1 Laatst bewerkt door thomass (05-05-15 22:40:50)

Onderwerp: Bosbaan Triathlon

Eén van de eerste triathlon van het seizoen in open water volgens mij, wie doet er nog meer mee? Ik las bijna 700 aanmeldingen, dus het moet raar lopen als er niet andere forumleden ook meedoen aan deze sprint tri. Voor mij vooral ervaring opdoen met het open water zwemmen, knallen op de fiets, en overleven tijdens het lopen. Ik heb me ingeschreven voor de "snelle" wave tussen de 59 en 75 minuten, ik verwacht daar een beetje in de middenmoot te acteren

Zwemmen: 11:30
Fietsen: 32:00 (parcours is iets langer dan 20k meen ik?)
Lopen: 19:30
Wissels: 2:00

Eindtijd: 1:05:00

2

Re: Bosbaan Triathlon

Ik heb me ook ingeschreven.

Tijdvoorspellingen ga ik me nog even niet aan wagen. Ben benieuwd wat er uitkomt. Ik zit 1 wave langzamer volgens mij.

3

Re: Bosbaan Triathlon

Dit gaat mijn eerste triathlon worden, ik start om 14:00. Ik ben heel erg beniewd hoe het zal zijn! Laat ik me voor de gein maar eens wagen aan een voorspelling:

Zwemmen: 18:00 (veruit mijn zwakke punt)
Fietsen: 36:00
Lopen: 22:50
Wissels: geen flauw benul

Nu hopen dat het weer een beetje mee zit tongue

4

Re: Bosbaan Triathlon

thomass schreef:

Eén van de eerste triathlon van het seizoen in open water volgens mij, wie doet er nog meer mee? Ik las bijna 700 aanmeldingen, dus het moet raar lopen als er niet andere forumleden ook meedoen aan deze sprint tri. Voor mij vooral ervaring opdoen met het open water zwemmen, knallen op de fiets, en overleven tijdens het lopen. Ik heb me ingeschreven voor de "snelle" wave tussen de 59 en 75 minuten, ik verwacht daar een beetje in de middenmoot te acteren

Zwemmen: 11:30
Fietsen: 32:00 (parcours is iets langer dan 20k meen ik?)
Lopen: 19:30
Wissels: 2:00

Eindtijd: 1:05:00

Nou, de werkelijkheid was toch even anders! Windkracht 5/6 tegen gooide alle aspiraties voor een snelle tijd over boord. Zwemmen ging in iets van 13:30, fietsen 34, en tijdens het lopen enorme last van steken in mijn zij, waardoor ik de eerste 3k min of meer heb moeten lopen, dus dat deed me de das om, uiteindelijk iets van 24 min over de 5k gedaan... Na het fietsen 11e, uiteindelijk 25e geworden. Tsja. Op naar nieuwkoop wink

5

Re: Bosbaan Triathlon

Ik vond het zwemmen gelukkig meevallen, had afgelopen dinsdag ook al in de plas gelegen tijdens de storm.

Zwemmen 14:40, fietsen 38:50 en lopen 23. Lopen viel me het meeste tegen, kwam ook door het vage parcours. Wel een mooie ervaring!