26

Re: loopsnelheid bepalen aan de hand van hartslag of 10 km tijd

ronnyke schreef:

het is wel zo bij het trainen met vermogen word ook op hartslag gelet al primeert de vermogenmeter. Maar vermoeidheid en eventueel ziekte kan zo makkelijker vastgesteld worden als je vorige week bv 200 watt trapte aan 130bpm en de week erna aan 150 of je geraakt niet aan je hartslag dan kun je daaraan zien of er iets scheelt.

Klopt, maar mocht dat het geval zijn, dan voel je dat toch ook? Ik kan zonder horloge, hartslagmeter, vermogensmeter, na een warming up wel aangeven of ik die dag in vorm ben, me normaal voel, iets vermoeid ben of dat ik iets onder de leden heb. En dat kan ieder ander ook of ze kunnen het leren.

Hartslag gaat ook niet 1 op 1 mee met niet fit zijn. Dus hartslag 130 met iets onder de leden is geheel niet te vergelijken met hartslag 130 als je fit bent. Gewoon maar blind je hartslagen volgen, omdat die dan wel corrigeren zoals hierboven ergens gezegd werd, is een goede manier om jezelf eens goed de grond in te trainen.
Er gaat niks boven je gevoel goed gekalibreerd hebben. Kan geen stukje techniek tegen op. Techniek is hooguit een hulpmiddel maar zou nooit doorslaggevend mogen zijn.

27

Re: loopsnelheid bepalen aan de hand van hartslag of 10 km tijd

Volledig eens met Wilagro