1

Onderwerp: Een nieuwe Belg

Hey!

Ik ben Bram en afkomstig uit West-Vlaanderen België.
Ik ben 28 jaar en sinds 1996 (ik was toen 10) heb ik al een boon voor de triatlon (uiteraard door Luc Van lierde zijn iron man winst in Hawaii).
Nu 18 jaar later wil ik zelf beginnen trainen om volgend jaar minimum aan 2 kwart triatlons mee te doen.
In juni heb je de kwarttriatlon in Oostkerke tussen Damme en Sluis (0.6/38.5/10.5) die waarschijnlijk mijn eerst wordt.
In September zou ik dan graag nog Knokke en/of Ieper doen.
Fietsen doe ik al heel mijn leven maar niet in competitie, Lopen zal wel lukken en crawl zwemmen ben ik mee bezig sinds 2 weken.  smile


Groeten Bram

2

Re: Een nieuwe Belg

Hallo Bram,

Welkom! Mooie leeftijd heb je! (ik ben van '86) Je bent al goed op weg met trainingen voor je eerst kwart. Ga je nog bij een zwem/triathlon club? Borstcrawl kun je het beste in 1x goed leren.

3

Re: Een nieuwe Belg

Bram welkom!

4

Re: Een nieuwe Belg

Bedankt voor de verwelkomingen!

Ik ben net een halfuurtje thuis van mijn zwemtraining.
Amai ik heb afgezien, ik had van deze middag niet meer deftig gegeten en na 25min begon het allemaal te duizelen en ben ik maar gestopt. Nu heb ik gegeten en gaat het weer goed. Beginnersfout zeker  roll

Momenteel ben ik bij niets van clubs maar om mijn crawl mooi aan te leren zou ik dit best wel doen denk ik. Ik voel wel dat mijn techniek verbeterd maar als ik anderen zie heb ik nog een lange weg af te leggen.
De pull buoy heb ik ook al ontdekt en die helpt wel goed om rustig en mooi in het water te liggen en zo kan ik goed op mijn armslag trainen en mijn benen krijgen wat rust.
Is trainen met een pull buoy vergelijkbaar als zwemmen in een wetsuit? (qua drijven dan)

Verder zal ik deze winter vooral trainen op mijn lopen en zwemmen in de lente komen de (lange) fietsritten weer aan bod.

Groeten Bram

5

Re: Een nieuwe Belg

Welkom Bram,

Je kan idd zwemmen met een pull boy vergelijken met zwemmen met westuit.

6

Re: Een nieuwe Belg

Welkom Bram,
Lekker bezig zie ik... succes, zal vast goed komen denk ik!
Onze trainingsdoelstellingen dus laat weten hoe het gaat... ik zit overigens op Strava! Jij ook?
Groet,
Jasper

7 Laatst bewerkt door willebab (23-10-14 21:07:00)

Re: Een nieuwe Belg

Welkom en veel succes Bram.
Ter info, ik vind dat je een wetsuit kan vergelijken met een pullboy tussen je benen en 1 onder elke arm  wink

8

Re: Een nieuwe Belg

Hey Bram. Waar in WVL ben je gevestigd? Ik ben van Kortrijk en mijn doel is vooral de lokale kwarts te doen (WVL en OVL) We zullen elkaar normaal gezien wel kruisen dan.

9

Re: Een nieuwe Belg

Veel leuke reacties!  cool

@jasper: nee ik zit (nog) niet op strava, ik heb een mio en ik weet niet of je via mioshare ook anderen kan zien?

@Dimitri: Ah leuk nog een West-Vlaming, ik ben van Hooglede en inderdaad we zullen op een wedstrijd elkaar nog wel tegenkomen  wink

10

Re: Een nieuwe Belg

Hoi brambo,ik woon niet ver van jou af
Ik ben van oosrnieuwkerke,mssn kunnen we wel samen trainen?
Ik heb als doel de kwart triathlon in Izegem en Ieper

11

Re: Een nieuwe Belg

wouterwa schreef:

Hoi brambo,ik woon niet ver van jou af
Ik ben van oosrnieuwkerke,mssn kunnen we wel samen trainen?
Ik heb als doel de kwart triathlon in Izegem en Ieper

Misschien kleine tip en omdat het ook nog niet te ver uit de buurt is: Zwintriathlon.
Ik heb Ieper en Zwintriathlon gedaan. Beiden zijn zeer leuk maar qua organisatie kan Ieper niet tippen aan de Zwintriathlon. Parcours is ook zeer zeer zeer leuk en snel en zeer goed en mooi fietsparcours.

12

Re: Een nieuwe Belg

Ik denk dat er weinig of geen organisatie in Belgie of Nederland kan tippen aan de zwintriathlon. Alles tot in de puntjes en stayer en andere onnozelheid word direcht afgestraft.

13

Re: Een nieuwe Belg

ziet er mij wel goed uit maar op 3 september was zwintriathlon en 13 september Ieper,dat is amper 10 dagen tussen.
Dit is wel een beetje snel op elkander toch?

14

Re: Een nieuwe Belg

Hey wouter, oostnieuwkerke dat is wel heel dicht bij de deur!
Ik wil zeker wel eens een fietstraining doen met je. Heb je al triatlon ervaring?

Ja ik weet het zwin en ieper zijn maar een goede week van elkaar verwijderd maar dat moet wel lukken zeker?  tongue
Normaal gezien zou dit mijn hoofddoel van het jaar moeten worden.
Dan heb ik eigenlijk een heel seizoen om me rustig klaar te maken tot deze triatlons. (want ik blijf toch wel sukkelen met mijn crawl)

Groeten Bram

15

Re: Een nieuwe Belg

Brambo schreef:

Hey wouter, oostnieuwkerke dat is wel heel dicht bij de deur!
Ik wil zeker wel eens een fietstraining doen met je. Heb je al triatlon ervaring?

Ja ik weet het zwin en ieper zijn maar een goede week van elkaar verwijderd maar dat moet wel lukken zeker?  tongue
Normaal gezien zou dit mijn hoofddoel van het jaar moeten worden.
Dan heb ik eigenlijk een heel seizoen om me rustig klaar te maken tot deze triatlons. (want ik blijf toch wel sukkelen met mijn crawl)

Groeten Bram

Lukt zeker hoor. Heb ik gedaan zonder in form te zijn.

16

Re: Een nieuwe Belg

het zwemmen komt wel!ik deed in begin met een pullboy en enkel de armen,daarna een lichtere pullboy en de benen erbij.
Iermand in het zwembad heeft me aangeraden niet te spartelen met een pullboy omdat het geen nut heeft.
maar ik gebruikte die om te leren omdat ik steeds zonk met mijn benen,hij zei me dat dit wel komt met de tijd omdat je de spieren van het middenrif nodig hebt om niet te zinken.
en met je ogen naar de grond van het zwembad kijken en niet voor u,dan gaat uw poep sowiezo de lucht in.
Ik heb nog geen triathlon ervaring Brambo.
wel heb ik aal een beetje fietservaring en rij ik een 65km aan 31-32 gemiddeld ongeveer (als het 5bf is natuurlijk niet tongue)
lopen doe ik nog 12,6km aan 12,7gemiddeld , laatste loop was 11km aan 13,5
lijkt mij leuk om eens samen te trainen,trekken we elkander naar een hoger niveau en is ook veel leuker.
Ik stuur je anders wel een privé bericht dan kunnen we eens kijken wanneer we tijd hebben op hetzelfde moment.