26

Re: Rare snuiters in het zwembad

Herkenbaar. Vooral de vlak-voordat-ik-ga-keren-afzetten figuur.

Ook een leuke; hier in de lokale zwembaden is vaak de uiterste baan (1 of 6) de snelste baan. Af en toe ligt daar ook een wat oudere kerel die alleen met een pullbuoy zwemt. Prima, moet-ie zelf weten. Enige probleem van meneer is dat-ie niet rechts kan houden als ie langs de kant zwemt, dan zwemt meneer zo ongeveer over de zwarte lijn in het bad. Aan de lijnkant houdt-ie keurig rechts aan.

Probleem is dus dat je met 'm kan botsen omdat-ie in het midden van de baan zwemt, en hem niet normaal in kan halen want dan zit je met tegenliggers. Na enkele keren hem rechts in te halen ( dus tussen kant en meneer) heb ik er wat van gezegd en hij had het totaal niet door zei hij. Hij zou er op gaan letten. Niets van gebeurd, nogmaals wat van gezegd, en toen schoof hij een stukje op. Week later was-ie er weer en zwom hij lekker in het midden als de zwembadrand rechts van hem lag... Sommige mensen  hmm

27

Re: Rare snuiters in het zwembad

Gelukkig zijn de snelheden bij het zwemmen niet zo hoog. Hopelijk rijdt hij geen auto... roll

28

Re: Rare snuiters in het zwembad

Bleek schreef:

Herkenbaar. Vooral de vlak-voordat-ik-ga-keren-afzetten figuur.

Ook een leuke; hier in de lokale zwembaden is vaak de uiterste baan (1 of 6) de snelste baan. Af en toe ligt daar ook een wat oudere kerel die alleen met een pullbuoy zwemt. Prima, moet-ie zelf weten. Enige probleem van meneer is dat-ie niet rechts kan houden als ie langs de kant zwemt, dan zwemt meneer zo ongeveer over de zwarte lijn in het bad. Aan de lijnkant houdt-ie keurig rechts aan.

Probleem is dus dat je met 'm kan botsen omdat-ie in het midden van de baan zwemt, en hem niet normaal in kan halen want dan zit je met tegenliggers. Na enkele keren hem rechts in te halen ( dus tussen kant en meneer) heb ik er wat van gezegd en hij had het totaal niet door zei hij. Hij zou er op gaan letten. Niets van gebeurd, nogmaals wat van gezegd, en toen schoof hij een stukje op. Week later was-ie er weer en zwom hij lekker in het midden als de zwembadrand rechts van hem lag... Sommige mensen  hmm


Misschien is het ook een idee om de buitenste banen de langzame banen van te maken, en de middelste banen de snelste, bij de zwemvereniging hebben wij dit zo, en de triathlon vereniging traint ook zo.

Langzamere banen hebben wel is de neiging om aan de kant te gaan hangen of er eerder uit te gaan en gaan ook altijd door de snellere banen heen als je die aan de zijkant hebt.

bijkomend voordeel is dat de middelste banen in theorie lekkerder zwemmen, je hebt 2 richting vrij ruimte met je armen zonder tegen de muren te slaan, je hebt minder verstoorde golfslag ( bij wedstrijdzwemmen liggen ook de snelste mensen in een serie in het midden )

29

Re: Rare snuiters in het zwembad

Vanochtend weer leuke dingen meegemaakt. De gebruikelijke mensen die uitrusten in het midden van het keerpunt, mensen die wrikoefeningen gaan doen in een drukke borstcrawl baan etc.  Maar het hoogtepunt was toch die vrouw met een duikbril, snorkel en mega zwemflippers. Met die flippers had je een heel chinees restaurant kunnen voorzien van haaienvinnensoep zo groot  lol  lol  lol  lol  lol  lol
Maar het moet gezegd worden, ze zwom borstcrawl en ze zwom netjes door (voortgestuwd door de flippers big_smile)

#enjoylife

30

Re: Rare snuiters in het zwembad

Hier in het zwembad zit er soms ook zo èèn ze is 76jaar en ook van die grote flippers. Maar die heeft altijd zwemtrainer geweest bij de politie en enkele zwemwedstrijden en triathlons gewonnen in haar jongere jaren dus die kan wel een beetje zwemmen hoor.

31

Re: Rare snuiters in het zwembad

Gisteravond naar het prachtige 50meter Hofbad in Den Haag geweest.
Het is een olympisch bad, 8 banen breed en 50 meter lang. Er zijn 3 of 4 "snelle banen" met lijnen uitgezet en de overige banen zijn zonder lijnen

Ik heb een paar mensen in de snelste baan er vriendelijk op gewezen dat hier "snellere zwemmers" zwemmen. Toch niet fijn als je gelijk 50 meter achter iemand met zijn a diploma aan moet zwemmen. Inhalen is door de drukte en tegenliggers niet een nette optie.
Uiteraard ook weer de flippers gezien in de snelste baan ..

Ik verbaas me er over dat het zwempersoneel deze mensen ook geen vriendelijke instructie geeft ......
Ik kan niet begrijpen dat deze mensen hier onbewust nonchalant zwemmen. Zodra je 5 seconden naar het zwembad kijkt zie je dat er een "indeling" is gemaakt voor recreatieve en snellere baantjes zwemmers.

