26

Re: Breurske Ironman 2015 Maastricht

Als de triathlon een eenmalige actie wordt kan het heel goed dat de huidige top horloges te duur zijn. Je kunt echter ook heel makkelijk Marktplaats in de gaten houden voor een exemplaar van een paar jaar oud. Deze zullen ook prima voldoen, maar zijn natuurlijk een heel stuk vriendelijker geprijsd.
Zoek dan bijvoorbeeld naar een garmin 310 xt of een Timex global ironman, en wellicht zijn er hier nog atleten die alternatieven weten.
(zoeken in de materiaal afdeling van dit forum kan ook nuttig zijn daarvoor)

27

Re: Breurske Ironman 2015 Maastricht

Breurske schreef:

Bedankt voor de vele tips en afraders, maar tot nu toe heb ik er nog steeds alle vertrouwen in.
We zullen zien waar het schip gaat stranden, mijn doel is inderdaad om gewoon de finish te behalen voor mijn part kruipend.
Oftwel met de olympische gedachten, meedoen is belangrijker dan winnen.
Ik snap best dat het voor je lichaam stukken beter is om een ironman gedurende een aantal jaren voor te bereiden.
Echter voor mij zal het hoogswaarschijnlijk een 1 malige deelname zijn, zodat ik volgend jaar mijn sportieve doelen weer ergens anders op kan richten.
Ik heb een aantal jaren de 4-daagse van nijmegen gelopen waar mensen om 10 uur s´ochtens alweer aan de finish stonden, maar totaal niets hebben meegekregen van de entourage eromheen.
En om mij heen zag ik mensen met blaren, pijn, ongetrainde lichamen maar de vreugde bij deze mensen was velen malen groter, als ze via de gladiolia richting eindstreep trokken dan de mensen die flierend fluitend over de streep wandelde.
Voor mij is Ironman een soort gelijk evenement alleen een heel stuk zwaarder, maar iedereen die de finish haalt is een winnaar of je nu 1 ste of laatste bent, je hebt je doel volbracht. (Bij de amateurs dan wel te verstaan he)

Bedankt voor de tip voor loopschoenen bij ronforerun.
Aardige man met ook ironman ervaring, die zich uitgebreid de tijd heeft genomen om verschillende schoenen te laten passen en middels de loopband en camera de juiste schoen te vinden.
Uiteindelijk is het deze geworden:

http://www.holabirdsports.com/karhu-str … blue.html#

En ben vanmorgen de eerste keer met ze gaan lopen en ik moet zeggen ze zaten heerlijk.
Ik loop voorheen nog op oude assics wandelschoenen en hoe het nu aanvoelt is alsof je zweeft over de grond.
Heb ook maar meteen een herstelshake vanille van het merk Born erbij gepakt, maar dit is mij toch wat minder goed bevallen.
Morgen eens proberen om het ipv water/melk te mengen met een soort van Yogi drank voor de smaak wat te verbeteren.

Voor de horloge moet ik nog gaan kijken wat ik ga doen aangezien ze toch vrij prijzig zijn.
Dus voorlopig nog maar gebruik maken van gps via gsm.

Morgen weer een duurloop van 12.9 Km gepland dus dan kunnen we eens echt zien hoe de schoenen zich houden.
Zal jullie van tijd op tijd op de hoogte houden hoe het gaat met mijn vorderingen of de opgelopen blessures  wink


Wellicht is de Ironman 70.3 Luxemburg een leuke instapper voor je. Is op 20 juni en dan kan je hem doortrekken naar de hele in Maastricht smile

28

Re: Breurske Ironman 2015 Maastricht

Goede en comfortabele schoennen zijn heel belangrijk. Die herstelshake.... De meeste zijn niet te drinken. Niet te veel van die jochurts enz gebruiken want dit belemert enkel maar de opname. Magere melk of water is normaal het best of eventueel soja melk.

29

Re: Breurske Ironman 2015 Maastricht

Weet niet of het de bedoeling is om in het voorstel topic mijn vorderingen te plaatsen, anders mag het verplaats worden naar waar het behoord.

maand januari:

119.51 Km hardlopen
81.4 Km fietsen
5.3 Km zwemmen

+ 5 maal krachttraining

Het begin is gemaakt, de verhouding hardlopen tenopzichte van de rest is natuurlijk groot en ook het aantal uren/km zullen omhoog moeten.
Daarom ga ik vanaf nu het 6 month training plan van ironman site zelf hanteren.
Tot dus ver nog geen last van blessures gehad, Het enigste waar ik voor moet oppassen op dit moment is dat ik mijn liezen niet overbelast.

