1 Laatst bewerkt door Dolph84 (22-02-15 21:54:41)

Onderwerp: Realistisch ?

Ik ben 30 , net marathon New york uitgelopen en gebeten door de triathlon microbe .
Ik ben goede fietser maar heb 0,0 zwem ervaring .
Ik zou volgend jaar zeer graag Lanzarote willen meedoen .
Is dit realistisch minst doorgedreven zwemtraining met wekelijkse les ?
Graag jullie mening .
Alvast bedankt

2

Re: Realistisch ?

Lanzarote is dat heel of half? Hoe dan ook, marathon loper, fietser, het is van geen enkel invloed op je instapniveau voor het zwemmen. Dat gezegd hebbende zou je in 2016 lachend 3,8km moeten kunnen zwemmen. In welke tijd, dat is moeilijk te zeggen. Als wekelijkse les 1x per week is zou ik er nog twee trainingen naast doen, want 1x per week zwemmen is te weinig.

3

Re: Realistisch ?

Je kunt daar een hele ironman doen, de 70.3 een od volgens mij en de sprint. eentje daarvan moet dus zeker lukken.

4

Re: Realistisch ?

Dolph84 schreef:

Ik ben 30 , net marathon New york uitgelopen en gebeten door de triathlon microbe .
Ik ben goede fietser maar heb 0,0 zwem ervaring .
Ik zou volgend jaar zeer graag Lanzarote willen meedoen .
Is dit realistisch minst doorgedreven zwemtraining met wekelijkse les ?
Graag jullie mening .
Alvast bedankt

Lastig in te schatten op zo weinig info. Alles t/m halve; gewoon doen. Voor een hele telt mee wat en hoe je de afgelopen jaren getraind hebt. Zwemmen hoeft inderdaad niet het probleem te zijn. Ik zou op zoek gaan naar een ervaren triathlon-coach/trainer en persoonlijk schema's laten maken. Types als Bert Flier, Frank Heldoorn, Chris Brands

5

Re: Realistisch ?

Je schrijft een goede fietser te zijn.

Wat bedoel je daar mee? Heb je competitie ervaring, rij je lange toertochten, of leg je je vrienden op de pijnbank tijdens je wekelijkse zondagmiddag uurtje?

6

Re: Realistisch ?

In 2016 en ik dacht dat Lanzarote in het najaar valt? Dus dat is meer dan anderhalf jaar om deftig crawl te leren zwemmen. Normaal moet dit zeker lukken. Natuurlijk onderschat ook de andere onderdelen niet want je moet deze dan achterelkaar doen incl wissel. Een degelijke coach is idd wel een must. Succes in elk geval.

7

Re: Realistisch ?

Even advocaat van de duivel :

Wat was je tijd in New York?
Wanneer ben je "een goede fietser"

Zwemmen kan je leren, zeker in een jaar, als je maar investeert

8

Re: Realistisch ?

Lactaattesten hadden mij tijd van 3.35 gegeven maar door blessure heb ik 4.17 gelopen en dit na 5 maanden training .
ik probeer 4 x in de week uur op mijn rollen te fietsen en in het weekend rij ik op zaterdag tochtje van +- 50 km en op zondag tot 80 km .
bedankt voor jullie reacties !
D