26

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Ja Hier in het Zuiden zijn we er ook mee gestart....de vaartzwemmers noemen ze ons ;-). Bijgevoegd een foto van een groepstraining.  Wat we  opmerken is dat de triatleet te weinig aan zijn veiligheid denkt. Van de 7 was er maar 1 die een saferswimmer aan had (www.saferswimmershop.com). Het was dan nog mogelijk de beste zwemmer De saferswimmer is een boei die je laat opmerken in open water , waar je je sleutels in kwijt kan en waar je in geval van nood ook wat steun aan hebt.

27

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Hey de Sois smile

28

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Deze week 2x in het Henschotermeer gezwommen. Vandaag was wat frisser dan afgelopen dinsdag, maar prima te doen.
Ik heb nog geen badmuts, en vandaag voelde het wel fris aan het hoofd. Binnenkort toch maar even aanschaffen.

29

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

nicov schreef:

Deze week 2x in het Henschotermeer gezwommen. Vandaag was wat frisser dan afgelopen dinsdag, maar prima te doen.
Ik heb nog geen badmuts, en vandaag voelde het wel fris aan het hoofd. Binnenkort toch maar even aanschaffen.

Nico,

Wanneer ga je weer in het Henschotermeer zwemmen?

30

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

De komende 2 weken op Rhodos eens lekker in de Middelandse Zee zwemmen smile  big_smile

#enjoylife

31

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Sois Hartman schreef:

Ja Hier in het Zuiden zijn we er ook mee gestart....de vaartzwemmers noemen ze ons ;-). Bijgevoegd een foto van een groepstraining.  Wat we  opmerken is dat de triatleet te weinig aan zijn veiligheid denkt. Van de 7 was er maar 1 die een saferswimmer aan had (www.saferswimmershop.com). Het was dan nog mogelijk de beste zwemmer De saferswimmer is een boei die je laat opmerken in open water , waar je je sleutels in kwijt kan en waar je in geval van nood ook wat steun aan hebt.

Dit is ook de vaart waar gezwommen wordt tijdens de Traitlon van Geel.. Toch?

32

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Triathlon van Geel is het kempisch kanaal.

33

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Ik zal het wel mis hebben. Ik dacht de kade te herkennen.
Het was vorig jaar ook redelijk koud in Geel....  wink

34

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Andermaal een plonsje gemaakt, dit keer met neopreen cap en dat ging super, nergens last van.

35

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Maandag morgen ook eens een duikje in de visvijver maken.

36

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Nick__C schreef:
ronnyke schreef:

In Sint -Niklaas kun je vanaf Mei op donderdagavond zwemmen als het goed weer is. Dan zijn er redders aanwezig.

Vanaf welk uur is dit dan? ergens info over te vinden?

de trainingen zijn op vrijdag he wink
inderdaad om 19u aan den brokkelinck ATRIAC traint er ook soms mee (ik ben er vanaf volgende week ook terug bij)

37

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Ha waren die vroeger niet op donderdag dan? Pff in Zeeuws-Vlaanderen is er water genoeg dus ik ga daar mijn geluk wel beproeven.

38

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Vandaag in de Zevenhuizerplas gezwommen. De golfslag was enorm, alsof je op zee aan het zwemmen was. Maar vooral de temperatuur was de eerste minuten best heftig. Volgens de Suunto kwam hij niet boven de 13 graden. Dat is een stuk kouder dan dat ik verwacht had. Gelukkig wordt het de komende dagen goed warm in de buurt van Bilzen.....

39

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Ha zijn er zwem/whatsapp groepjes (bij voorkeur mannen) die in de ochtenden in regio Den Haag (plas/zee) willen trainen en/of dit al doen en ruimte hebben voor een extra deelnemer . Ik (man 34) ben (nog) geen snelle zwemmer maar kan op duur en afstand inmiddels goed mee. Heb tot oktober nog in de zee getraind.

