26

Re: IM Barcelona

Ik kan hier niks aan relativeren. Ik ken wielrenners die jaren ieder weekend in een groot gevaarlijk peloton hebben gereden. Die hebben niks meegemaakt behalve wat gebroken botten. Ik heb in 8 jaar triathlon (denk nog niet eens 60 wedstrijden en dan meestal nog met klein aantal deelnemers) al twee keer meegedaan in een race waar een dode viel. In een aantal elementen is triathlon veel gevaarlijker dan menig ander sport.

27

Re: IM Barcelona

petitmas schreef:

Nou daar istie dan (kopie van FB)

Dit hoopte ik dus                        en het werd

Zwemmen : binnen de 1.15         1.14.27 (met 1.13 voet op het strand  tongue )
Fietsen : max 5.30                      5.25
Lopen max : 3.45                        4.06

Eindtijd 10.51.............voor de 4e keer onder de 11 uur, waarvan de laatste in 2002
Laatste keer dat ik onder de 11 uur liep was in 2002.......dus 12 jaar na dato ben ik DAAR ook al HEEL blij mee. Tel daar bij op dat ik tov mijn pr in 16 jaar 14 min langzamer ben geworden......dan begrijpen jullie : HIER ZIT EEN BLIJ MENS

Knappe race

28

Re: IM Barcelona

Tsjaa, bij zwemmen en fietsen is het risico gewoon groter, krijg een toeval en je verdrinkt, krijg een toeval en je klettert hard van je fiets et alle gevolgen van dien.

Heb vorige week nog 112 gebeld, zat in een cursus en iemand voelde zich niet lekker worden, binnen 10 seconden van in elkaar naar overstrekt etc.. alsof er een alien in zat. Als je dat gebeurt in het water of op de fiets is dat gewoon erg link, het gaat allemaal erg snel.

De één zal er meer bij stil staan dan de ander en inderdaad dan krijg je dat gemiauw weer over dat sporten ongezond zou zijn.
Ach, buikvet en chipsvreten is wat mij betreft nog slechter

29

Re: IM Barcelona

Petitmas super prestatie man. Dat is nog eens een seizoensafsluiting.
Dikke respect

30 Laatst bewerkt door petitmas (06-10-14 19:04:16)

Re: IM Barcelona

Erg fijn om die speaker te horen zeggen : YOU ARE AN IRONMAN  lol

31 Laatst bewerkt door Rose69 (06-10-14 20:43:23)

Re: IM Barcelona

Petitmas gave resultaten en al helemaal als binnen de verwachtingen blijven. Zeker knap dat je na zoveel jaar slechts 14 minuten langzamer bent!

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

32

Re: IM Barcelona

thijs schreef:

Ik kan hier niks aan relativeren. Ik ken wielrenners die jaren ieder weekend in een groot gevaarlijk peloton hebben gereden. Die hebben niks meegemaakt behalve wat gebroken botten. Ik heb in 8 jaar triathlon (denk nog niet eens 60 wedstrijden en dan meestal nog met klein aantal deelnemers) al twee keer meegedaan in een race waar een dode viel. In een aantal elementen is triathlon veel gevaarlijker dan menig ander sport.


OFF-TOPIC:
De meeste doodsoorzaken bij sportevenementen worden onder de noemer hartfalen gestoken. Bij triathlon ga je in ieder geval vaak veel dieper dan menig andere sport, dat is toch hoe ik het tot nu toe ervaren heb. Maar je mag de sport op zich niet als het zwarte schaap aanduiden. Vaak is de sport die je net aan het beoefenen bent de laatste druppel die de emmer doet overlopen. Als diegene die overlijdt, niet tijdens een sportprestatie zou komen te overlijden, zou het toch vrij recent erna toch gebeuren. Zo is het ook niet de eerste keer dat een (jonge) prof komt te overlijden, zelfs vlak na een hart test. Men kan gewoon maar bitter weinig echt testen aan het hart ook.

ON-TOPIC
proficiat met je prestatie.

33

Re: IM Barcelona

Het renteniersleven in het zuiden van Frankrijk heeft je blijkbaar geen windeièren gelegd Arthur lol Ook bij deze een dikke proficiat want al bij al is het allemaal niet zo vanzelfsprekend.

34

Re: IM Barcelona

Petitmas hoe heb je het stayeren ervaren, zag foto's op twitter voorbij komen waar ze gewoon in een compleet peleton voorbij kwamen. Is ook niet zo gek met 2600 man op 90 km parcours.

Was het echt zo erg als op de foto's of is dat een moment opname.

35

Re: IM Barcelona

Off topic maar het zal je maar overkomen big_smile  http://losseveter.nl/2014/10/07/atleet- … inzamelen/

36

Re: IM Barcelona

Ronnyke...............zaf hem ook op FB voorbij komen, belachelijk. Ik kan neit eens slapen voor de wedstrijd, ben alles aan het visualiseren  tongue

Denniss.............het was behoorlijk erg, foto's geven goed beeld. Ik heb 5 sec getwijfeld in de zin van "Beat them or join them"  tongue  maar met die klote zijwind mocht ik niet harder. Had opdracht van de coach hoog DT2 / laag DT3 te rijden en dat heb ik 180 km lang gedaan  cool  (Braafste jongetje van de klas ikke  tongue )

Maar belangrijkste reden om ze te laten gaan was dat ik met de jacht op mijn PR bezig was en ik bedacht me toen : je kan je zelf nooit recht in de spiegel aankijken als je je PR haalt dmv stayeren.

Heb het 1 keer geprobeerd om voor de groep te gaan rijden, kwam 20 meter bij ze weg, 1 viaductje er in en ze reden in mijn wiel. De weg was heel breed dus ik schoot meteen naar links om ze geen voordeel te geven. Meteen een motor naast me dat ik rechts moest houden.....duhuh. Toen de groep weer voorbij laten gaan.

Maar ik meot zeggen.............mijn vrouw vertelde mij dat ze stopwatches in de penalty box tekort kwamen om de 6 min penalty te klokken per persoon, dus er werd OOK driftig geschreven en kaarten uitgedeeld.

Plan is om over een paar jaar naar Florida te gaan en daar schijnt het ook zo erg te zijn. Wil eerst zien wat dit oude lijf nog kan de komende jaren, zit bij de trainer tenslotte nog in de opbouw. Als hij (ook) gelooft dat er nog rek in zit en ik zou over 4 jaar nog een sprong(etje) kunnen maken dan is er zelfs nog hoop voor een top 10 bij de AG 55-59 maar dan moet ik meteen op mijn 55e mee doen. heb ik nog 4 jaar om "op te bouwen"  lol

37

Re: IM Barcelona

Petitmas dank voor je reactie, en nog gefeliciteerd met je prestatie dat was ik helemaal vergeten.

38

Re: IM Barcelona

Maar eh Denniss.............ik zie op jouw blogspot een leuk artikel over "de weg naar Almere is begonnen" maar die weg zou je toch afgelegd moeten hebben  tongue

Ik zie geen blogs meer in 2014 ! Toch niets ernstigs gebeurd?

39

Re: IM Barcelona

petitmas schreef:

Maar eh Denniss.............ik zie op jouw blogspot een leuk artikel over "de weg naar Almere is begonnen" maar die weg zou je toch afgelegd moeten hebben  tongue

Ik zie geen blogs meer in 2014 ! Toch niets ernstigs gebeurd?


Nee hoor gelukkig niks gebeurd, en de weg heb ik dit jaar volbracht, in 13:55:41
Ja moet idd weer wat aan die blogs gaan doen, maar ben niet zo'n schrijver.