1

Onderwerp: trainingsmaatjes zwemmen (m) regio Den Haag gezocht

Poste dit al bij een ander onderwerp onder zwemtraining maar mogelijk is dit een betere plaats: roll

Ha zijn er zwem/whatsapp groepjes (bij voorkeur mannen) die in de ochtenden in regio Den Haag (plas/zee) willen trainen en/of dit al doen en ruimte hebben voor een extra deelnemer . Ik (man 34) ben (nog) geen snelle zwemmer maar kan op duur en afstand inmiddels goed mee. Heb tot oktober nog in de zee getraind.

Het liefst duik ik er 2 x per week niet lang naar zonsopgang (5.30u) in voor een training van ruim een uur. Dit.tijdstip is geen must maar ivm gezin het meest practisch  . Het is gezelliger, veiliger en soms ook motiverender om dit niet in je eentje te doen. Ik ben voor fietsen aangesloten bij een whtsapp groep en dat werkt superchill.

2

Re: trainingsmaatjes zwemmen (m) regio Den Haag gezocht

Cootje wordt koppelaar: http://www.triathlonforum.nl/viewtopic.php?id=3673

3

Re: trainingsmaatjes zwemmen (m) regio Den Haag gezocht

Cootje thx! Oproep blijft staan. Hoe meer in de groep, hoe vaker het lukt om  tot een goede training te komen  big_smile

4

Re: trainingsmaatjes zwemmen (m) regio Den Haag gezocht

Ha!

Ik ben half juni op vakantie in Wassenaar en wil nog wat zeemeeuw maken voor de zeezwemtocht van Kijkduin. Mail of Pm maar ff, dan wil ik zeker een keer mee!

Groet!
Roel

5

Re: trainingsmaatjes zwemmen (m) regio Den Haag gezocht

Sellars schreef:

Ha!

Ik ben half juni op vakantie in Wassenaar en wil nog wat zeemeeuw maken voor de zeezwemtocht van Kijkduin. Mail of Pm maar ff, dan wil ik zeker een keer mee!

Groet!
Roel

Hmm autocorrect. Zeemeeuw is natuurlijk zeemeters

6

Re: trainingsmaatjes zwemmen (m) regio Den Haag gezocht

Sellars schreef:

Hmm autocorrect. Zeemeeuw is natuurlijk zeemeters

Jammer, ik vond het wel poëtisch, 'zeemeeuwen maken'  wink

Louise

7

Re: trainingsmaatjes zwemmen (m) regio Den Haag gezocht

Ik dacht eigenlijk dat je 'zeemijlen' bedoelde. ;-)

/Herman

8

Re: trainingsmaatjes zwemmen (m) regio Den Haag gezocht

Poe en dan ook nog de snelheid omrekenen naar knopen

9

Re: trainingsmaatjes zwemmen (m) regio Den Haag gezocht

Inmiddels telt de appgroep 5 mannen en 2 vrouwen. Er is al in wisselende samenstelling gezwommen. Kortom als je weleens in deze regio op zoek bent. Sluit je aan!

10

Re: trainingsmaatjes zwemmen (m) regio Den Haag gezocht

hallo allemaal,

Ik woon zelf ook in Den Haag en zou graag ook wel een keer meewillen om zo wat meer ervaring op te doen met zeezwemmen.

Ik heb alleen niet veel ervaring met zwemmen in de zee. Tot nu toe heb ik alleen in lokale meertjes gezwommen en natuurlijk het zwembad. Is het dan wel handig om aan te sluiten?

11

Re: trainingsmaatjes zwemmen (m) regio Den Haag gezocht

Hi Ruben,
gewoon een keer mee doen. Stuur een PB naar Swann met 06 dan kom je in de OpenWater Den Haag AppGroup  en kan je aansluiten.

groet
John.

12

Re: trainingsmaatjes zwemmen (m) regio Den Haag gezocht

dank je wel, ga ik doen!

13

Re: trainingsmaatjes zwemmen (m) regio Den Haag gezocht

hallo

hoe zit dat eigenlijk, kun je jezelf gewoon in elke willekeurige plas storten, of zijn daar regels voor? Zeezwemmen zie ik (nog) niet zitten, slok nog wel eens wat water binnen.

Maar mijn reguliere zwembad gaat ruim een maand in onderhoud en buitenzwemmen is op zich een aantrekkelijk alternatief tov het uitwijken naar andere baden.

Er zijn diverse plassen en vijvers rondom Den Haag waar je redelijk uit de voeten kan ... maar mag dat dan ook (zomaar)?

D.

14 Laatst bewerkt door HermanB (21-06-15 13:54:36)

Re: trainingsmaatjes zwemmen (m) regio Den Haag gezocht

Duiksmurf schreef:

Er zijn diverse plassen en vijvers rondom Den Haag waar je redelijk uit de voeten kan ... maar mag dat dan ook (zomaar)?

Ik zou niet weten waarom niet. In Nederland geldt in het algemeen dat zwemmen is toegestaan, tenzij is aangegeven dat het verboden is. Net als bij schaatsen in de winter trouwens.

Het is wel handig om op zwemwater.nl te controleren of het water schoon genoeg is, maar volgens mij is dat tegenwoordig haast overal wel het geval.

Zelf zwem ik regelmatig in het plasje bij Madestein, waar een zwemstrandje is. Soms traint RTC er ook, dus dan zal het wel goed zijn smile

/Herman

15

Re: trainingsmaatjes zwemmen (m) regio Den Haag gezocht

Duiksmurf schreef:

hallo

hoe zit dat eigenlijk, kun je jezelf gewoon in elke willekeurige plas storten, of zijn daar regels voor? Zeezwemmen zie ik (nog) niet zitten, slok nog wel eens wat water binnen.

