1

Onderwerp: Zwemmen frankrijk.annency

Iemand ervaring met het zwemmen van een wedstrijd in Frankrijk? (Petitmas misschien ?)

Ik ben van 10 tot 22 augustus op vakantie rond het meer van Annency. Nu kwam ik deze wedstrijd tegen.

http://www.traverseedulacdannecy.fr/doc … elecharger

5km zwemmen in het meer. Nou is mijn frans erg beperkt maar ik begrijp een beetje dat je een licentie moet hebben. Weet iemand om welke licentie dit gaat? Er staat iets van FFTRi.)
Is een medische controle ( groot basis medisch onderzoek bijv) hiervoor voldoende of moet het een of andere triathlon keuring zijn?

Voor de kortere afstanden is deze licentie niet nodig maar ik vond die 5km wel een leuke uitdaging met de Challenge Almere in t vooruitzicht.

Alvast bedankt voor alle hulp

gr ramon

2

Re: Zwemmen frankrijk.annency

Een licensie van een nationale zwem- of triathlonbond is voldoende als ik het zo lees. Ze zijn een beetje onduidelijk: een buitenlandse licentie van een aan de FINA verbonden bond (de KNZB dus in ons geval) wordt expliciet genoemd, maar bij de triathlonlicenties noemen ze alleen de Franse bond en zeggen ze niks over buitenlandse bonden. Lijkt me echter voor de hand liggend dat dat wel kan. Je bent met een triathlonlicentie wel 3 euro duurder uit dan met de KNZB... wink

Maar hoe dit soort dingen praktisch werken in Frankrijk weet petitmas ongetwijfeld. Daar heb ik geen ervaring mee.

/Herman

3

Re: Zwemmen frankrijk.annency

Is voor mij ook een dus niet duidelijk. Ik ben wel in het bezit van een atletenlicentie van de NTB .

4

Re: Zwemmen frankrijk.annency

ramon schreef:

Is voor mij ook een dus niet duidelijk. Ik ben wel in het bezit van een atletenlicentie van de NTB .

Ik heb de organisatie even een mailtje gestuurd voor je om het te vragen. Ik hou je op de hoogte.

De triathlon in Annecy staat bij mij trouwens op het lijstje als mogelijk alternatief voor de ICAN-triathlon in Amsterdam (is in datzelfde weekend). Enfin, nog niet besloten...

/Herman

5

Re: Zwemmen frankrijk.annency

smile Dank je. Ik dacht vraag het hier eerst voor ik de organisatie mail maar ik ben wel erg benieuwd.

Bedankt ! Ik hoor het graag

gr ramon

6

Re: Zwemmen frankrijk.annency

ramon schreef:

smile Dank je. Ik dacht vraag het hier eerst voor ik de organisatie mail maar ik ben wel erg benieuwd.

Ja sorry, was wat pro-actief van me misschien... ;-)

/Herman

7 Laatst bewerkt door HermanB (30-03-15 16:13:14)

Re: Zwemmen frankrijk.annency

Ha Ramon,

Ik heb antwoord, en al onze eerdere vermoedens kloppen: Je kunt deelnemen met een buitenlandse triathlonlicentie en je hebt dan verder geen medisch attest nodig. Bij het on-line aanmelden moet je je licentienummer zo nodig aanvullen met voorloop-nullen om aan het vereiste aantal karakters te komen.

Ik zou voor de zekerheid een kopietje van je NTB-licentie meenemen bij je aanmelding voor de start. Ik las in dat reglement dat ze een kopie willen hebben (dus hem niet alleen willen zien).

/Herman

8

Re: Zwemmen frankrijk.annency

Top, nou hartstikke bedankt voor je hulp !!!

Heb je in t frans contact gehad met ze ? Ik zal zorgen dat ik de juiste spullen mee heb. Twijfel nog over het vooraf inschrijven of  dat ik dat ter plaatse wil gaan doen.

