1

Onderwerp: Triathlon Geel 11.05

Na 10 jaar geleden mijn laatste triathlon gedaan te hebben, is het komende zondag tijd voor mijn "comeback".

De triathlon van Geel gekozen omdat het redelijk in de buurt is, en de wedstrijd van een goed niveau is.
2 weken geleden tijdens de Zwemloop in Rucphen was ik behoorlijk duizelig tijdens de wissel. Ik ben benieuwd of dat dit zondag ook zal zijn.
Misschien dat ik met het lopen nog wat voorbarig ben in onderstaande tijden. Maar voor een eerste triathlon weet ik niet goed wat te verwachten. Ik kijk uit naar zondag, Ik heb er zin in.

Zwemmen 1000 m: 15:30 min
T1:                            2:00 min
Fietsen 38.6 km: 1:03:00 min
T2:                            2:00 min
Lopen 10.2 km:      37:00 min
Totaaltijd:           1:59:30

Gaan er nog anderen naar Geel komende weekend?

Groet

2

Re: Triathlon Geel 11.05

Dat zien er strakke tijden uit :-) En is het zwemmen in Geel geen 1500m? Ik heb afgelopen weekend Retie meegedaan,maar mischien doe ik volgend jaar Geel wel eens mee als het past. Succes alvast zondag.

3

Re: Triathlon Geel 11.05

Damn...dit zijn toch wel erg lekkere tijden hoor! Mag ik helaas nog van dromen  roll

4

Re: Triathlon Geel 11.05

Gisteren goed afgezien tijdens de triathlon van Geel.

De organisatie maakt gebruik van championchip en had maten liggen bij uitkomen water, uitlopen parc ferme (naar het looponderdeel) en aan de finish. Als gevolg was in je fietstijd beide wissels meegeteld. Als ik terug kijk dan ben ik tevreden.

Zwemmen 1000 m: 15:30 min (werkelijk 16:33)
T1:                            2:00 min
Fietsen 38.6 km: 1:03:00 min (inclusief 2 wissels 1:03:33)
T2:                            2:00 min
Lopen 10.2 km:      37:00 min (werkelijk 36:42)
Totaaltijd:           1:59:30 (eindtijd: 1:56:46)

Het zwemmen ging goed, ik heb niet veel in de voeten van anderen kunnen zwemmen. Het koude zorgde ervoor dat ik nooit echt lekker in mijn ritme kwam. Steeds om de 2 slagen adem moeten halen. Ik zag heel erg op tegen het "spotten". Maar het navigeren ging juist goed.
Waar ik 2 weken terug heel duizelig was had ik er gisteren geen last van. De wissel ging echter nog niet echt soepel. Ik kreeg mijn fietsschoenen niet goed aan. En door de regen was mijn fietsbril aangeslagen.
Met veel wind en natte bochten was het oppassen tijdens het fietsen. We kregen tijdens het fietsen nog een grote bui over ons heen. Maar ik heb me goed staande kunnen houden. Het fietsen ging redelijk. Als ik naar de fietstijd kijk (inclusief wissels) dan ben ik tevreden. Echter denk ik het nog beter kan.
De fiets-loop wissel ging niet rap. Door de natte en koude voeten kreeg ik de loopschoenen niet goed aan. Daar moet ik toch wat meer op trainen en misschien andere schoenen aanschaffen. Ik krijg zonder sokken namelijk blaren aan de binnenkant van mijn voet. Eenmaal weg wat het 200m zoeken naar het ritme. Maar daarna heb ik vooral in de 1e loopronde veel atleten ingehaald.

Uiteindelijk in 1.56.46 gefinisht. Sneller dan verwacht, maar door enkel de wissel te verbeteren, zou het al een minuut sneller kunnen.

De 1e triathlon zit erop. Komende weken ga ik nadrukkelijker trainen op het fietsonderdeel en de wissels. En dan hopen we in terheijden vooruitgang geboekt te hebben.

@ ronnyke,

Geel was inderdaad 1000m zwemmen. Ik heb de triathlon in retie op 15 juni ook ingeschreven. Deze is wel 1500m....

5

Re: Triathlon Geel 11.05

Sorry voor het reageren op een oud topic, maar ik heb een vraag over de triathlon in Geel.

In het regelement van de belgische bond staat dat er bij stayer wedstrijden niet met de tijdritfiets gefietst mag worden.
Maar ik zie op foto's van vorig jaar wel tijdritfietsen.

Kan iemand hier duidelijkheid over geven?

Thanks.

6

Re: Triathlon Geel 11.05

Vorige jaar was het een niet stayer wedstrijd, vandaar de tijdritfietsen!

Ik vond het vorige jaar een leuke wedstrijd, we kregen een grote bui over ons heen tijdens het fietsen. Maar dat mocht de pret niet drukken.

Voor het publiek is het ook een mooie wedstrijd. Tijdens het zwemmen kan er op de kade mee gelopen worden. En start finish ligt ook niet ver uiteen.

7

Re: Triathlon Geel 11.05

Iemand vandaag meegedaan in Geel?

Ik heb hier meegedaan als voorbereiding op Weert 30 mei a.s. en het was voor mij de vuurdoop als eerste complete triathlon na het sprintje in Herderen.

Doelstelling:
Zwemmen 1000 mtr: 17:30
T1: 1:30
Fietsen 38,6 km: 1:04:30
T2: 1:00
Lopen 10,2 km: 43:00

Totaal: 2:07:30

De massastart viel me alleszinds nog wel mee, voor zover dat in een eerste triathlon mee kan vallen. Navigeren was een totale ramp, en volgens mn Garmin had ik meer dan 1100 meter gezwommen. Wel netjes 1:39/100 mtr dus als ik gewoon 1000 meter zou hebben gezwommen had ik een mooie 16:30 oid kunnen neerzetten. Niet dat het veel had uitgemaakt, want de groep waar ik in terecht kwam kachelde stevig door op de fiets waardoor we flink wat groepjes in hebben kunnen halen en uiteindelijk zelfs in een klein peloton rond fietsten. De wissels gingen goed, alle youtube-filmpjes hebben toch wel geholpen zodat ik vlot aan het lopen kon beginnen. De eerste km's liep ik vlak 4:00-4:05/km en heb ik besloten iets te temporiseren aangezien ik de verwachting had dit niet tot het einde vol te gaan houden, mn ademhaling was ook niet optimaal en ik kreeg dat zo snel ook niet onder controle. Uiteindelijk netjes met 4:16/km gefinished en mn eerste triathlon volbracht ruim onder mn doelstelling! Smaakt naar meer!

Uiteindelijke tijden volgens mijn Garmin
Zwemmen 1000 mtr: 18:50 (1140 mtr - 1:39/km)
T1: 1:49 (toch sokken aangetrokken, lastig om wetsuit in een plastic zak te steken)
Fietsen 38,6 km: 56:43 (37,9 km - 39,8 gem)
T2: 0:43 (vlotte wissel, waarschijnlijk wat te vlot loopronde aangezet)
Lopen 10,2 km: 43:00 (10,1 km - 4:16/km)

Totaal: 2:01:05

8

Re: Triathlon Geel 11.05

2.00.46 is m'n officiële tijd volgens de uitslag.

62e van de 187 smile

9

Re: Triathlon Geel 11.05

Knappe uitslag, x2 omdat het je debuut was !  smile

10

Re: Triathlon Geel 11.05

Dankje! Ik vond het echt een fantastische ervaring, de sfeer is zo ontzettend verslavend voor dit soort evenementen!

Nu nog een tijdrit de 19e, en dan verder nog even hard trainen voor Weert 30 mei.