1 Laatst bewerkt door rogiervanduyn (04-09-14 09:02:06)

Onderwerp: Zware eerste triathlon...

2 weken geleden mijn eerste triathlon gedaan in Noorwegen, de Aurland Xtreme Triathlon, ik dacht doe het meteen goed smile Ik ging op zich vrij goed, een compleet race report vind je hier http://www.iamintosports.com/blog/2014/ … ?q=aurland

Het was een super ervaring en smaakt naar veel meer! Inmiddels schrijf ik veel over triathlon op mijn blog www.iamintosports.com. Leuk als jullie een keer een kijkje nemen. Feedback wordt ook erg gewaardeerd. Ik probeer nu voor volgend jaar in te loten voor Norseman of Swissman. Lijkt me ook top!. Iedereen veel succes met deze pracht sport. Fijne dag!

Gr Rogier

2

Re: Zware eerste triathlon...

Wat een leuk geschreven verslag en wat een extreme wedstrijd zeg!
Respect voor het finishen.

Vanwaar het slikken van zoveel paracetamol tijdens de wedstrijd?

3

Re: Zware eerste triathlon...

Wat een binnenkomer Rogier! Een mooi verhaal van een mooie triathlon, hopelijk lukt het mee te doen met de Norseman en/of de Swissman.

4

Re: Zware eerste triathlon...

Mooi verhaal en mooie foto's. Wellicht leuk om iets meer van je achtergrond te weten... Eerder gesport? Wat vind je leuk aan een triathlon etc  big_smile

5

Re: Zware eerste triathlon...

Wat een super wedstrijd om als eerste te doen, en wat een verslag leuk om te lezen.
Wie weet kun je ook de Celtman nog overwegen, dat lijkt mij dan weer de mooiste van de 3 Xtreme triathlons

6 Laatst bewerkt door rogiervanduyn (03-09-14 18:11:14)

Re: Zware eerste triathlon...

Ik ben 39 jaar oud en heb in mijn jeugd veel gesport, tennis en hockey. Daar merkte ik wel dat ik een relatief goede loper was. Een cooper test deed ik in 3400 meter en dat was dan een schoolrecord. Tijdens studententijd veel minder gesport en daarna meer gaan sportscholen voor de body  lol Tot dat ik op mijn 32ste mijn huidige vriendin tegen het lijf liep en mij motiveerde weer te gaan sporten. Vorig jaar heb ik mijn eerste marathon gerend, NY in 3:29. Dit jaar hoop ik m onder de 3:15 te rennen. Nu dus ook mijn eerste triathlon. Alle 3 de sporten liggen mij redelijk goed, het fietsen bergop is het lastigst aangezien ik relatief (85 kilo) veel weeg om een goede klimmer te zijn. Zou leuk zijn als we elkaar meer volgen, bij mij kan dat makkelijk via mijn Facebook pagina www.facebook.com/iamintosports
Super leuk om alle andere ervaringen te lezen!

7

Re: Zware eerste triathlon...

Gave enthousiaste binnenkomst... ik ga je verslag met veel plezier lezen! En zal je benaderen via Facebook!
Groeten,
Jasper

8

Re: Zware eerste triathlon...

Ben nog steeds benieuwd naar je reden voor het slikken van paracetamol tijdens de wedstrijd.  smile

9

Re: Zware eerste triathlon...

Arnoutdv schreef:

Ben nog steeds benieuwd naar je reden voor het slikken van paracetamol tijdens de wedstrijd.  smile

+1 :-)

Verder ben ik vooral erg onder de indruk van de snelheid waarmee je dit niveau hebt bereikt, vooral wat het zwemmen betreft!

En als Scandinavië-liefhebber ga ik nu toch ook eens bekijken of die Aurland triathlon niet eens iets voor mij is...

/Herman

10

Re: Zware eerste triathlon...

Paracetamol werkt bij mij goed tijdens het klimmen van serieuze bergen en rennen van lange afstanden (30+km). Zeker tijdens klimmen krijg je snel last van onderrug. Als je dan 5 uur op de fiets zit is het lekker als die pijn door paracetamol verdwijnt. Geldt ook voor rennen en zeker tijdens deze triathlon, want dat was serieus klim werk...

11

Re: Zware eerste triathlon...

Maw je kiest de zwaarste evenementen eruit en dan stuw je jezelf vol pijnstillers om makkelijker rond te komen roll

12

Re: Zware eerste triathlon...

respect Rogier, ik ben zelf op zoek naar eerst triathlon uitdaging; ik den kaan aix en Provence mei volgend jaar (halve), kent iemand die?

13

Re: Zware eerste triathlon...

Met alle respect Rogier, maar dit vind ik persoonlijk een zeer slap excuus om aan mega dosis paracetamol te gaan. Je gebruikt het als een stimulerend middel omdat je anders tegen fysieke grenzen aan zou lopen en nu wil je deze op een dergelijke manier verleggen.

In mijn ogen ben je dan gewoon een grens over gegaan, en is er werkelijk niets hieraan om trots op te zijn!

Kortom, je verhaal is mooi, maar daar houdt het echt op.....

14

Re: Zware eerste triathlon...

Als een persoon veel rugklachten heeft lijkt me het slikken van paracetamol nou niet echt een stimulerend middel.
Dat is eerder een methode om de ergste pijn te verlichten zodat je gewoon kan sporten.
Paracetamol is absoluut geen prestatie verhogend of stimulerend middel!

15

Re: Zware eerste triathlon...

Arnout dv, als je bericht van Rogier goed leest heeft dit niets te maken met specifieke pijn in onderrug zelf, maar gewoon een slap excuus om de pijn te verlichten en daarmee dus je fysieke grens te boven gaan.

16

Re: Zware eerste triathlon...

Paracetamol staat bij mijn weten niet op de dopinglijst, dus ik snap de ophef niet zo (al zou het slikken van dergelijke hoeveelheden niet mijn keuze zijn).

17

Re: Zware eerste triathlon...

Ik zeg...lekker belangrijk allemaal, prima prestatie!!