1

Onderwerp: Wielerkleding onder wetsuit

Hallo,

A.s. zondag eerste triathlon in Amsterdam. Klein logistiek vraagje; draag je je wielerkleding onder je wetsuit tijdens te zwemmen? M.a.w. ga je met natte kleding fietsen?

Thanks

2

Re: Wielerkleding onder wetsuit

In het geval van een tri-suit ja, wielerkleding zal ook wel lukken
Als je de fiets op stapt, is het ook zo weer droog

3

Re: Wielerkleding onder wetsuit

Zijn er eigenlijk atleten die een gewone koersbroek onder hun wetsuit aandoen.
Vooral voor de langere afstand lijkt me dit mss interessant (betere zeem?)

4

Re: Wielerkleding onder wetsuit

Nope, nooit de hele wedstrijd in een trisuit, met een minimale zeem ivm het lopen.
Is echt een kwestie van gewenning, ik vind nu een gewone koersbroek met zeem echt zeer oncomfortabel.

5

Re: Wielerkleding onder wetsuit

Ik heb ook liever een tri-suit aan op de tijdritfiets dan een gewone koersbroek

6

Re: Wielerkleding onder wetsuit

Helaas nog geen trisuit tot mijn beschikking.

7

Re: Wielerkleding onder wetsuit

Wat je ook doet, probeer het een (paar) keer uit tijdens een training. Dan weet je of je bijvoorbeeld voldoende schoudermobiliteit hebt met wielerkleding aan, of het niet enorm omhoog kruipt als je je wetsuit aantrekt, etc etc.

8

Re: Wielerkleding onder wetsuit

Thijsvl schreef:

Helaas nog geen trisuit tot mijn beschikking.

Dan ontkom je er niet om na ieder onderdeel van kleding te wisselen.

9

Re: Wielerkleding onder wetsuit

Arnoutdv schreef:
Thijsvl schreef:

Helaas nog geen trisuit tot mijn beschikking.

Dan ontkom je er niet om na ieder onderdeel van kleding te wisselen.

Of om met een luier om te lopen big_smile

10

Re: Wielerkleding onder wetsuit

daveke schreef:

Ik heb ook liever een tri-suit aan op de tijdritfiets dan een gewone koersbroek

Ik ook op mijn tijdritfiets. Nooit last gehad van de dunne zeem, en de zeem van een normale koersbroek voelt onaangenaam in aerohouding.

En een normale koersbroek onder je wetsuit aandoen lijkt me geen goed idee, al heb ik hier geen ervaring mee. De zeem van een trisuit is sneldrogend, die van een normale koersbroek fungeert meer als een volle luier inderdaad.

11

Re: Wielerkleding onder wetsuit

Met een ism zadel vind ik een gewone zeem te dik. Dan heb ik er meer last dan gemak van.

12

Re: Wielerkleding onder wetsuit

Arnoutdv schreef:
Thijsvl schreef:

Helaas nog geen trisuit tot mijn beschikking.

Dan ontkom je er niet om na ieder onderdeel van kleding te wisselen.

Volgens de regels van de NTB is algehele naaktheid in het PF reglementair niet toegestaan... Je kunt ervoor uit de wedstrijd gehaald worden hoewel ik zelf als jurylid geen discussie zou aangaan als iemand in zijn blote niksie staat. Dus tenzij er door de organisatie voorzien is in een omkleedtent is een triathlonpak ook om deze reden een aanrader.

13

Re: Wielerkleding onder wetsuit

Nico0105

Ik heb 10x de hele van Almere mogen doen en 10x met mijn wielersetje onder de wetsuit gezwommen.
Het is vooral persoonlijk denk ik maar nog belangrijker............ga eens 2 a 3 km buitenwater zwemmen met je wielerkleding er onder, dan weet je wat het is......................en ook ff fietsen daarna  tongue

Overigens vorig jaar IM Barcelona gedaan en toen met trisuit..............ook goed bevallen.

Dus uitproberen en doen wat het fijnste is/zit

14

Re: Wielerkleding onder wetsuit

Bedankt Petitmas.
Dit jaar staan mijn eerste 2 1/2 op het programma, een volledige zal eventueel pas voor volgend jaar zijn.
Eerst zien hoe we dit zullen uitdoen

15

Re: Wielerkleding onder wetsuit

Met een halve is wielerkleding natuurlijk geen issue...............sowieso een trisuit

16

Re: Wielerkleding onder wetsuit

Ik zou niet weten waarom je jezelf 2x om moet kleden. Overweeg gewoon een lekkerzittende trisuit zij hebben vandaag iets staan over trisuit met sleeves. Check anders die trisuit met sleeves eens: http://tri-athlete.nl/trisuit-met-sleeves/

17

Re: Wielerkleding onder wetsuit

In het geval dat je een wetsuit draagt, kan een zeembroek prima. Het zeem zal niet zo rap drogen en het loopt wat gek, maar echt trager zal je niet zijn ten opzichte van een trisuit. Ik zou het van tevoren een keertje uitproberen en kijken of je het fiets/loopshirt dat je na het zwemmen aandoet, makkelijk aankrijgt.

Voor een lange afstand (meer dan 10km) is het lopen in een zeembroek misschien af te raden, geen idee hoe dat is.