Nogmaals bedankt.

gr ramon

9

Re: Zwemmen frankrijk.annency

Yep, dit schreven ze:

oui toutes vos informations sont correctes

Vous pouvez participer avec une licence triathlon étrangère et vous n'avez besoin de fournir un certificat médical

lors de l'inscription par internet il faudra compléter votre numero de licence par des Zéro pour atteindre le nombre de caractères demandés

En graag gedaan natuurlijk smile

/Herman

10

Re: Zwemmen frankrijk.annency

ik had vroeger tijdens de franse les toch wat beter moeten opletten  big_smile  big_smile

11

Re: Zwemmen frankrijk.annency

Tegenwoordig is er ons vriendje van Google:

ja al uw informatie correct is
U kunt deelnemen met een buitenlandse triathlon-licentie en je hoeft niet naar een medisch attest
bij de registratie van internet het uw licentienummer zal voltooien van nul te bereiken het aantal tekens vereist

Hoog Joda-gehalte maar het idee is er  lol

12

Re: Zwemmen frankrijk.annency

Zoooo daar ben ik dan...........lekker op tijd weer  tongue
Alle vragen beantwoord zie ik :-) maar eh.............over die kopie schrijven ze niet hoor

Ben even naar de online inschrijving gegaan en daar kan je alleen maar FFN of FFTRi licentie invullen
Ik zou dan de FFTRI gebruiken als je je NTB licentie wil gebruiken. Geen idee wat ze met "die nullen" bedoelen, want de ruimte van je licentie is gewoon 1 open veld wat je kunt invullen

Misschien handig als HermanB even de mail naar je doorstuurt waarin ze bevestigen dat het kan op een buitenlandse tri-licentie
10 tegen 1 dat er namelijk iemand achter de tafel zit die zegt van niets te weten  cool

Onderaan bij de online inschrijving staat nog "Reblochonnade" .............. dat is een gerecht :-)
Er wordt in Frankrijk niet gesport zonder drank en/of eten hahahaha

Succes met alles

13

Re: Zwemmen frankrijk.annency

petitmas schreef:

Alle vragen beantwoord zie ik :-) maar eh.............over die kopie schrijven ze niet hoor

Ze hebben het voortdurend over het overleggen van een kopie van je licentie bij inschrijving, bv artikel 1 van het reglement: "Les inscriptions ne seront prises en compte qu’accompagnées du droit d’engagement correspondant et d’une copie de la licence ou du certificat médical."

Verderop staat dat je, als je inschrijving niet compleet is, die kopie uiterlijk 30 minuten voor de start moet "overhandigen" (remettre), dus niet "tonen" (montrer).

Ik vond dat een beetje vaag (normaal zou je denken dat het laten zien van je licentie voldoende is), vandaar dat ik het toch maar even noemde.

petitmas schreef:

Misschien handig als HermanB even de mail naar je doorstuurt waarin ze bevestigen dat het kan op een buitenlandse tri-licentie
10 tegen 1 dat er namelijk iemand achter de tafel zit die zegt van niets te weten  cool

Goed punt, DM me anders even je mail-adres, Ramon.

Groet,

/Herman

14

Re: Zwemmen frankrijk.annency

Herman..........ik had alleen het inschrijfformulier bekeken  tongue
Dan is het helemaal duidelijk.

Mooi evenement btw.
Veel succes en plezier

15

Re: Zwemmen frankrijk.annency

Ik ben heel blij dat jullie de beheersen  big_smile . Ik zal even mijn mail doorzetten Herman.

Petitmas, in elk geval bedankt voor je aanvulling !

Ik neem voor de zekerheid gewoon een extra copie mee.


bedankt, gr ramon

16

Re: Zwemmen frankrijk.annency

Ramon...........zou wat zijn...........woon er nu 8 jaar  tongue

Toch begrijp ik nog steeds niet dat "we" het hier op het forum niet voor elkaar krijgen om met "een aantal" hier (in LDF)naar een mooie wedstrijd te gaan.

1 busje regelen met 4 man............kan niet veel kosten
Onze camping is bijna gratis en je gaat een wedstrijd doen die je nooit zal vergeten

Combineer het met je zomervakantie of maak er een weekje in mei of juni van

Iets opzetten voor 2016???

17

Re: Zwemmen frankrijk.annency

Ik heb al enkele keren aangegeven intresse te hebben zeker nu ik sinds dit jaar mijn vakantie kan nemen wanneer ikzelf wil. Enige probleem is als ik er dan ook nog een weekje vakantie aan wil breièn ik niet met mijn trouwe viervoeter op jullie domein mag.

18

Re: Zwemmen frankrijk.annency

Ronnyke...............op de camping wel hoor  tongue

In het huis (gites) doen wij dat niet. Elke hond ruikt namelijk (ook al zegt de eigenaar van neit  big_smile  ) en ik meot er niet aan denken dat niet-hondenliefhebbers negatief op internet gaan schrijven omdat ze "de lucht" ruiken.

Vandaar onze keuze