1

Onderwerp: 1st,2 en 3de divisie wedstrijden

Zomaar weer eens een vraagje, ik zie geweldige leuke leuke triathlon wedstrijden in verschillende divisies maar wanneer mag je nu met 1st, 2de of 3de divisie wedstrijden deelnemen.

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

2

Re: 1st,2 en 3de divisie wedstrijden

Vlgs mij heeft mijn club zich ingeschreven voor de derde divisie wedstrijden, met een eigen clubteam. Die jongens nemen deel aan de derde divisie wedstrijden, dan moet je, corrigeer maar, je als team kwalificeren en promoveren naar de 2de divisie en daarna 1ste divisie. Dus aanmelden bij je club, team formeren en inschrijven voor seizoen 2016

3

Re: 1st,2 en 3de divisie wedstrijden

Ok, en stel je bent geen lid van een TV, maar wel individueel lid van de NTB, en je regel wat maten, zoekt een tenue sponsor en formeer een team zou je dan ook mee mogen doen?

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

4

Re: 1st,2 en 3de divisie wedstrijden

Lijkt mij wel dat dat mag, of zou een professioneel team als Team for Talent onderdeel zijn van een vereniging?
Of je wordt dan als team zelf een vereniging, dat zou je even na moeten vragen bij de NTB.
Maar verder is het inderdaad zoals vermeld, je laat je registreren als team en dan wordt je het eerste jaar in de laagste klasse ingedeeld waarna je kunt promoveren.

5

Re: 1st,2 en 3de divisie wedstrijden

wilagro schreef:

Lijkt mij wel dat dat mag, of zou een professioneel team als Team for Talent onderdeel zijn van een vereniging?
Of je wordt dan als team zelf een vereniging, dat zou je even na moeten vragen bij de NTB.
Maar verder is het inderdaad zoals vermeld, je laat je registreren als team en dan wordt je het eerste jaar in de laagste klasse ingedeeld waarna je kunt promoveren.

Ik heb een mailtje gestuurd met de vraag,
Hier in het Zeeuwse zijn er weining tot geen actieve TV's vlg mij.

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

6

Re: 1st,2 en 3de divisie wedstrijden

wilagro schreef:

Lijkt mij wel dat dat mag, of zou een professioneel team als Team for Talent onderdeel zijn van een vereniging?
Of je wordt dan als team zelf een vereniging, dat zou je even na moeten vragen bij de NTB.

Team4Talent is/was een vereniging. Weet niet of ze het nog zijn nu ze uit de eredivisie zijn.

Je moet als vereniging zijn aangesloten bij de ntb om in een divisie te mogen starten. Dus je moet je aansluiten bij een vereniging of er zelf één beginnen.

7

Re: 1st,2 en 3de divisie wedstrijden

Ik weet niet precies hoe het zit qua rechtsvorm, maar ik weet wel: er is een 2eDivisie-damesteam van de Vrouwentriathlon/Siosport, en dat is geen vereniging - het is een stichting en een bedrijf die samen dat team hebben opgericht. Verder kun je er niet lid van worden ofzoiets. Dus dat lijkt erop dat er wel mogelijkheden zijn buiten de verenigingen om.

Louise

8

Re: 1st,2 en 3de divisie wedstrijden

thijs schreef:
wilagro schreef:

Lijkt mij wel dat dat mag, of zou een professioneel team als Team for Talent onderdeel zijn van een vereniging?
Of je wordt dan als team zelf een vereniging, dat zou je even na moeten vragen bij de NTB.

Team4Talent is/was een vereniging. Weet niet of ze het nog zijn nu ze uit de eredivisie zijn.

Je moet als vereniging zijn aangesloten bij de ntb om in een divisie te mogen starten. Dus je moet je aansluiten bij een vereniging of er zelf één beginnen.

ok, toch!!! is op zich logisch

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

9

Re: 1st,2 en 3de divisie wedstrijden

Louise schreef:

Ik weet niet precies hoe het zit qua rechtsvorm, maar ik weet wel: er is een 2eDivisie-damesteam van de Vrouwentriathlon/Siosport, en dat is geen vereniging - het is een stichting en een bedrijf die samen dat team hebben opgericht. Verder kun je er niet lid van worden ofzoiets. Dus dat lijkt erop dat er wel mogelijkheden zijn buiten de verenigingen om.

Louise

Dit spreekt me meer aan!!! cool  cool
Ik wacht het antwoord af van de NTB.

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

10

Re: 1st,2 en 3de divisie wedstrijden

Er is of was althans toch een TV in zeeuws vlaanderen. In Catzand of Sluis dacht ik ik zag er vroeger soms toch met een tenu rondlopen in die wedstrijdjes van het ssp criterium.

11

Re: 1st,2 en 3de divisie wedstrijden

ronnyke schreef:

Er is of was althans toch een TV in zeeuws vlaanderen. In Catzand of Sluis dacht ik ik zag er vroeger soms toch met een tenu rondlopen in die wedstrijdjes van het ssp criterium.

vlg mij is die op gegaan in 3Tk uit Knokke,

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

12

Re: 1st,2 en 3de divisie wedstrijden

thijs schreef:
wilagro schreef:

Lijkt mij wel dat dat mag, of zou een professioneel team als Team for Talent onderdeel zijn van een vereniging?
Of je wordt dan als team zelf een vereniging, dat zou je even na moeten vragen bij de NTB.

Team4Talent is/was een vereniging. Weet niet of ze het nog zijn nu ze uit de eredivisie zijn.

Je moet als vereniging zijn aangesloten bij de ntb om in een divisie te mogen starten. Dus je moet je aansluiten bij een vereniging of er zelf één beginnen.

T4T is een stichting:

http://www.kvk.nl/orderstraat/product-k … eam4talent

Altijd al geweest.

Wat je zegt klopt helemaal, je moet een vereniging zijn om bij de NTB aan te kunnen sluiten en in aanmerking te komen voor divisiedeelname. Echter volgt de NTB/Eredivisie haar eigen statuten niet zo nauw, waardoor dus T4T en bijv siosport als stichting mee kunnen doen. In het divisiereglement staat oa: "Deelname aan de teamcompetitie staat alleen open voor teams van een bij de Nederlandse Triathlon Bond aangesloten vereniging."

Toen wij ons team wilden oprichten (TriMates) werd er bij ons op gehamerd dat het een vereniging moest zijn, terwijl een stichting een makkelijkere rechtsvorm is voor een kleinschalig team (en T4T deed toen al in de eredivisie mee als stichting). (Ja, daar ben ik nog steeds niet blij mee)

Dus, juridisch gezien moet je een vereniging zijn, maar in de praktijk zijn er meer mogelijkheden.