1

Onderwerp: Garmin Edge 500 en (on)verharde wegen

Ik heb mijn fiets geupgrade met een Garmin 500, en ik ben er blij mee! Ik heb alleen twee problemen: Als ik een route programmeer met de Garmin software zonder onverharde wegen, kom ik toch vaak op zandpaadjes uit. Is daar een betere oplossing/workaround voor?
Mijn tweede kleine issue is dat de cadansmeter niet werkt. Mijn frame maakt een bocht naar binnen, waardoor de crank te ver van de sensor zit. Is hier nog een creatieve oplossing voor?

2

Re: Garmin Edge 500 en (on)verharde wegen

Foto van het frame...?

3

Re: Garmin Edge 500 en (on)verharde wegen

Sandra,

Ik heb enkele weken geleden ook mijn Garmin geïnstalleerd en kwam daarbij met hetzelfde probleem. Ik heb toen de cadansmeter iets naar buiten gekanteld. Hij staat nu iets schuin ten opzichte van mijn crank, maar werkt nu wel.

Voor je zandpaadjes kan ik je helaas niet helpen.

4

Re: Garmin Edge 500 en (on)verharde wegen

Thanks Stefan, ik zal het eens proberen. Als dat niet lukt maak ik meteen een foto

5 Laatst bewerkt door Nultra (02-09-15 19:00:43)

Re: Garmin Edge 500 en (on)verharde wegen

Sandra86 schreef:

Ik heb mijn fiets geupgrade met een Garmin 500, en ik ben er blij mee! Ik heb alleen twee problemen: Als ik een route programmeer met de Garmin software zonder onverharde wegen, kom ik toch vaak op zandpaadjes uit. Is daar een betere oplossing/workaround voor?
Mijn tweede kleine issue is dat de cadansmeter niet werkt. Mijn frame maakt een bocht naar binnen, waardoor de crank te ver van de sensor zit. Is hier nog een creatieve oplossing voor?

Weet niet wat je met "Garmin software" bedoelt, ik gebruik altijd Basecamp om zelf routes te tekenen icm. met de OpenFietsMap.
Voor instellingen voor Basecamp en routering op je Garmin kijk hier: http://www.openfietsmap.nl/tips-tricks/basecamp-nl

Wat betreft je cadansmeter; is dit de nieuwe versie? Dwz. die je alleen met het elastiek aan je crank zet? Of is het de "oude" met plakmagneet op de crank en de cadansunit op de achterbrug?