1

Onderwerp: wetsuit of shorty?

Ik zit een beetje met de volgende probleem: voor de trio-triathlon in Amsterdam (15 juni 2008) wordt een wetsuit verplicht gesteld. Zonder me dat te realiseren heb ik me opgegeven. Stom, want ik heb geen wetsuit.

Nu heb ik gezien dat er bij de Decathlon shorty's worden verkocht voor nog geen € 20. Op zich is dat weinig geld, ongetwijfeld zal de kwaliteit er ook naar zijn.

MIJN VRAAG: WORDT EEN SHORTY OOK GEZIEN ALS WETSUIT? Of wordt ik daarmee net zo goed geweigerd als in mijn zwembroek?

Nog even wat vermeldingen over de betreffende shorty: het is 2 mm neopreen, dus zeker niet dik, er zit een rits in de rug, de kraag lijkt nauwsluitend te zijn, over de pasvorm en de armbeweging weet ik niets, want ik heb ze nog niet gepast.

Graag zoveel mogelijk advies, want ik weet niet zo goed wat te doen!

Groet Bart

2

Re: wetsuit of shorty?

Hoi Bart,

Ik zwem zelf ook wel's in een (quicksilver) shorty; je blijft er warmer in, hebt meer drijfvermogen, en voldoende bewegingsvrijheid. Niks mis mee!
Maar of het aangezien wordt voor een wetsuit? Het lijkt mij wel, maar weet het niet zeker. Misschien ff mailen met de organisatie?
Het is hier al vaker genoemd, bij de Lidl hebben ze 1 á 2 keer per jaar een (surf)wetsuit in de aanbieding voor (ik meen) €39,-  Is ook een optie.
Ik weet niet hoe lang en zwaar je bent, maar ik heb nog een NeilPryde surfwetsuit liggen. Ik heb een een paar keer in gezwommen, en dat viel zeker niet tegen. Helaas was íe me nét iets te krap. Je kunt 'm voor een net prijsje van me overnemen als je wilt....
Hij past het best als je ca. 1.84m bent, en ong78/80Kg. schat ik zo in.
Om zo een keer te proberen is zo'n pak prima. Als je er echt voor wil gaan, kun je altijd nog een Ironman, Bleuseventy, Orca, Aquaman, Aquasphere enz. kopen. Ik heb inmiddels een Ironman Stealth en dat zwemt super.

Succes!

Gr, Jan

3

Re: wetsuit of shorty?

ik heb zo'n pak van de lidl. Mij is hij te groot in .Het is een maat s en ik ben 1.75 en weeg 65 KG. M'n moeder is jury in Amsterdam dus ze kan hem voor je meenemen

Kijk niet terug op successen maar kijk uit naar nieuwe uitdagingen

4

Re: wetsuit of shorty?

Bedankt voor jullie reactie. Ik zal maar gelijk toegeven dat ik 1.82 m meet en 86 kg weeg. Of ik daarmee in jullie pakken pas is denk ik toch moeilijk te zeggen.

Ik heb inderdaad de organisatie ook al gemaild, in eerste instantie hoopten ze om dan huurpakken beschikbaar te hebben, maar dat blijkt niet (vooralsnog niet) te lukken. Dus daarom ben ik verder gaan zoeken en heb ik ook mijn vraag op het forum gesteld.

Tot zover bedankt voor jullie reacties, zomogelijk neem ik nog wel individueel contact met jullie op!

Groet Bart

5

Re: wetsuit of shorty?

@ Jeroen en Concorde: Bedankt voor jullie behulpzaamheid, toevalligerwijs ben ik inmiddels voorzien van een triathlon-wetsuit, dus kan ik er mee gaan oefenen!

@ allen: ik heb mijn vraag ook bij de organisatie neergelegd en zij hebben navraag gedaan en het antwoord was dat een shorty ook toegestaan zou worden. Of dat nu voor altijd geldt of alleen voor 15 juni weet ik niet.

Groet Flatfisher