1

Onderwerp: Wat kijk jij tijdens het tacxen

Het wordt weer kouder, sneller donker en vaak erg nat komende tijd. Betekend helaas dat langzaam het buiten fietsen door de weeks wordt vervangen door tacx uurtjes.

Alleen tacxen zonder iets is natuurlijk dodelijk saai. Gewoon series of films werken kijken bij mij niet. Ik heb iets inspirerend nodig. Anders blijf ik maar een beetje slapjes fietsen. Waar kijken jullie naar? / Wat zijn jullie kijk suggesties?

2

Re: Wat kijk jij tijdens het tacxen

Krachttrainings protocolletje opzoeken. Stopwatch erbij, hartslagmeter erbij en de training vliegt om. Alleen het in en uitfietsen is nog even taai maar dat is maar 2x10minuutjes.

3

Re: Wat kijk jij tijdens het tacxen

Uitzending gemist, Youtube (vooral live muziek concerten) en wielerwedstrijden, Netflix, iTunes

4

Re: Wat kijk jij tijdens het tacxen

Dorter schreef:

Krachttrainings protocolletje opzoeken. Stopwatch erbij, hartslagmeter erbij en de training vliegt om. Alleen het in en uitfietsen is nog even taai maar dat is maar 2x10minuutjes.

Dit.

Voor de rest, uitzending gemist, dvd etc en dan bij een bepaalde (zich herhalende) gebeurtenis etc minuutje op.

5

Re: Wat kijk jij tijdens het tacxen

http://www.trainerroad.com en je hebt nooit meer extra vermaak nodig. Trust me. Mocht je uitzonderlijk masochistisch aangelegd zijn integreert het ook netjes met The Sufferfest ;-)

6

Re: Wat kijk jij tijdens het tacxen

Die enkele keer dat ik op de Tacx zit (echt zo min mogelijk) kies ik vaak een wielerdocu uit via www.wielrennen24.nl of zet een voetbalwedstrijdje op.

7 Laatst bewerkt door Livio Livius (24-09-14 21:24:46)

Re: Wat kijk jij tijdens het tacxen

Aeolos schreef:

http://www.trainerroad.com en je hebt nooit meer extra vermaak nodig. Trust me. Mocht je uitzonderlijk masochistisch aangelegd zijn integreert het ook netjes met The Sufferfest ;-)

big_smile  , het kan saai zijn maar oh zo efficiënt en goed om gestructureerde high intensity workouts te doen. Andy Potts neemt ze niet voor niets mee in zijn trainingen. Voor mij werkt het wel en saai allerminst.

8

Re: Wat kijk jij tijdens het tacxen

Sinds kort Tacx Trainer Software aangeschaft. Biedt oneindig veel mogelijkheden. Wat leuk is, is dat jE mbv dvd's verschillende fietsparcoursen kan fietsen (bijv. Amstel Gold Race), zelf mbv gps data buitenritten indoor kan rijden, in VR omgeving verschillende fietswedstrijdjes rijden tegen virtuele tegenstanders.
Daarnaast live concert dvd's, wintersportuitzendingen op tv...
Films werken bij mij meestal niet, omdat bij inspanningen rond of boven de anaerobe drempel ik de verhaallijn niet meer kan vasthouden.. wink

9

Re: Wat kijk jij tijdens het tacxen

racechinees schreef:

Alleen tacxen zonder iets is natuurlijk dodelijk saai. Waar kijken jullie naar? / Wat zijn jullie kijk suggesties?

Het raam van de keuken of de diepvries in de garage.  wink

En op een klok om de intervallen te doen. Ik doe nooit lage intensiteit op de tacx. En zelden over 50min. Ik kan me niet voorstellen dat ik ergens naar kan kijken bij deze intensiteiten. Ik luister soms alleen wat naar muziek. In de garage zelfs dat niet. Afgelopen winter heb ik ook geen intervallen over 4,5 minuut gedaan. Meestal is de interval tussen 0:40min en 1:20min. Heel veel korte intervallen met weinig rust vind ik beter vol te houden dan hele lange blokken (lange blokken doe ik buiten wel en als het weer echt slecht is, gewoon een weekje niet).

Voor duurtraining op een tacx zou ik altijd een alternatief zoeken. Daar ga ik echt aan kapot. Film of geen film.

10

Re: Wat kijk jij tijdens het tacxen

Sinds de komst van Netflix is tacxen weer een stuk leuker geworden smile Afgelopen winter heb ik 4-5 seizoenen battlestar gallactica zitten kijken (de 'nieuwe' series, erg tof!)

11

Re: Wat kijk jij tijdens het tacxen

Ik rij nog liever door vuil rot hondeweer dan meer dan een uur op een tackx te moeten zitten.

12

Re: Wat kijk jij tijdens het tacxen

ronnyke schreef:

Ik rij nog liever door vuil rot hondeweer dan meer dan een uur op een tackx te moeten zitten.

volgens mij staat m'n record op 4 uur tongue Heb toen 2 films en 1 serie gekeken big_smile

13

Re: Wat kijk jij tijdens het tacxen

Een paar jaar geleden heb ik veel getacxed, met ook een duurrecord van rond de 4 uur. Ik gebruikte toen een Tacx Fortius met op één scherm de VR-film en op de andere een film. Ik heb ook wel on-line gepokerd tijdens het Tacxen overigens.

De afgelopen twee jaar staat mijn Tacx stof te vangen, ik ben liever buiten.

14 Laatst bewerkt door Vanzella (26-09-14 10:59:11)

Re: Wat kijk jij tijdens het tacxen

Als het moet inderdaad een TV serie. Afleveringen "waking the dead" zijn 1 uur 30 en dat is het maximum dat ik tacx of een dubbele aflevering "Breaking bad" Dit is voor 2014 allemaal hypothetisch want ik ga pas max 1 keer per week tacxen, als het wintertijd is en ik meer dan 8 dagen niet buiten gefietst heb.

15

Re: Wat kijk jij tijdens het tacxen

Ik vind mezelf een baas als het me lukt rond de 50 minuten op de Tacx te zitten.
Dan moet er inderdaad ook nog een serie aanstaan want anders trek het echt niet.  roll

16

Re: Wat kijk jij tijdens het tacxen

monkeloor schreef:

volgens mij staat m'n record op 4 uur tongue Heb toen 2 films en 1 serie gekeken big_smile

Haha respect, mijn limiet is toch echt 3h (2 films). En na 1h30 nieuwe zeem aan... heerlijk gevoel is dat.

17

Re: Wat kijk jij tijdens het tacxen

ik kijk (als belg) gewoon Voetbal International, ben je 1u20bezig ;-)

18

Re: Wat kijk jij tijdens het tacxen

Live optreden van Rammstein. Versnellingske groter smile

19

Re: Wat kijk jij tijdens het tacxen

Ik heb een Tacx Fortius VR..

Gebruik eigenlijk nooit een DVD, maar altijd een voorgeprogrammeerd programma of ik maak zelf een interval....

Ik kies dan bijvoorbeeld 15 minuten infietsen, serie van 10 x 3 minuten 6 % omhoog met flinke snelheid en tussendoor steeds 3 minuten rustig fietsen, voordeel is dat je het in de computer zet en de computer regelt de weerstand, het enige wat je zelf doet is trappen en schakelen..

Enkele keer uurtje hartslagtraining maar dat vind ik over het algemeen saai, ik gebruik dan mijn computerscherm ( is een lcd tv ) gewoon als tv, dus even instellen op juiste hartslag in de computer en dat overzetten op tv