1 Laatst bewerkt door daveke (09-01-15 21:10:46)

Onderwerp: Daveke stelt zich voor!

Beste liefhebbers,

Ik ben Davy, 29 jaar oud, en heb me ingeschreven om dit jaar mee te doen aan de 1/8 van Herderen in Maart die als voorbereiding dient op de 1/4 van Weert - waar ik ook woon.

Ik heb jarenlang wedstrijden gereden op de fiets, maar een jaar of drie geleden door een zware knieblessure overal mee gestopt. In augustus vorig jaar stapte ik eens op de weegschaal, 94 kg en bijna 25% vet. Auw. Voor iemand die in zn "goede" tijd 78 kilo woog en 12% vet had, was dit toch wel even schrikken. Ik vond dat ik er maar eens aan moest gaan doen. Dus de oude kleren weer uit de kast getrokken, want die had ik wel bewaard, en mn fietsen destijds verkocht. Nieuwe fiets gekocht en flink gaan trainen. 4 maanden later woog ik weer netjes 85 kg en was mn vetpercentage op dezelfde weegschaal gezakt naar 18%. Twee vrienden van me hadden zich vorig jaar al lekker uitgestukt op de 1/4 van Weert en stelden me voor om dit jaar ook me te doen.

Will be fun, they said. And it is!!

Ik trok een oud paar hardloopschoenen uit de kast en ging eens een weekje of twee lopen, om eens te zien of mn slechte knieen het uit kunnen houden. Geen probleem, leek het.. Tot ik enkele weken later bij mn orthopeed in het ziekenhuis waar ik werk langs kon, beetje last van mn knieen.. Lag waarschijnlijk aan de schoenen en mijn motivatie. Rustig aan jongen, en kijk je schoeisel even na. Bij de hardloopstore in Horst een stel nieuwe schoenen gekocht, rust genomen en besloten om het direct fatsoenlijk aan te pakken. De eindejaarsuitkering was binnen gekomen, en de economie moet gesteund worden  big_smile
Op korte tijd heb ik een 2010 Cervelo P3 gekocht, met SRAM Red, Q-rings, 3T Ventus stuur, 88 mm Far Sports wielen en een dicht wiel met tube voor de wedstrijd; een 2XU wetsuit, Castelli tri-suit, Sidi T3's, Giro Air Attack shield en nog wat klein spul. Mn trainingen hou ik bij met een Garmin Forerunner 920XT en een Stages Powermeter.
Voor de winterse trainingen rij ik nu op een 2010 Cervelo S2 met SRAM Force, 50 mm Far Sports wielen, 3T stuur en stuurpen.
Voor de zomer staat er binnenkort een 2012 S5 VWD klaar met SRAM Red, 60 mm Far Sports wielen en 3T Black stuur en stuurpen.

Op het moment bevallen alle trainingen me ontzettend goed, een kennis van me heeft me doorgestuurd naar een coach die me leuke schema's maakt en ik beleef ontzettend veel plezier aan het anders trainen dan wat ik gewend was qua wielrennen. Het zwemmen doe ik nu een kleine maand en begin ik steeds leuker te vinden, ik zwem met acceptabele hartslagen (155-165) zo'n 10 minuutjes op de 500 m, in een 25 mtr bad, en die flip-turns begin ik nog niet aan  big_smile

Het fietsen is iets wat er van "nature" al een beetje in zit, dus het lopen is vooralsnog de grootste uitdaging. Inmiddels heeft mn coach me rustig laten opbouwen maar heb ik zo af en toe nog wat kleine pijntjes in mn kuiten en bij mn schenen. Ze trekken wel snel genoeg weer weg, en het lijkt niet op een overbelasting. Ik luister wel naar mn lijf wat dat betreft. Het tempo is denk ik wel aardig nu, ik liep afgelopen weekend een "wedstrijdje" van 7 km en finishte in 29.27 (mn garmin zei dat het 6.78 km was smile )

Een duidelijk doel heb ik me niet gesteld, ik kan wel gaan roepen dat ik zo kort mogelijk op de 2 uur wil finishen, maar ik denk dat 2.10 op zich wel een redelijk doel is wat ik moet kunnen halen. Ik heb me sowieso voorgenomen nog wat gewicht te verliezen, en gezien het feit dat al mn trainingen nog niet met hartslagen boven de 165 zijn afgewerkt denk ik dat er nog behoorlijk wat marge te behalen is smile

Ik heb er zin in! Er is weer een fanatiekeling bij gekomen!

2

Re: Daveke stelt zich voor!

Davy welkom! Je klinkt inderdaad behoorlijk fanatiek, mooi.