Verbaasde me er nog over dat ik de snelste was, in de snelle baan, in een groot en vol zwembad. Had meer verwacht van een 50 meter bad tov mijn lokale zwembad ...

32

Re: Rare snuiters in het zwembad

Ik verbaas me ook altijd over het zwembadpersoneel. Zij zullen toch degene zijn die 's ochtends de bordjes met "borstcrawlbaan" ophangen, maar ze zeggen er nooit iets van als er niet wordt gedobberd. Volgende week ga ik weer eens overdag zwemmen, dus ben benieuwd wink

33

Re: Rare snuiters in het zwembad

ik heb nog nooit zwembad personeel iemand zien aanspreken in het zwembad over de banen muv kinderen die tussen het banen zwemmen willen duiken met hun opblaas speeltjes.

Als je tijdens het vrij zwemmen wilt training is vroeg in de ochtend het beste. De oudjes die vroeg in het zwembad blijven meestal op de langzame banen (op 2 na...). Later op de dag daalt het niveau in het zwembad in de vrij uren.

34

Re: Rare snuiters in het zwembad

Ik heb altijd begrepen dat het de taak van het zwembadpersoneel is om gezellig met elkaar te kletsen?

Tussen de middag zwem ik vaak een kwartier of 3 in het 5-mei bad in Leiden. Het is nog nooit druk geweest, heerlijk! Vaak heb ik de volledige tijd een baan voor mezelf.

35

Re: Rare snuiters in het zwembad

In het begin dat het nieuw zwembad hier open was had ik ook altijd een baan voor mij alleen,soms zelfs heel het zwembad maar tegenwoordig hebben er al veel de weg naar daar gevonden en kan het er ook al serieus druk zijn. Gisteren in Sint Niklaas gaan zwemmen en dat was echt niet te doen met 6 in 1 baan pff.

36

Re: Rare snuiters in het zwembad

ronnyke schreef:

In het begin dat het nieuw zwembad hier open was had ik ook altijd een baan voor mij alleen,soms zelfs heel het zwembad maar tegenwoordig hebben er al veel de weg naar daar gevonden en kan het er ook al serieus druk zijn. Gisteren in Sint Niklaas gaan zwemmen en dat was echt niet te doen met 6 in 1 baan pff.

wanneer ik in beveren ga zwemmen heb ik vaak de hele baan voor mij alleen (snelle baan).
als er dan een schoolslagzwemmer bijkomt stuurt de redder deze meestal wel weg.

37

Re: Rare snuiters in het zwembad

Dat heb ik nog niet meegemaakt. Maar het is idd wel zo als je wat naar de uren kijkt en je hebt wat geluk heb je in beveren nog een baan voor jou alleen. Ik ga meestal in de week vlak voor de middag als de scholen uit het water komen dan is er inneens veel plaats vrij smile

38

Re: Rare snuiters in het zwembad

Maca944 schreef:

Ik heb altijd begrepen dat het de taak van het zwembadpersoneel is om gezellig met elkaar te kletsen?

Tussen de middag zwem ik vaak een kwartier of 3 in het 5-mei bad in Leiden. Het is nog nooit druk geweest, heerlijk! Vaak heb ik de volledige tijd een baan voor mezelf.

Hmm.. ik ga altijd naar De Zijl, is iets dichter bij huis, (en lid van triathlonvereniging De Zijl). Wellicht toch maar eens een kijkje gaan nemen in het 5 meibad...

39

Re: Rare snuiters in het zwembad

Juhroen schreef:
Maca944 schreef:

Ik heb altijd begrepen dat het de taak van het zwembadpersoneel is om gezellig met elkaar te kletsen?

Tussen de middag zwem ik vaak een kwartier of 3 in het 5-mei bad in Leiden. Het is nog nooit druk geweest, heerlijk! Vaak heb ik de volledige tijd een baan voor mezelf.

Hmm.. ik ga altijd naar De Zijl, is iets dichter bij huis, (en lid van triathlonvereniging De Zijl). Wellicht toch maar eens een kijkje gaan nemen in het 5 meibad...

Ga je tussen de middag naar De Zijl? Ons kantoor zit op de Schipholweg, dus De Zijl is zelfs nog iets dichterbij voor mij. Op donderdag is het 5 mei bad niet beschikbaar voor banenzwemmen, dus misschien dat ik ook eens bij De Zijl ga kijken.

40 Laatst bewerkt door thomass (23-11-14 01:33:39)

Re: Rare snuiters in het zwembad

Mooie verhalen smile Ik zwem in het bad van de hanzehogeschool en daar is het eigenlijk altijd druk. Dat houdt in minstens 8 man per baan en in cirkels zwemmen. Als ik achter een langzaam iemand zwem haal ik die gewoon in hoor, desnoods met enig fysiek contact. Soms eerst een kleine aanraking aan de voet maar vaak gewoon erlangs zwemmen. Helaas zwemmen er veel met (brede) schoolslag dus dat is weer op eigen risico... Ik beschouw het maar als training voor het open water. Wat wel irritant is: die zwemmers die gaan versnellen op het moment dat je ze inhaalt.. Laatst voor het eerst op vrijdag avond gegaan... Maar met zn 2en in een baan! Luxe.