1

Onderwerp: peiling naar interesses voor duathlonners

Beste sportfanaten,

Wij zijn 4 studenten aan de Fontys Hogeschool in Tilburg en wij zijn op zoek naar duathlonners en triathlonners die ons kunnen helpen bij het opzetten van een stadsduathlon in Etten-Leur. Onze vraag aan u is; wat u als potentiële deelnemer zoekt in een evenement als een stadsduathlon? Wat zijn nou voor u de randvoorwaarden om deel te nemen aan zo'n vergelijkbaar soort evenement?

Wij zien graag jullie reacties tegemoet!

Met sportieve groet,

Pim, Menno, Joris en Romy

2

Re: peiling naar interesses voor duathlonners

Pim schreef:

Beste sportfanaten,

Wij zijn 4 studenten aan de Fontys Hogeschool in Tilburg en wij zijn op zoek naar duathlonners en triathlonners die ons kunnen helpen bij het opzetten van een stadsduathlon in Etten-Leur. Onze vraag aan u is; wat u als potentiële deelnemer zoekt in een evenement als een stadsduathlon? Wat zijn nou voor u de randvoorwaarden om deel te nemen aan zo'n vergelijkbaar soort evenement?

Wij zien graag jullie reacties tegemoet!

Met sportieve groet,

Pim, Menno, Joris en Romy

Hallo dame en heren,

Wat leuk dat jullie een stadsduathlon in Etten-Leur willen opzetten! Jullie weten waarschijnlijk al wel dat er in Etten-Leur ook een off-road duathlon is. De West-Brabantse TriathlonVereniging, kortweg WBTV, organiseert die wedstrijd. Zij kunnen jullie waarschijnlijk van informatie voorzien.
Samen met 5 anderen heb ik dit jaar de run-bike-run in Tilburg georganiseerd. Jullie kunnen mij natuurlijk ook altijd om hulp/tips vragen. Besef wel dat het lastig kan zijn om medewerking van de gemeente (een vergunning voor wegafsluitingen in het centrum!) te krijgen, dus ik hoop dat jullie goede 'ingangen' hebben. Ik wil jullie niet ontmoedigen, maar praat vooral met organisatoren (WBTV/organisatie cross duathlon Etten-Leur). En natuurlijk heel veel succes ermee!

Wat ik als potentiële deelnemer zoek is:
- goed en verkeersvrij (en liefst snel) parcours
- als het even kan sfeervolle doorkomsten
- en goed weer ;-)

Groeten,

Martijn

3

Re: peiling naar interesses voor duathlonners

Als je een goed en veilig fietsparcours neer weet te leggen heb je het halve werk gedaan. Dus geen fietspaden, geen onmogelijke hoeveelheid krappe bochten, geen paaltjes, wegen met rolsplit, of wegen met veel verkeer. Dit geldt voor iedere wedstrijd. Het lukt bijna nergens om vanuit gemeente of provincie medewerking te krijgen voor dit.

4

Re: peiling naar interesses voor duathlonners

En kies een slimme datum... Dus kort voor of na het triathlon seizoen met redelijke kans op fatsoenlijk weer maar geen 325 concurrerende wedstrijden...

Dan kom je al snel op April en Oktober als meest geschikte maanden.

Waar de ruimte op de kalender zit zie je op www.ntbinschrijvingen.nl en vtdl.triathlon.be (Etten Leur is tenslotte goed te bereizen vanuit Vlaanderen)

Leuk en succes!

5

Re: peiling naar interesses voor duathlonners

Mooi dat er iemand nog de moeite wil doen om zoiets te organiseren. Ik zou voor het voorjaar gaan. Dan heb je toch de triathleten die zich klaarstomen voor het wedstrijdseizoen terwijl je in het najaar al met verschillende dan wel off-road duathlons zit en veel athleten die rust nemen of met blessures kampen na het seizoen. Ikzelf zou wel nog eens een duathlonneke willen doen eigenlijk tongue

6

Re: peiling naar interesses voor duathlonners

Persoonlijk zou ik het in 1e of 2de week van mei organiseren. Dat is over algemeen de start van tri seizoen.
Een goed  en compact loop/fietscircuit is leuk. Met veel doorkomsten zodat publiek op centrale plaatsen kan kijken.
Voordeel hiervan is dat je minder straten hoeft af te sluiten en het overzichtelijker is.
Een centraal gelegen parc fermee is ook een pre

In ieder geval erg leuk dat jullie dit willen organiseren

7

Re: peiling naar interesses voor duathlonners

Beste organisatie van de stadsduathlon Etten-Leur in spe,

Jullie hebben al een aantal goede tips gehad, denk ik. Hoe kijken jullie daar tegen aan?
Nog hulp nodig? Ik ken nog wel een aantal duatleten die zeker willen helpen. Al contact gehad met de coordinator van het duathloncircuit cq de bondscoach oftewel Armand v/d Smissen? Hij kan en wil jullie sowieso concrete informatie geven en hulp bieden.

Groeten,

Martijn

8

Re: peiling naar interesses voor duathlonners

MartijnT schreef:

Beste organisatie van de stadsduathlon Etten-Leur in spe,

Jullie hebben al een aantal goede tips gehad, denk ik. Hoe kijken jullie daar tegen aan?
Nog hulp nodig? Ik ken nog wel een aantal duatleten die zeker willen helpen. Al contact gehad met de coordinator van het duathloncircuit cq de bondscoach oftewel Armand v/d Smissen? Hij kan en wil jullie sowieso concrete informatie geven en hulp bieden.

Groeten,

Martijn

Ik begrijp nu dat het om een fictief evenement gaat.. Klopt dat?

9

Re: peiling naar interesses voor duathlonners

Hoi Martijn,

wij hebben van de werkgroep van de crossduathlon van Etten-Leur de opdracht gekregen om een bidbook te maken voor een stadsduathlon in Etten-Leur.
Fictief is het niet, de gemeente Etten-Leur wil in 2016 de sportgemeente van Nederland worden en met o.a. de stadsduathlon willen ze dat bereiken. 

Met vriendelijke groet,

Pim
Romy
Joris
Menno

10

Re: peiling naar interesses voor duathlonners

Pim schreef:

Hoi Martijn,

wij hebben van de werkgroep van de crossduathlon van Etten-Leur de opdracht gekregen om een bidbook te maken voor een stadsduathlon in Etten-Leur.
Fictief is het niet, de gemeente Etten-Leur wil in 2016 de sportgemeente van Nederland worden en met o.a. de stadsduathlon willen ze dat bereiken. 

Met vriendelijke groet,

Pim
Romy
Joris
Menno

Oke, klinkt goed! Van Armand begreep ik dat jullie hem al een e-mail hadden gestuurd. Veel succes ermee!