1

Onderwerp: Zal me ook even voorstellen

Mijn naam is Leo Haeren, ben 66 jaar en woonachtig in de gemeente Emmen. Ik ben een verwoed hardloper, loop 3 per week waarvan 2 keer met een "oude vandagen groep". Zelf loop ik de 10 Km in 58 minuten en de 21km in 2 uur. Ben te vinden op looptijden en bij Garmin Conect.

2 Laatst bewerkt door JasperTolhuijs (19-10-14 11:36:07)

Re: Zal me ook even voorstellen

Hoi Leo!
Leuk dat je er bent... mijn naam is Jasper Tolhuijs, woon in Den Helder en ben 41 jaar. Ben na jaren van stilstand weer begonnen met opbouwen naar ten minste een lekkere kwart triathlon. Hoewel ik de achterliggende jaren ook niet stil heb gezeten, ben ik alles bij elkaar genomen weer 'gewoon' een beginner... en dat bevalt me eigenlijk prima!

Ik loop tenminste 3x per week hard, en pak tussendoor de fiets of zwem zodra dit kan.
Mijn vrouw en ik werken beiden in de zorg, dus: wisseldiensten. In combinatie met een jong gezin met 2 kinderen is sporten in elk geval goed plannen. smile

Ondertussen heb ik gister mijn eerste mijlpaal (weer) bereikt, te weten: de 5 km op 30.05 min. De 10 loop ik nu op 1.09 min.
Solo fiets ik gemiddeld tussen 40 en de 60 km, op een redelijk stabiele snelheid van gemiddeld zo'n 27 km per uur.
Zwemmen wil ik komende winter gaan oppakken...

Mijn eerste wedstrijd (10 km) staat gepland voor 7 december en gaat over strand, bos en duin.
Den Helder, dan heb je dat allemaal... en als je het verkeer wilt mijden, wordt elke training een mooie en uitdagende cross training.

Op zich ben ik zeer tevreden over mijn vorderingen en vooral het toenemend gemak waarmee ik ook het toenemend aantal kilometers en de toenemende intensiteit weet te verteren. Dat biedt een goed perspectief op de toekomst.

Hoewel ik train met een gemiddeld hartslag tussen de 150 en 160, is dat gegeven mijn achtergrond op zich best redelijk en verklaarbaar. Maar, hij moet verder naar beneden... daar ligt mijn grootste focus: kilometers maken op de meest comfortabele wijze. Mede ook vanwege het (hoge risico) op overtraining...

Ik ben te vinden op Looptijden en Strava. Als je wilt, voeg me toe...

Geldt ook voor alle anderen! smile

3

Re: Zal me ook even voorstellen

Hoi Jasper,

buiten het hardlopen ben ik ook bezig met wielrennen, toertochten, dit doe ik nu voor het 2de seizoen en maak afstanden van 125 tot 160 km. Meestal ga ik alleen of zoek onderweg mensen op die ik zonder al te veel problemen kan bijhouden. Heb afgelopen week een sportkeuring ondergaan bij het Sport Medisch Centrum, alles was uitstekend dus gaan we een ander doel zoeken. Ik denk dat ik eens ga trainen voor een run-bike-run prestatie tocht.

Zal voor dit doel mijn trainingen moeten aanpassen dus dat ga ik komende weken uitzoeken.

4

Re: Zal me ook even voorstellen

unifil82 schreef:

Hoi Jasper,

buiten het hardlopen ben ik ook bezig met wielrennen, toertochten, dit doe ik nu voor het 2de seizoen en maak afstanden van 125 tot 160 km. Meestal ga ik alleen of zoek onderweg mensen op die ik zonder al te veel problemen kan bijhouden. Heb afgelopen week een sportkeuring ondergaan bij het Sport Medisch Centrum, alles was uitstekend dus gaan we een ander doel zoeken. Ik denk dat ik eens ga trainen voor een run-bike-run prestatie tocht.

Zal voor dit doel mijn trainingen moeten aanpassen dus dat ga ik komende weken uitzoeken.

Top.... veel plezier en succes! Ik zie je vorderingen wel passeren! smile

5

Re: Zal me ook even voorstellen

Leo welkom!

6

Re: Zal me ook even voorstellen

unifil82 schreef:

Mijn naam is Leo Haeren, ben 66 jaar en woonachtig in de gemeente Emmen. Ik ben een verwoed hardloper, loop 3 per week waarvan 2 keer met een "oude vandagen groep". Zelf loop ik de 10 Km in 58 minuten en de 21km in 2 uur. Ben te vinden op looptijden en bij Garmin Conect.

Hoi Leo,

Welkom hier op het forum!
Ik vind het wel bijzonder om te lezen dat je een hogere gemiddelde snelheid hebt op de 21 km tov de 10 km ;-)
Ik denk dus dat je nog wel wat sneller op de 10 km kan, hoewel je vast en zeker een vrij constante loper zal zijn.
Succes met het trainen voor de run-bike-run!

Groeten,

Martijn

7

Re: Zal me ook even voorstellen

Martijn,

dank je voor je welkoms woord en ik heb gisteren de 10Km in 56 minuten gelopen en heb het gevoel dat ik er nog een schepje boven op kan doen. Ben overigens dik te vreden met mijn snelheid en zoals je weet gaan ouide diessels, als eenmaal warm zijn, steeds sneller lopen. ahaha

Groet Leo

8

Re: Zal me ook even voorstellen

unifil82 schreef:

Martijn,

dank je voor je welkoms woord en ik heb gisteren de 10Km in 56 minuten gelopen en heb het gevoel dat ik er nog een schepje boven op kan doen. Ben overigens dik te vreden met mijn snelheid en zoals je weet gaan ouide diessels, als eenmaal warm zijn, steeds sneller lopen. ahaha

Groet Leo

Haha. Goed bezig hoor!