Heb er nog steeds alle vertrouwen in dat het goed gaat komen en met het enthousiasme zit het nog steeds goed.

30

Re: Breurske Ironman 2015 Maastricht

Ben je aan het trainen voor een IM of voor een 1/8e? 5.3km zwemmen in 1 maand is wel heel weinig hmm

31

Re: Breurske Ironman 2015 Maastricht

Idd ik vraag me ook af waar je voor traint.
30 km lopen per week is veel maar omgerekend train je maar 1.3 km zwemmen per week das natuurlijk niet veel dus ga ik er vanuit dat je voor 1/4 traint

32

Re: Breurske Ironman 2015 Maastricht

@Thijsie en @Ronnyke; zie titel van dit topic, dus wat opbouwende feedback mag wel wink

Op triradar.com zijn ook nog wat schema's te vinden;
Onder andere deze:
http://mos.triradar.com/Training_Plans/ … ronman.pdf

Ik vind het wel een erg optimistisch schema; entry criteria zijn:
Existing fitness: Swim 400m non-stop, bike 2:30 non-stop, run 1 hour non-stop

Maar van de andere kant; je gaat ook wel een optimistisch schema nodig hebben smile

33

Re: Breurske Ironman 2015 Maastricht

Ok met zo een trainingsomvang heb je idd nog veel spatie voor verdere opbouw tongue Het is het gevoel dat telt.

34

Re: Breurske Ironman 2015 Maastricht

Weer een maandje verder.
Een korte maand met veel festiviteiten in het zuiden, of ja veel... 1 woord carnaval.
Helaas niet de aantallen behaald die ik voor ogen had, mede ook door de beperkte middelen die ik tot mijn beschikking had.

155,93 Km fietsen
52,48 Km hardlopen
15,1 Km zwemmen

Maar afgelopen week wat inkopen gaan doen en mij ook lid gemaakt van TCM.
Mijn belangrijkste aankoop is toch wel mijn nieuwe fiets bij Roger Wijnen uit Geleen.
De cuve peleton pro 2015 zwart/blauw

https://www.google.nl/url?sa=i&rct= … 9731290219

Het weer begint ook beter te worden dus nu kunnen we eindelijk echt kilometers gaan maken in het heuvelland.

35

Re: Breurske Ironman 2015 Maastricht

Ik denk nog steeds dat je niet genoeg doet om je doel te gaan behalen in augustus.

Het zijn nog "maar" 5 maanden en de fiets en loopkm's deze maand zijn nu nog niet eens of net in totaal de afstand die je dan in een dag moet gaan afleggen. Je zal je fiets en loopkm's echt drastisch moeten gaan opkrikken en ik vraag me serieus af of dat kan in zo'n korte tijd zonder blessures

Ik ben zelf van plan enkele kwarts en een halve te doen dit jaar en ik zat in februari op 1075 km fietsen, 90 km hardlopen en 21 km zwemmen, ter vergelijking

36

Re: Breurske Ironman 2015 Maastricht

met deze afstanden ga je het volgens mij niet halen. Ik denk dat ik ongeveer dezelfde afstanden of misschien meer doe voor 1/8 of 1/4 triathlons met 3 of 4 trainingen in de week. Je gaat er echt meer tijd in moeten steken en dingen zoals carnaval laten vallen wil je eindigen.

37

Re: Breurske Ironman 2015 Maastricht

Ik train voor 1/8 maar ik zwem al veel meer

38

Re: Breurske Ironman 2015 Maastricht

Breurske,

het is al vaker geschreven en ik sluit me daar bij aan: Je traint echt veel te weinig!

Ik hou van een uitdaging en wil echt iedereen stimuleren om zichzelf ook uit te dagen. Willen is kunnen zeg ik altijd.
Ongetraind een hele triathlon doen is echt niet aan te raden.
155 km fietstraining, dat zijn twee trainingen in een hele maand.
Ter vergelijking (ik vraag me af of ik wel voldoende train) heb ik in februari 1040km gereden. ongeveer wekelijks een rit van +100 km.

Alleen 180km fietsen is al geen kattenpis en als je daarna nog moet lopen, dan mag je echt wel rap kilometers gaan maken.
Gooi je verwachtingen en trainingsschema's aan de kant en ga kilometers maken, niets meer en niets minder. (en hoop en bid vurig dat je geen blessure oploopt)