1

Onderwerp: Problemen met hartslagmeter.

Hoi allemaal,

Ik heb een probleem met me hartslagmeters. Tijdens het fietsen is er niks aan de hand. Alles gewoon normaal en te verwachten. Maar tijdens het lopen komen de problemen. Tijdens een rustige duurloop. Hartslag van 130 ofzo. En dan springt het opeens naar naar 190 ofzo. Terwijl ik niks niet anders ga lopen. Er zijn zelfs momenten dat het ding ver boven de 200 aangeeft. Terwijl mijn HFmax niet eens zo hoog ligt. Daarom blijft de hartslagmeter nu al een tijd lang gewoon thuis. Ik heb zelf ook al aantal dingen geprobeerd, alle baterijen al vervangen, de sensor in de band goed vochtig maken. Verder geen storende apperatuur bij mij (mobiel ect), en ook als ik uit de buurt van omgevingsfactoren loop (zoals hoogspanning ect) heb ik er last van.
Dat van die rustige duurloop is een voorbeeld. Ook bij andere looptempo's (en hogere hartslagen) komt het gewoon voor.
Iemand een oplossing of weet waar het aan kan liggen?

Alvast bedankt,

Gr. Matthijs

2

Re: Problemen met hartslagmeter.

Loop je alleen of loop je met iemand die ook een hartslagmeter om heeft? als je dan een hartslagmeter hebt die niet gecodeerd is kan hij storen..

3 Laatst bewerkt door Cesar (07-03-07 21:52:38)

Re: Problemen met hartslagmeter.

Mijn hartslagmeter (fietsmodel) geeft de snelheid, afstand of hartslagmeter onregelmatig weer, wat moet ik doen?
Je kunt je bevinden in een gebied met sterke elektromagnetische signalen die storingen kunnen veroorzaken. Controleer jouw omgeving en vermijd de bron van de storing.

Bron: http://www.polar-nederland.nl/faq/faq.html

Gaat zover ik kan redeneren ook op voor loopmodellen. Ik heb het ook wel eens, helaas voor zover ik weet niets aan te doen verder...

Gr Cesar

Langzaam snel! (of snel langzaam?)

4

Re: Problemen met hartslagmeter.

Bedankt al voor de reacties!

@ Willem,  Ik loop al mijn trainingen alleen.

@ Cesar, Ik had dit ook al gezien. Maar ik zou niet weten wat de omgevingfactoren moeten zijn. Ik loop zoals gezegt zonder mobiel en mp3. En ik zou niet weten wat er hier in de buurt moet zitten wat moet storen. Als ik in het bos loop of tussen weilanden zonder dingen in de buurt die (na mijn weten) kunnen storen.

Zou erg jammer zijn als ik er niks aan kan doen. Want op deze manier werkt het lopen met hartslagmeter gewoon niet. Als 75% van de tijd in ieder geval onjuiste informatie word weergegeven. Dan begin je ook te twijfelen of die andere 25% wel juist is.
Dit is niet de eerste hartslagmeter waarmee ik het gehad heb. De 1ste had het zelfde probleem daarom had ik een ander gekocht.

5

Re: Problemen met hartslagmeter.

wat voor hartslagmeter heb je? al contact gehad met de dealer? baterijen van je borstband nog wel vol? band misschien strakker doen zodat hij beter contact maakt?

Anders zou ik het ook niet weten eigenlijk. Maar succes ermee iig.

6

Re: Problemen met hartslagmeter.

Ik heb zoals gezegt alle baterijen al vervangen bij aanvang van de problemen (polsunit + borstband) Band heb ik ook al strakker gedaan. Wou ook niet werken.
Ik heb contact gezocht met de dealer. Maar volgens hun bestond het probleem gewoon niet. En was mijn hartslag gewoon ruim boven de 200. (kreeg een verhaaltje over slecht getrainde personenen dat die hogere hartslag hebben tijdens training blabla)

Hartslagmeter was van cardiosport (van de 2e weet ik zo even het merk niet maar was een lowbudget merk)
Hebben de merken die als betere bekend staan deze problemen ook? Polar ect? Want heb weinig behoefte eraan een x aantal euro's uit te geven om vervolgens ook die HFmeter in de kast te laten verwdwijnen.

Gr. Matthijs.

7

Re: Problemen met hartslagmeter.

Ja, je borstband moet goed vochtig zijn, en niet met water ofzo, maar het liefst gewoon spuug, zoveel mogelijk.
Wat voor kleding heb je aan? Het kan zijn dat je synthetische kleding statische elektriciteit opwekt. Als het goed is moet het dan over zijn als je doorweekt bent van het zweet, of alleen in een simpel shirtje loopt.
Mzzls
HJ

Ik las, bedacht, las nog een keer, checkte m'n bronnen, bedacht me nog een keer,
en postte toen pas...
Mocht het resultaat de admin toch niet bekoren, dan hoop ik dat dit product van consciëntieuze overdenking niet IN STILTE wordt gemodereerd.

8

Re: Problemen met hartslagmeter.

Ik zelf heb hier ook last van, maar dan met een Cyclosport.

Volgens mij heeft het te maken met het feit dat als je hardloopt, je de meter aan de buitenkant van je pols draagt. Op één of andere manier lijkt het lastig voor de meter om contact te houden met de band (misschien ook in combinatie met de armbeweging) en bij mij geeft hij dan ook dit soort waarden aan.

Ik heb wel eens geprobeerd om met de meter aan de binnenkant van de pols te lopen, maar dat zat niet echt lekker.

Het enige nadeel vind ik dat de waarde van je max hartslag niet meer klopt. Verder heb ik er niet zoveel last van, volgens mij wordt in mijn geval de gemiddelde hartslag er niet echt door verhoogd, omdat het maar korte periodes zijn dat hij deze waardes aangeeft. Maar iritant is het zeker wel.

9

Re: Problemen met hartslagmeter.

Oh oke, dan misschien toch eens verstandig om naar een andere meter te kijken (polar oid) Ik weet niet of mijne HF gemiddelde onthield maar ik gebruikte het in ieder geval nooit. Ik las gewoon af tijdens het lopen.

Iedereen in ieder geval bedankt voor de tips:)

10

Re: Problemen met hartslagmeter.

He matthijs, heb dezelfde problemen met mijn (dure) Suunto T3 hartslagmeter (digitaal en gecodeerd!!).
Ook waarden van boven de 200, terwijl een sportmedische keuring me vertelt dat max op 188 ligt.
Ik weet ook niet wat ik hiermee aan moet.
Ik zou wel wat terughoudend zijn met "dan maar een duurdere aanschaffen", want die duurdere is niet altijd probleemvrij.