Maar mijn reguliere zwembad gaat ruim een maand in onderhoud en buitenzwemmen is op zich een aantrekkelijk alternatief tov het uitwijken naar andere baden.

Er zijn diverse plassen en vijvers rondom Den Haag waar je redelijk uit de voeten kan ... maar mag dat dan ook (zomaar)?

D.

Slokje zeewater is misschien juist wel gezond  smile  zie:
http://www.waterforum.net/Artikel/Print … px?ID=9164

16

Re: trainingsmaatjes zwemmen (m) regio Den Haag gezocht

JohnSwimmer schreef:

Slokje zeewater is misschien juist wel gezond  smile  zie:
http://www.waterforum.net/Artikel/Print … px?ID=9164

Juist niet, je krijgt er resistente bacterieën van binnen... Dan train ik liever mijn weerstand met af en toe een slokje verdunde watervogelpoep uit zo'n plasje wink

/Herman

17

Re: trainingsmaatjes zwemmen (m) regio Den Haag gezocht

HermanB schreef:
JohnSwimmer schreef:

Slokje zeewater is misschien juist wel gezond  smile  zie:
http://www.waterforum.net/Artikel/Print … px?ID=9164

Juist niet, je krijgt er resistente bacterieën van binnen... Dan train ik liever mijn weerstand met af en toe een slokje verdunde watervogelpoep uit zo'n plasje wink

/Herman

jaja :-) we zullen zien wat er uit komt. Die zoetwaterplassen zijn ook niet alles ... zeker als de boel opwarmt.
Wij hebben toch ook ooit eens in zee gelegen (paar jaar terug) ... of vergis ik me ?

zwemze in 't zoet of zout
John.

18

Re: trainingsmaatjes zwemmen (m) regio Den Haag gezocht

JohnSwimmer schreef:

Die zoetwaterplassen zijn ook niet alles ... zeker als de boel opwarmt.

Klopt. Gisteravond vond ik het bij Madestein ineens ook een beetje stinken trouwens, en het water was sinds vorige keer eerder afgekoeld dan opgewarmd. Maar er zaten ook meer eenden, koeten en ganzen dan anders op de plek waar ik startte, misschien rook ik die. In het water had ik er geen last van.

JohnSwimmer schreef:

Wij hebben toch ook ooit eens in zee gelegen (paar jaar terug) ... of vergis ik me ?

Klopt ook! En ik sluit vanaf begin juli graag nog eens aan bij jullie zeezwemclubje. Maar whatsapp gebruik ik dan weer niet... Ik DM anders wel tegen die tijd.

Groet,

Herman

19

Re: trainingsmaatjes zwemmen (m) regio Den Haag gezocht

Klopt ook! En ik sluit vanaf begin juli graag nog eens aan bij jullie zeezwemclubje. Maar whatsapp gebruik ik dan weer niet... Ik DM anders wel tegen die tijd.

Groet,

Herman


welkom Herman !
groet,
john

20

Re: trainingsmaatjes zwemmen (m) regio Den Haag gezocht

Ik stuur ook even mijn nummer. Zwem zelf graag in Valkenburgse meer. Maar inderdaad: liever niet alkeen, ondanks mijn safeswimmer.

21

Re: trainingsmaatjes zwemmen (m) regio Den Haag gezocht

Is de Whatsapp group nog live of is er een winterstop?
Edgar

22

Re: trainingsmaatjes zwemmen (m) regio Den Haag gezocht

Edgar,

We zijn nog steeds live. Vorige week zondag nog de zee in geweest. Het is een erg vrijblijvend gebeuren met een stuk of 12 zwemmers. Zo nu en dan komen er mensen bij en zijn er ook mensen voor wie het te weinig meerwaarde heeft die de groep verlaten. Er worden ook wel ideeen en vragen over open water zwemmen in het algemeen gedeeld. En wild live - gespotte zeehonden, grienden, kwallen enzo - doet het ook altijd goed. big_smile

Ikzelf wil deze winter ook gaan werken aan mn bruine vet en koutolerantie. Naarmate het kouder wordt zal de afstand en duur steeds korter worden. Als je naar mij een bericht stuurt met je telefoonnummer, dan voeg ik je toe.

23

Re: trainingsmaatjes zwemmen (m) regio Den Haag gezocht

Ik realiseer me net dat mijn wetsuit nog ligt op mijn oude woonadres in het buitenland. Lol. Ik ben zeezwemmen wel gewend maar niet in een koude zee en dat heeft voorbereiding nodig.  Misschien kan je iets zeggen over wat jullie uitrusting.

Edgar

24

Re: trainingsmaatjes zwemmen (m) regio Den Haag gezocht

Tja. Zonder wetsuit nu is al best een uitdaging.
Ik draag nu (bij temperatuur rond 13 graden) wetsuit van orca die wat dikker is. Denk 4 mm op sommige plaatsen. Verder neopreen cap van blue seventy. Dit over een latex badmuts. Ik heb verder neopreen handschoenen en  neopreen sokken van Orca. Ik smeer altijd een hele dot vaseline op mn gezicht. Helpt alleen tegen de eerste kou, maar die is het ergst.

Ik ben voornemens deze winter bij de ochttendtrainingen ook zonder wetsuit de zee in te lopen. Maar dat meer als een therapeutische sessie om tolerantie op te bouwen. Ik woon vlak bij het strand. Dus wandel daarna direct onder de warme douche.  big_smile

25

Re: trainingsmaatjes zwemmen (m) regio Den Haag gezocht

Hoi bestaat het appgroepje nog steeds voor het zwemmen in open water?