1 Laatst bewerkt door Toine (29-05-15 15:31:25)

Onderwerp: Triathlon Krimpenerwaard

Morgen de triathlon in Krimpenerwaard. Voor mij de achtste afstand en mijn eerste triathlon ooit. Een beetje lastig om een voorspelling te doen maar ik ga me er toch aan wagen:

Zwemmen (500 meter): 9:00
T1: 2:00
Fietsen (25 km): 43:00
T2: 1:00
Lopen (5,5 km): 25:00

Totaal: 1:20:00

Zijn er nog meer forumleden die meedoen?

2

Re: Triathlon Krimpenerwaard

Ik kom er ook aan zometeen, voor de kwart, maar ik verwacht er niet zo veel van, ik tob al een paar weken met diverse blessures. Daardoor ben ik niet scherp, zwem ik nog trager dan anders (22' zou mooi zijn) en kan ik niet of nauwelijks lopen, dus het wordt m'n tweede DNF, denk ik zo. Eens kijken of het lukt om een beetje te knallen op de fiets, 1u15?

Ik hoop dat het weer een beetje meewerkt - daarnet onweerde het hier (20 km westelijker).

Louise

3

Re: Triathlon Krimpenerwaard

En hoe is het bevallen, Toine, je eerste triathlon?

Het was niet bepaald de makkelijkste, vond ik. Het water was te koud voor mij om goed te kunnen borstcrawlen, dat viel tegen. Ik had de afgelopen weken toch al wel heel lekker buiten gezwommen, maar dit plasje was wel erg koud (afgekoeld?). Bij zulk koud water knijpen mijn luchtwegen astma-achtig dicht als mijn hoofd onder water komt, en kan ik niet genoeg lucht krijgen als ik crawl. Dus steeds stukken schoolslag moeten zwemmen en verder overleven. Geen porem, 24,5 minuut ofzoiets, ik heb overwogen de 2e ronde niet te doen, maar dat was toch mijn eer te na.

Fietsen ook zwaar. Die 1u15 was een onderschatting van de afstand (42 km), het bochtige parcours en de wind, en een overschatting van mijn benen. Ik had ook moeite met op gang komen na dat koude zwemmen, maar het ging gelukkig wel steeds beter. De stukken meewind langs de grote weg waren wel heel lekker. Ik weet niet precies wat ik heb gereden, want ik had op het verkeerde knopje van mijn horloge gedrukt (zucht), ik denk boven de 1u20, misschien wel 1u25. De GPS had het bij het zwemmen ook niet goed gedaan, dus ook wat dat betreft zat het niet mee.

Nouja, en na 1 rondje hardlopen uitgestapt, zoals verwacht. Dat rondje ging best wel aardig, marginale verbetering toch, van de blessure. Maar nog een lange weg te gaan.

Maar aan de organisatie lag het niet: die was prima, leuk parcours (vooral het lopen), en een geweldige trakteer-tent na afloop. Het leek wel alsof heel Krimpen aan het bakken was geslagen: allemaal zelfgemaakte taarten en cake en pannenkoeken en andere lekkernijen. Dat vond ik echt super! En ook leuk was de sfeer in het parc fermé en het gevarieerde deelnemersveld. Dus wat dat betreft allemaal voor herhaling vatbaar! Volgend jaar hopelijk weer een beetje warmer voorjaar.

Louise

4

Re: Triathlon Krimpenerwaard

Het was echt genieten mijn eerste triathlon. Toen we iets na achten de parkeerplaats opreden nog een hagelbui over ons heen gekregen, maar daarna droog en steeds meer zon.

Van de kou had ik tijdens het zwemmen niet veel last (waarschijnlijk door de adrenaline), wel van de massa mensen waardoor ik nooit echt in mijn ritme kwam en nog een paar klappen tegen mijn hoofd kreeg. Wel kwam ik na 9:14 uit het water. Na een redelijk trage wissel van 2:13 de fiets op. Helaas sprong mn ketting van het tandwiel af bij de tijdmeting uit T1, maar daarna begon het genieten. Alleen maar mensen ingehaald op de fiets en zeker op het lange rechte stuk langs de N-weg met wind mee was het knallen. Uiteindelijk 41:59 gedaan over iets meer dan 25 kilometer. Daarna het lopen waar ik toch het meest voor vreesde, mede door mijn kameraad die hard achter me aan kwam, maar na het eerste deel achter iemand aan te kunnen lopen kwam ik toch redelijk in mijn ritme en had ik uiteindelijk 25:11 nodig voor de 5,5 km.

Totaal dus 1:19:41 nodig gehad en daarmee 6de in de categorie Heren 20-39 en 10de overall. Lang niet slecht voor een eerste keer en dit smaakt naar meer.

De volgende afspraken zijn dan ook:
27 juni - 1/8 triathlon Bosbaan
4 juli - 1/4 triathlon Texel