1

Onderwerp: ververkalking achillespees

Tsja na een jaar met niet verdwijnende klachten toch maar eens naar een sportarts geweest. Ik dacht dus (samen met mijn fysio) dat ik een ontsteking had aan de achillespees. De sportarts meldde mij echter dat dat niet mijn grootte probleem is, ik heb namelijk waarschijnlijk verkalking bij de aanhechting van mijn achillespees aan het hielbot. Binnenkort even een röntgen foto laten maken om het zeker te stellen. Daarna hopen dat de aangewezen remedie, namelijk shock wave technologie, de oplossing bied.

Zijn er hier meer atleten met dit probleem? en wat voor behandeling heeft uiteindelijk geholpen?

2

Re: ververkalking achillespees

Ik was het gelukkig voor...
Bij extreme pijnklachten op specifieke plekken in de schouder heb ik door eigen fysio een echo laten maken. De aangedane schouder vergeleken met de goede schouder en op de echo de dikte van de pezen opgemeten in opgerekte en ontspannen toestand. Bleken 4 pezen vol met vocht te zitten en daar doorheen gaan zou idd verkalking gaan opleveren... bij mij was even een maand rust voldoende.

Shockwave ken ik wel, op zich goede evraringen mee (bij geirriteerd peesweefsel, doorbloeding en herstel stimuleren)

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

3

Re: ververkalking achillespees

Ook ik kamp met deze blessure. Afgelopen week eerste shockwave behandeling gehad. Woensdag de tweede. Ik hoop zo dat ik weer kan lopen! Zwemmen en fietsen gaat prima maar lopen... Au!

4

Re: ververkalking achillespees

Gelukkig zat er bij mij nog geen kalk in de pees, maar wel zat er wat vocht. Shockwave gehad, en dat heeft echt uitstekend geholpen. Nu nog een paar nabehandelingen, maar ik kan alweer pijnvrij het hardlopen opbouwen. Tenminste voor wat mijn hiel betreft, want door de aangepaste houding door de blessure heb ik nu ook een overbelasting in de knie opgelopen  sad  mad . Hopen dat dit mee gaat vallen, en snel op te lossen is.

5

Re: ververkalking achillespees

Ik behandel dit soort klachten idd met Shockwave... zoek een praktijk waar ze ook echo's maken, dan kun je beginmeting doen en na 3 behandelingen kijken of het aanslaat! Succes met je herstel...