1

Onderwerp: Trainen tijdens de middagpauze

Wie heeft er nog de mogelijkheid om tijdens zijn middagpauze te gaan trainen?
Ik ga elke dag sporten. Afwisselend (afhankelijk van het weer) zwemmen en lopen.

2

Re: Trainen tijdens de middagpauze

Ik zwem twee keer per week tussen de middag. Niet superlang, tussen de 30-50 minuten, maar wel prettig voor de regelmaat in het zwemmen. Daarnaast fiets ik veel naar en van kantoor.

3

Re: Trainen tijdens de middagpauze

Ik loop vaak hard in de lunchpauze; een kleedkamer met schone douches en zelfs eigen kastjes zijn goed geregeld op mijn kantoor. Fijn om je hoofd even leeg te maken en in de winter is het ook nog eens het enige moment dat je daglicht hebt. Zeker hier in Stockholm!

4

Re: Trainen tijdens de middagpauze

JanV schreef:

Ik loop vaak hard in de lunchpauze; een kleedkamer met schone douches en zelfs eigen kastjes zijn goed geregeld op mijn kantoor. Fijn om je hoofd even leeg te maken en in de winter is het ook nog eens het enige moment dat je daglicht hebt. Zeker hier in Stockholm!

Zit je in het centrum? Loop je dan langs het water?

5

Re: Trainen tijdens de middagpauze

Ja, graag. Ik ben eigen baas, werk vanuit huis (maar zit ook wel bij opdrachtgevers). Ik kan dus vaak mijn eigen tijd indelen. Als ik een dag heb ik dat ik thuis aan het werk ben, ga ik het liefst tussen de middag trainen. Dat is nu alleen zwemmen (lunchuurtje banenzwemmen) of krachttraining in de sportschool. Hardlopen zou ik graag ook op dat moment doen, maar door de week ga ik al twee keer naar de atletiekvereniging, en dat is gewoon 's avonds. Als ik zo'n training mis, ga ik wel overdag ook.

Het heeft veel voordelen: het is overal lekker rustig, het is in de winter dan op z'n lichtst, en het is beter voor mijn werk (zit ik niet 8 uur stil achter de computer, maar beweeg tussendoor, hoofd leeg inderdaad, en dan fris weer aan de slag).

Zelfs als ik wel naar een werkafspraak buiten de deur ga, kijk ik nog wel eens of daar in de buurt een zwembad net handig open is zodat ik iets kan combineren. Is ook leuk voor de afwisseling: ergens anders zwemmen.

Louise

6

Re: Trainen tijdens de middagpauze

Maca944 schreef:

Ik zwem twee keer per week tussen de middag. Niet superlang, tussen de 30-50 minuten, maar wel prettig voor de regelmaat in het zwemmen. Daarnaast fiets ik veel naar en van kantoor.

Wat doe je dan in die 30 minuten?

7 Laatst bewerkt door petitmas (01-12-14 13:50:36)

Re: Trainen tijdens de middagpauze

Nico............ben je overal bezig je programma's  te scoren :-) hahahaha Niets op tegen hoor maar heb je uberhaupt al eens bij een vereniging getraind? Ongeacht of dit zwemmen, fietsen of lopen is?

Als triathlon makkelijk was geweest had het wel voetbal geheten  cool

Maar als idee voor de 30 min :

5 min inzwemmen met verschillende slagen
10x 50mt met "10 P
1x 500 mt of 2x 250mt met "10 P
uitzwemmen

Moet kunnen in 30 minuten

8

Re: Trainen tijdens de middagpauze

petitmas schreef:

Nico............ben je overal bezig je programma's  te scoren :-) hahahaha Niets op tegen hoor maar heb je uberhaupt al eens bij een vereniging getraind? Ongeacht of dit zwemmen, fietsen of lopen is?

petimas: ik ben niet bezig met programma's te "scoren".
Ik denk dat er niets mis mee is om meer informatie te krijgen van verschillende personen

9

Re: Trainen tijdens de middagpauze

Hohoho.....ik zei zelf al dat er niets op tegen is. Je moet hier wel tegen een geintje kunnen hoor.
Het viel me alleen op dat je het nu bij het zwemmen vroeg en in een ander hoofdstuk naar het lopen aan het vragen was en als er gevraagd wordt bij welke club je zit dan is het antwoord : niet eentje. Dan is een dergelijke opmerking toch niet heel vreemd?

Overigens is dit forum juist om aan zoveel mogelijk info te komen en daarom gaf ik je ook die 30 min workout voor het zwemmen.

Dus eh.....beetje intrekken die teentjes  big_smile  (als dat al het geval was) en als serieuse tip zou ik toch lid worden van een vereniging, gaat er een wereld voor je open  tongue

10

Re: Trainen tijdens de middagpauze

Ho ho ho Petitmas is al beetje in kerstsfeer! (de teentjes al ingetrokken hoor)
Ik ben inderdaad niet bij een club om verschillende redenen.
Eén van de redenen is omdat ik 's avonds te weinig tijd heb om samen met de club te trainen ->vandaar mijn trainingen overdag.

11

Re: Trainen tijdens de middagpauze

Maar dan koop jij dus voor alle wedstrijden een daglicentie. Ben je volgens mij een stuk duurder uit t.o.v een aantal traingen te laten schieten vanwege je werk  mad

Ik ben opgegroeid met : "geen tijd" is geen reden :-) Iedereen heeft minimaal 1 avond vrij in de week. Ik train ook maar 1x per week met/bij mijn club, maar heb daar (nu) wel een klankbord.

Maar wat ik ook bij andere discussies heb geschreven : doen waar je je prettig bij voelt.