nog maar net opgestart een 7 keer al gaan lopen sinds de laatste 2 maanden.

Dus deze 2 weken nog wat toespitsen op mijn lopen
en dan gaan we eens zien of het 1/4 haalbaar is.

2

Re: nieuwe belg: blub blub

Welkom Blub!

Ik heb altijd twee reserve banden bij me.

Je wetsuit hoort wel strak te zitten, maar niet te belemmeren.
Ik ben ook wel even bezig om hem goed aan te trekken hoor!

En ja, ik wordt ook wel nat van binnen. Je schept ook vaak wel een beetje water bij je hals.

Gr. Jan.

3

Re: nieuwe belg: blub blub

Welkom blub blub,

2200 m op 40 minuten is 3.3km per uur, dan hoor je al bij de betere hoor  wink

als je wil weten of je aankoop goed was, kan je ook eens een paar proberen in de winkel.  Daar krijg je uitleg en weten ze perfect welke maat je nodig hebt.

wat het lopen betreft => interval trainen voor de snelheid. ;-)