Het liefst duik ik er 2 x per week niet lang naar zonsopgang (5.30u) in voor een training van ruim een uur. Dit.tijdstip is geen must maar ivm gezin het meest practisch smile . Het is gezelliger, veiliger en soms ook motiverender om dit niet in je eentje te doen. Ik ben voor fietsen aangesloten bij een whtsapp groep en dat werkt superchill.

40

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Vandaag voor het eerst buiten gezwommen, tijdens de Bosbaan sprinttriatlon. Temperatuur was prima, 17,5 graden! Wel redelijk wat golfjes (tegen) door de wind.

41

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Water van de bosbaan viel me alles mee inderdaad. De wind wat minder pfff.

42

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Dimitri_ schreef:
nicov schreef:

Deze week 2x in het Henschotermeer gezwommen. Vandaag was wat frisser dan afgelopen dinsdag, maar prima te doen.
Ik heb nog geen badmuts, en vandaag voelde het wel fris aan het hoofd. Binnenkort toch maar even aanschaffen.

Nico,

Wanneer ga je weer in het Henschotermeer zwemmen?

Ik ga vrijdag weer naar het Henschotermeer, tussen 09:00 en 10:00 denk ik.

43

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

nicov schreef:
Dimitri_ schreef:
nicov schreef:

Deze week 2x in het Henschotermeer gezwommen. Vandaag was wat frisser dan afgelopen dinsdag, maar prima te doen.
Ik heb nog geen badmuts, en vandaag voelde het wel fris aan het hoofd. Binnenkort toch maar even aanschaffen.

Nico,

Wanneer ga je weer in het Henschotermeer zwemmen?

Ik ga vrijdag weer naar het Henschotermeer, tussen 09:00 en 10:00 denk ik.


Vrijdag lig ik net zoals Rinke in de Middelandse Zee zwemmen  big_smile  om te zwemmen.

Stuur mij ander een PB dan kunnen we een keer samen zwemmen daar?

44

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Wij gaan vanavond met een groepje het wolderwijd testen. Het is daar niet al te diep, dus heb geode hoop smile

Btw, die saferswimmer is meer voor het gezien worden dan echt een reddingsboei toch? Bij ons is er 1 iemand die er een heeft.
Ben benieuwd naar de ervaringen. Ook wel handig om wat spullen mee te nemen (sleutels ed).

45

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

DennisM schreef:

Wij gaan vanavond met een groepje het wolderwijd testen. Het is daar niet al te diep, dus heb geode hoop smile

Btw, die saferswimmer is meer voor het gezien worden dan echt een reddingsboei toch? Bij ons is er 1 iemand die er een heeft.
Ben benieuwd naar de ervaringen. Ook wel handig om wat spullen mee te nemen (sleutels ed).

Werkt op zich prima. Iets meer kleur dan alleen de zwemmutsje. Weinig last van tijdens het zwemmen. Je kan er alleen niet veel in kwijt. Schoenen en jas wordt hem niet. Wat nergens genoemd is dat de zak uit twee delen bestaat, een deel voor je spullen en een andere deel om op te blazen (wat in mijn ogen een voordeel is).

46

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Voor mij is de kop er nu ook af: vanmiddag bij ons achter in de Schie gezwommen. Het is goed opgewarmd de laatste dagen, dus het viel me alles mee! En dan is het een verademing, vind ik, buiten zwemmen, na maandenlang in zo'n benauwd hok naar tegeltjes koekeloeren  wink 

Louise

47

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Hier ook gisteravond voor het eerst buiten gezwommen, puur genieten!

48

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Waar heb je gezwommen als ik vragen mag transphormer

49

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Gisteren na het lopen ook mijn pak aangetrokken en het water ingedoken. Het viel ook mij veel mee qua temperatuur. Het zwemmen zelf was wel wat aanpassen  roll

50

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Thijsie schreef:

Waar heb je gezwommen als ik vragen mag transphormer

In Bussloo, heerlijk helder water! Daar wordt vaker, min of meer structureel, door clubgenoten gezwommen.

Binnenkort wil ik het Lageveld ook eens proberen smile