1

Onderwerp: Openbare atletiekbaan

Hoi iedereen,

Ik woon in de buurt van Rotterdam en ben eigenlijk op zoek naar een openbare atletiekbaan voor mijn intervaltrainingen. Nu heb ik al gezocht in Ridderkerk en Barendrecht. Weet iemand die ook in de buurt woont of er zoiets bestaat als een openbare atletiekbaan in de buurt?

Thanks

2

Re: Openbare atletiekbaan

Hier in Deventer is de wielerbaan buiten de trainingstijden van diverse verenigingen gewoon openbaar toegankelijk (en prima geschikt om als ronde te gebruiken voor je hardlooptrainingen) Wellicht dat dat ook in jouw regio het geval is?

3 Laatst bewerkt door Dorter (07-03-15 16:10:32)

Re: Openbare atletiekbaan

Nee, de semi publieke baan in Borgele is volgens mij tamelijk uniek. En een atletiekbaan zal niet gauw vrij gegegeven worden (is vaak ook wat drukker bezet, kijk maar naar Daventria. Die baan is alle dagen praktisch bezet). En aan een asfaltbaan valt niet veel te slopen. Een kunststof atletiekbaan is iets kwetsbaarder. Jammer dat het noodzalijk is, maar vanwege randdebielen van een bepaalde leeftijd met teveel vrije tijd en te weinig inspiratie moet het helaas in de hekken gezet worden.

Wel mooi dat de wielerbaan buiten trainingsuren open is. Ik heb er mijn zoon leren fietsen... ideaal.

4 Laatst bewerkt door Louise (07-03-15 19:13:50)

Re: Openbare atletiekbaan

Moet het per se een atletiekbaan zijn? Anders kun je ook op zoek naar een stuk fietspad met hectometerstreepjes, dus een streepje om de 100 meter, vaak met de afstand erbij. Die vind je op diverse plekken en vaak in de buurt van atletiekverenigingen (want die brengen ze aan). 'Onze' streepjes van RA bijvoorbeeld liggen hier in Rotterdam langs de Schie van het honkbalstadion tot aan de Hoge Brug in Overschie, 2 km in totaal, al zijn er nu een paar streepjes weg vanwege nieuw asfalt, maar die komen binnenkort weer terug. Daar doe ik altijd intervallen. En ze zijn er op veel meer plekken.

Een openbaar baantje in Rotterdam is er verder nog ook vlakbij de Schie, in het parkje tussen het honkbalstadium (Neptunus) en de Mevlana moskee, maar dat is wel maar 200 meter (geloof ik).

Louise

5

Re: Openbare atletiekbaan

Louise schreef:

Moet het per se een atletiekbaan zijn? Anders kun je ook op zoek naar een stuk fietspad met hectometerstreepjes, dus een streepje om de 100 meter, vaak met de afstand erbij. Die vind je op diverse plekken en vaak in de buurt van atletiekverenigingen (want die brengen ze aan). 'Onze' streepjes van RA bijvoorbeeld liggen hier in Rotterdam langs de Schie van het honkbalstadion tot aan de Hoge Brug in Overschie, 2 km in totaal, al zijn er nu een paar streepjes weg vanwege nieuw asfalt, maar die komen binnenkort weer terug. Daar doe ik altijd intervallen. En ze zijn er op veel meer plekken.

Een openbaar baantje in Rotterdam is er verder nog ook vlakbij de Schie, in het parkje tussen het honkbalstadium (Neptunus) en de Mevlana moskee, maar dat is wel maar 200 meter (geloof ik).

Louise


Geen universiteit in de buurt? Hier op de UT kan je zo de baan op smile  (gravel baan, niet high end)

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

6

Re: Openbare atletiekbaan

Ik krijg ineens allemaal goede herinneringen aan de keren dat ik de laatste etappe mocht lopen voor de Batavierenrace  smile

On-topic: Ik doe mijn intervaltrainingen altijd op tijd in plaats van op afstand, lost een hoop problemen op want ik kan gewoon intervallen op mijn horloge laten timen. Of is dat te kort door de bocht?

7

Re: Openbare atletiekbaan

EB86........... bus fluo spuitverf kopen en met je racefiets een rondje van x aantal kilometers uitmeten en elke kilometer streepje op de grond en klaar. Atletiekbaan heb je niet nodig.

Overigens kan je net zo goed je interval op tijd doen. Wat is er mis met 12x 90 sec?
Niet heel interessant of je dan 380 - 400 - 420 meter loopt  yikes  (idem voor andere afstanden)

Je hebt vast een horloge met timer functie...........et voila

8

Re: Openbare atletiekbaan

Sinds ik bij de vereniging op de atletiekbaan train zijn mijn looptempo's veel constanter geworden en heb ook beter controle op mijn tempo. Door elke ronde dezelfde tijd te lopen zowel snel als rustig krijg je een goed beeld van je looptempo en gevoel.

Een bepaalde afstand uitmeten is 1 maar continu dezelfde ronde lopen die ook nog eens een rond getal is m.b.t. de meters wat makkelijker telt is wel heel fijn om regelmatig te doen.

9

Re: Openbare atletiekbaan

Ik vind een atletiekbaan oersaai om op te lopen. Bijna of zelfs even saai dan een loopband waar ik nu wel in regelmaat op loop.

10

Re: Openbare atletiekbaan

petitmas schreef:

EB86........... bus fluo spuitverf kopen en met je racefiets een rondje van x aantal kilometers uitmeten en elke kilometer streepje op de grond en klaar. Atletiekbaan heb je niet nodig.

Overigens kan je net zo goed je interval op tijd doen. Wat is er mis met 12x 90 sec?
Niet heel interessant of je dan 380 - 400 - 420 meter loopt  yikes  (idem voor andere afstanden)

Je hebt vast een horloge met timer functie...........et voila

Afstand uitmeten werkt prima. Vlak bij mijn huis op het fietspad in het bos 15 x 100 mtr afgezet.
S'avonds bijna nooit geen fietsers. Heb daar mijn prive interval baan  smile

11

Re: Openbare atletiekbaan

Helemaal goed  cool  .............. maar eh "bijna nooit geen" oefffff

12

Re: Openbare atletiekbaan

Rondom het Kralingse bos (het buitenste rondje, op het fietspad) staan 10x100 meter strepen, met 1500 en 2000 ook nog aangegeven. Dichtbij huis zou je de website afstandmeten.nl erbij kunnen pakken en naar landmarks in je buurt kunnen kijken om zo makkelijk bepaalde afstanden te lopen (denk hierbij aan: van die straat naar die straat is precies 200 meter oid).