1

Onderwerp: Nieuw hier

Hallo,
Ben nieuw hier... maar geimponeerd door de vele geweldige en vaak ook zeer persoonlijke berichten over deze geweldige sport.

Lange tijd ook intensief en onder begeleiding getraind, todat wij onze eerste kind kregen. Toen raakte de klad erin... nu, ruim 9 jaar later gaat het bloed weer flink borrelen bij dit onderwerp en staat er voor volgend jaar (2015) weer een wedstrijd 1/4-triathlon op de agenda. Daar ga ik nu dus weer lekker voor trainen. Zin in!

Groet,
Jaserp

2

Re: Nieuw hier

Sucess Jasper! En welkom!

3

Re: Nieuw hier

Dank je Jan!

Van de week heb ik mijn trainer bereid gevonden mij te gaan begeleiden. Hij is nu mijn trainingsschema aan het opzetten...
En gister heb ik volstrekt onbedoeld (!) mijn HR-max naar boven bijgesteld naar 188!
Even rondje hardlopen door de duinen van Den Helder. (mijn woonplaats), over het wandelgedeelte... dat ging steil op en af. Man, man, man... snot voor de ogen! smile
Best warm en een hoge luchtvochtigheid ook, gister! smile

Ik neem aan dat jij ook actief aan het trainen bent?

Groet,
Jasper

4

Re: Nieuw hier

Jasper welkom!

Mooi om weer ergens naartoe te kunnen trainen, weet je al welke triathlon je gaat doen? J

5

Re: Nieuw hier

Hoi Maca!
Nou, de komende tijd staat in het teken van trainingsritme opdoen, routine opbouwen, souplesse en belastbaarheid vergroten, paar kilootjes extra er af,  et cetera.

Dan zullen de eerste (kleine) wedstrijdjes volgen... 1/8 en 1/4.
Op basis daarvan ga ik kijken of het grotere werk opgepakt kan worden!

Ik vind het wel helemaal geweldig overigens, om weer van onderaf de ladder op te klimmen naar mijn oude niveau. Ik vind het ook machtig om te zien, hoe snel mijn lijf herstelt van zware trainingen. Geen spoor van overtraining... geen (spier)pijn of peesproblemen. Geweldig... ben ik trots op mijn lijf! smile

Groet,
Jasper

6

Re: Nieuw hier

Pas toch maar  op met te snel opbouwen. Die blessures en ongemakken heb je vlugger dan je denkt,en eens het begint..... mad  Alvast succes verder met je voorbereiding.

7

Re: Nieuw hier

Dank voor de tip, Ronnyke... ik ben inderdaad erg beducht voor blessures! Daarom ben ik ook erg blij met een persoonlijke trainer (bewegings-/sportwetenschapper). Overtrainen ligt bij deze sport snel op de loer...
Groet!
Jasper