1

Onderwerp: Startende triathleet........

Hallo zal me ook even netjes voorstellen, Obey 43 lentes jong, gediplomeerd looptrainer, asfaltjunkie, trailer en wil na 23 marathon (a.s. zondag Terschelling nr.24) wel eens wat anders. In voorjaar weer eens begonnen met fietsen en toen bedacht dat ik het hoogst haalbare uit me lijf wil halen, een hele triathlon in Almere 2016. Dus nog lange weg te gaan, maar het begin is er me eerste 3 zwemlessen gehad bij TV Purmerend en ook begonnen met het bij elkaar rapen van een nieuwe fiets. Het frame Felt B16 (2014) is binnen dus ben op zoek naar de rest. Hoop hier veel antwoorden en advies te vinden als beginner op deze prachtige sport. Lees veel boeken en ga me laten coachen door Chris Brands. Iedereen succes !!

2

Re: Startende triathleet........

Ervaren duursporter,goed matriaal en goeie coach dus dat kan niet mis gaan. Succes met je voorbereidingen ik neem aan dat je wel een op minimale eindtijd hoopt?

3

Re: Startende triathleet........

Thx eindtijd, weet niet wat ik moet verwachten, zwemmen moet ik echt nog leren. Evenementen van 6 a 7 uur gaat maar denk dat ik over een hele een uur of 12 ga doen, althans dat hoop ik. Qua coaching bij Chris geweest voor fietsmeting en doet nu ook begeleiding, weet niet waar ik moet beginnen dus alle advies is welkom. En jij veel ervaring al ?

4

Re: Startende triathleet........

Nee niet veel ervaring en totaal geen op de volledige afstand. Maar met al die nieuwe wedstrijden tegenwoordig zal 2016 ook voor mij het debuut jaar worden. Eerst in 2015 mijn pr op de halve afstand eens proberen te verbeteren. De voornaamste stap heb je al gezet en dat is je laten coachen in mijn ogen,die zal je wel op de juiste manier goed voorbereiden. Want anders lees je hier iets en hoor je daar iets tot je uiteindelijk door het bos de boomen niet meer ziet.

5

Re: Startende triathleet........

Obey welkom! Met de ervaring van een paar triathlons in 2015 moet een hele in 2016 geen probleem zijn. Je hebt een mooie weg voor je, veel succes!

6

Re: Startende triathleet........

Thx Maca944 nog hele lange weg te gaan, maar heb er zin in !! Als ik op jouw site kijk, wauw respect !