1

Onderwerp: Hallo allemaal

Ik zal me ook even voorstellen, wel zo netjes  cool
Ik ben een dame op leeftijd (al ruim een decennium 36) en heb de laatste jaren voornamelijk lang en ver gelopen.
Toen ik eind vorig jaar een achillespeesirritatie opliep, heb ik m'n racefiets maar weer afgestoft en van 't een kwam 't ander (de details van dit verhaal staan hier, mocht er iemand geinteresseerd zijn; http://wp.me/p32DUO-rZ)

M'n hernieuwde vuurdoop gaat eind deze maand gebeuren in Oostvoorne en ik ben reuze benieuwd waar ik sta.
Vroegah deed ik net geen 1:20 over een 1/8 maar ik heb zo'n gevoel dat ik wat sloom ben geworden van die eindeloze duurlopen die je als wannabe ultraloper doet. Nouja we zullen zien.
Eigenlijk heb ik de meeste angst voor 't zwemmen, dat is m'n zwakke onderdeel. Bovendien mis ik zwemzelfvertrouwen en als je d'r zelf niet in gelooft... maar desondanks vind ik triathlon echt supah dupah leuk en voor nu heerlijk verfrissend om van die korte dingetjes te doen  smile

2

Re: Hallo allemaal

Voor dat korte kies jezelf. Er zijn genoeg lange afstand evenementen in triatlon zowel in binnen als buitenland. En mocht een IM afstand nog niet genoeg zijn er altijd nog de ultraman wedstrijdjes. Das het dubbele of driedubbele van een IM afstand.

3

Re: Hallo allemaal

Heb je blog gelezen. Ziet er goed uit! Als je in Roosendaal woont en aan je zwemmen wilt werken is er een goede zwemvereniging met een eigen triathlontrainer daar in de buurt, in zwembad De Stok.

4

Re: Hallo allemaal

Hé, leuk, nog een dame op leeftijd! Ik ben ook al heel wat jaartjes 36+, sterker nog: mijn grote doel is om op m'n 50e een hele Ironman te volbrengen, en dat is volgend jaar. Zie http://www.delftweg9.nl/triathlon/ Je kunt ook echt halverwege de 40 nog wel leren borstcrawlen, hoor, al vraag ik me al sinds mijn eerst cursus af hoe ik dat snéller zou kunnen, en daar heb ik het antwoord nog niet op gevonden  wink .

Mijn PR op de 1/8 staat sinds vorig jaar ook precies een paar seconden onder de 1u20. Ook ik ervaar dat als ultrakort, ik ben van huis uit fietser en draai(de) mijn hand niet om voor 8 uur of langer. Vandaar ook de lokroep van de hele afstand. Voor mij is daarbij lopen wel de grootste uitdaging overigens.

Louise

5

Re: Hallo allemaal

Op zich kan ik borstcrawlen hoor, het idee dat ik 't niet zou kunnen zit puur tussen m'n oren. En na bijna 2 jaar niet-zwemmen is m'n zwemconditie natuurlijk 100% prut.

Als rechtgeaarde diesel voel ik uiteraard ook de lokroep van de hele. Bij van dat korte intensieve werk heb ik ook eigenlijk niets te zoeken, daar start ik veel te langzaam voor op. Desondanks vind ik 't wél erg leuk om te doen.
Terugkomend van een blessure en als heropstartend try-atleet leek 't me ook niet zo clever om me gelijk weer op de lange afstanden te gooien, dat komt later.

Voor nu gaat me vooral om zwemzelfvertrouwen en -conditie opbouwen, kijken of er uberhaupt nog iets wat op snelheid lijkt in die trage dieselbenen zit en gewoon veel pret maken tijdens korte wedstrijdjes.
In ieder geval vind ik de afwisseling in training en de puzzel om iedere week te zwemmen, fietsen, lopen nu alweer echt onwijs leuk en super motiverend. Weet weer helemaal waarom ik ooit voor triathlon ben gevallen  smile