1

Onderwerp: wetsuit

Hallo allemaal,

Ik heb me ingeschreven voor de Triathlon in Woerden op 12 mei 2008. Dit zal mijn eerste triathlon worden. Ik was benieuwd naar ervaringen over deze triathlon. Of deze zwaar is of goed te doen? Ik ben benieuwd. Ook ben ik benieuwd of je echt een wetsuit nodig hebt of dat het zonder ook te doen is ? Ik wil er uiteindelijk wel 1 aanschaffen alleen ze zijn nou niet echt goedkoop.

Alvast bedankt voor de info

Groeten pali

2

Re: wetsuit

Hallo,

Voor Woerden is een wetsuit zeker aan te raden. Omdat de wedstrijd vroeg in het seizoen valt en er in de singel gezwommen wordt is het tot nu toe altijd erg koud water geweest.
23 maart a.s. houdt Total Running.nl (voorheen trirun) een wetsuit-testdag in Hilversum. Je kunt daar verschillende wetsuits testen in het zwembad en kijken welke het meest geschikt voor je is. Je moet je hiervoor wel inschrijven en dat kan via hun site:http://www.total-running.nl/

Succes in Woerden in ieder geval.
Mike

3

Re: wetsuit

Hoi  Pali ,
het kan zo zijn dat als het water te koud is om zonder wetsuit te zwemmen , je niet mag zwemmen
je moet  dan wachten op de laatste zwemmer of zo ? totdat je kan starten .
Ik weet niet exact hoe die regels zijn wat betrefd water temperatuur en starten ????? Wie wel ?
Suc^6 met je eerste triathlon !
Rapido .

triathlon is 3 x beter

4

Re: wetsuit

Als het water kouder dan 16 graden is een wetsuit verplicht...

En onder de 18 graden is het niet echt lekker om te zwemmen zonder wetsuit...

Succes!!!

5

Re: wetsuit

Bedankt voor de reacties. Toch maar even serieus testen en passen dan. Ik heb nog wel een vraagje, maakt het uit of het wetsuit sleeves heeft of niet ?

Alvast bedankt.

Groeten mark

6

Re: wetsuit

Pali schreef: "....maakt het uit of het wetsuit sleeves heeft of niet"
Hoewel het persoonlijk is of je zou kiezen voor een wetsuit zonder mouwen, is het met de moderne neoprenen en nieuwste wetsuit zo dat je heel veel bewegingsvrijheid hebt. Dus waarvoor nog zwemmen met blote armen in (koud) water.
Als je "in het midden van het land" nog een pak wil passen / testen, ook 2e hands, kijk dan eens op
www.endurosportz.nl
Dagelijks mogelijk om te testen in zwembad Aalsmeer, op afspraak.