1

Onderwerp: In Flanders Field - Ieper - 13/09/2014

Nou ja,

ik weet het, ik ben te laat om te voorspellen maar met de ervaring opgedaan in mijn eerste kwart op 3 september, hoopte ik vandaag toch wat beter voor de dag te komen.

Maar het parcours was niet te vergelijken. Het fietsparcous was qua lengte wel min of meer hetzelfde maar in plaats van vlak, telde het toch 350hm. Best pittig toch. En het lopen. Man man. Er zat daar een helling in om op de oude vestingen van Ieper te geraken. 3x oplopen. Goed voor 32hm. En die HM komen dus enkel van dat kort stukje. Echt een dooddoener. Ik wist dus op voorhand dat een evenaring van de tijd al een hele prestatie zou zijn. En de uiteindelijke tijd is geworden.... 2u50m58s. Zowaar 8 minuten sneller. En die tijdswinst is puur geboekt door eens MET wetsuit te zwemmen deze keer. Overzicht van de tijden:

Zwemmen: 16:01(!!!)
T1: 2:49
Fietsen: 1u22
T2: 2:10
Lopen: 1u07

Deze keer de gehele afstand in borstcrawl kunnen zwemmen. Geen kanaalwater binnengehapt maar wel serieus op mijn niet bestaande conditiegrenzen aangebotst. Ik was toch eventjes draaierig toen ik de T1 binnenkwam. Maar ik ben zeer tevreden om te zien dat ik zo een tijd kon neerzetten. Anderhalve week geleden was dit meer dan 22m! In het fietsen heb ik een nette 31,9km/h gemiddeld gereden. Minder dan 1km/h trager als vorige keer en dit nu op een semiklimparcours. Ik kon nu tenminste direct in mijn cadans komen.

Het lopen tja... Het enige wat ik daarvan kan zeggen is dat het wel min of meer consistent was, ik niet enkele keren heb moeten wandelen. Mijn eerste kilometer was wederom enorm vlug alhoewel ik dit niet zo aanvoel. Heel vreemd. Maar vanaf de 2de kilometer bleef ik rond de 6:21/km lopen. Uiteindelijk slechts 2 minuten ofzo vlugger gelopen maar ik hou er el een beter gevoel aan over.

En nu eens een wintertje goed doortrainen en dan eens echt potten proberen te breken. Ik voel wel dat er een mooie tijd kan in zitten. Van dat zwemmen zal ik vermoedelijk niet veel tijd meer afdoen maar een betere getraindheid zou toch moeten zorgen dat ik me niet even draaierig voel na het zwemmen. Een betere conditie zal zeker voor een iets betere fietstijd zorgen. Maar daar verwacht ik ook niet echt zoveel verbetering. Maar dat lopen, ja, daar zie ik nog enorm veel potentieel tot verbetering. Dus op naar de eerste kwart onder de 2u30?? tongue

2

Re: In Flanders Field - Ieper - 13/09/2014

Succes!! Zoals ik het begrijp, heb je gewoon een goede tijd neergezet... waar je zeker trots op mag zijn!

3

Re: In Flanders Field - Ieper - 13/09/2014

Jazeker. Veel beter dan verwacht. En nu ik de tijden een beetje beter bekeken heb, wil ik echt gaan voor sub 2u30 volgend jaar en dat moet er zeker inzitten. Een aêrobar installeren op de fiets, gewicht wat naar beneden en vooral trainen trainen trainen big_smile

4

Re: In Flanders Field - Ieper - 13/09/2014

Ik wil deze volgend jaar ook gaan doen

5

Re: In Flanders Field - Ieper - 13/09/2014

wouterwa schreef:

Ik wil deze volgend jaar ook gaan doen

Net gelezen in het ander topic. Ik zal deze volgend jaar zeker opnieuw doen maar hopelijk wel in veel betere conditie. En hopelijk is het opnieuw in de vesten.