1

Onderwerp: Herstel liesbreuk

Hoi,

Ik ben op 21.01 geopereerd aan een dubbele liesbreuk. Iemand ervaring met het herstel ?
Ik zou na 2 weken héél lichtjes mogen herbeginnen om na 4 weken de rem echt te mogen loslaten  smile
Graag jullie ervaringen  smile

Grtz Bart

2

Re: Herstel liesbreuk

Heb een twee jaar geleden een liesbreuk gehad. Hieraan ben ik geopereerd door middel van een Laparoscopische operatie (3 kleine sneetjes in je buik waardoor ze de hele meuk repareren) Ik mocht na 6 weken pas gaan sporten, maar was eigenwijs en ben eerder begonnen; stom, stom, stom! Dit gaf wat complicatie's als gevolg waardoor herstellen nog langer duurde.
Kortom; beter iets langer herstellen dan te snel beginnen  wink

"We are not now that strength which in old days Moved earth and heaven, that which we are, we are, One equal temper of heroic hearts, Made weak by time and fate, but strong in will To strive, to seek, to find, and not to yield."

3

Re: Herstel liesbreuk

Hey Jerommeke,

Bedankt voor je info, misschien ook mijn ervaring meegeven.

We zijn nu net 4 weken verder. Ik ben na 2 weken héél rustig herbegonnen met 10' tacx, de dag erna 15', dag erna 500m zwemmen...en zo stilletjes opgedreven. Na enkele dagen 1km héél traag gelopen.

Intussen zit ik aan 60km fietsen, 5 km lopen en 2km zwemmen. Ik voel soms nog iets, maar geen pijn en na de inspanning is dat " voelen" ook weg.

Waarschijnlijk heb ik geluk maar hoorde ook in mijn kennissenkring dat het geval per geval verschillend is.

Dus, goed luisteren naar je lichaam en hopen dat het vlot geneest :-)