1

Onderwerp: Problemen met Anti Bot vraag

Bij het aanmelden op het forum en/of bij het plaatsen van een bericht kun je een zogenaamde Anti Bot vraag krijgen. Omdat het forum de laatste tijd wat last had van spam heb ik onlangs deze Anti Bot vraag gewijzigd.

Doordat ik de vraag gewijzigd heb kan het voorkomen dat het niet lukt om door de Bot vraag heen te komen. Mocht dit bij jou gebeuren wis dan de cookies van jouw browser, daarna zou alles weer moeten werken. Lukt het niet, stuur mij dan even een mail.

2

Re: Problemen met Anti Bot vraag

Zonder het cookie te wissen werd ik na elke klik spontaan weer uitgelogd. Dat is dus verholpen met het wissen ervan. De nieuwe vraag is wel erg simpel, ook voor buitenlandse spammers te lezen en zonder problemen in te vullen. Andere uiterste: wat is de eerste sport bij aquathlon?

3

Re: Problemen met Anti Bot vraag

@Wijnand, sinds de invoering van de nieuwe vraag word ik te pas en te onpas uitgelogd. Voorheen bleef ik ingelogd, ook wanneer ik na een paar dagen weer op de site kwam. Cookies zijn dus al verwijderd. Is er nog iets anders veranderd, of moet ik nog wat extra's doen?

4

Re: Problemen met Anti Bot vraag

hoi Cootje,

Dat is wel vervelend dat dat gebeurt! Bij mijn eigen en bij mijn testaccount gebeurt het niet. Welke browser gebruik je? En zou je het (als je dat nog niet gedaan hebt) op een andere browser kunnen proberen?

@forum, zijn er meer mensen met dit probleem?

5

Re: Problemen met Anti Bot vraag

Ik gebruik niets bijzonders, Firefox onder Linux. Dit heeft nooit ergens problemen mee. Even de cookies bekeken: beide punbb cookies hebben een levensduur van precies een half uur, en de sessie cookie 'until expired'. Stonden die punbb cookies vroeger niet langer? Het snijdt dan wel hout dat ik ook moet inloggen als ik in 1 sessie na verloop van tijd opnieuw moet inloggen.

6

Re: Problemen met Anti Bot vraag

Ik kreeg zojuist voor het eerst een andere botvraag dan voorheen. Deze moest een numeriek antwoord krijgen maar dat werd genegeerd (hoewel ik wel kan rekenen). Vervolgens kwam er een nieuwe vraag die leek op de oude, en toen werkte het wel.

(beetje cryptisch, maar ja, die bots lezen ook mee natuurlijk...)

/Herman

7

Re: Problemen met Anti Bot vraag

@cootje, in de duur van geldigheid heb ik niet gewijzigd. Het enige dat ik gedaan heb is de vraag gewijzigd. Denk dat dat dus een ander probleem is.

@HermanB, 1 antwoord lijkt inderdaad niet te werken. De niet werkende vraag en antwoord heb ik verwijderd.

8 Laatst bewerkt door HermanB (15-07-15 01:45:31)

Re: Problemen met Anti Bot vraag

Test

[Edit:] Yay!

9 Laatst bewerkt door thomass (14-07-15 09:22:02)

Re: Problemen met Anti Bot vraag

Het werkt nu weer wel maar ook tijdje niet, zowel op computer als ipad eigenlijk. Hij bleef eigenlijk telkens dezelfde vraag herhalen (wat is het tweede onderdeel)

10

Re: Problemen met Anti Bot vraag

Inmiddels meerdere browsers geprobeerd, maar ik blijf na 30 minuten uitgelogd worden. Dat klopt ook met wat er in de cookies staat, dus er lijkt aan mijn kant weinig mis te zijn. Zou je eens kunnen kijken of dat ergens in te stellen is, en dat verlengen? Dit is knap irritant zo. Dat die botvraag eens in de zoveel dagen langskomt is tot daar aan toe, maar nu moet ik ook alle posts 2 keer langs: een keer als bezoeker, en daarna komen ze nog eens als ongelezen langs  hmm (zeuren om details, ik weet het...)

11

Re: Problemen met Anti Bot vraag

thomass schreef:

Het werkt nu weer wel maar ook tijdje niet, zowel op computer als ipad eigenlijk. Hij bleef eigenlijk telkens dezelfde vraag herhalen (wat is het tweede onderdeel)

Dat probleem had ik ook een tijdje, maar Wijnand heeft iets aangepast en sindsdien (zie bovenstaande "test"-post) werkt het bij mij weer wel (en bij jou dus wellicht ook ;-)).

/Herman

12

Re: Problemen met Anti Bot vraag

Cootje schreef:

Inmiddels meerdere browsers geprobeerd, maar ik blijf na 30 minuten uitgelogd worden. Dat klopt ook met wat er in de cookies staat, dus er lijkt aan mijn kant weinig mis te zijn. Zou je eens kunnen kijken of dat ergens in te stellen is, en dat verlengen? Dit is knap irritant zo. Dat die botvraag eens in de zoveel dagen langskomt is tot daar aan toe, maar nu moet ik ook alle posts 2 keer langs: een keer als bezoeker, en daarna komen ze nog eens als ongelezen langs  hmm (zeuren om details, ik weet het...)

Echt heel vervelend en heel vreemd. Ik heb zoals Herman zegt iets veranderd waardoor het gedoe met de vraag verholpen is. Jouw probleem lijkt iets anders te zijn. Ik heb ook verder nog niet van andere leden gehoord dat zij er na een half uur spontaan uitgegooid worden maar er wel weer. De cookies die jij noemt staan al vanaf de start van het forum op die waarden maar deze zouden er niet voor mogen zorgen dat je er zomaar uitgegooid wordt.
Ik ben erg benieuwd of meer leden last hebben van hetzelfde probleem als Cootje en of/hoe ze dit eventuueel opgelost hebben.

13

Re: Problemen met Anti Bot vraag

Raarrr... Kan nu gewoon tussendoor eten zonder opnieuw in te loggen. Mijn punbb_cookie is nu twee weken geldig. Probleem lijkt dus opgelost! Fingers crossed voor de toekomst  cool

14

Re: Problemen met Anti Bot vraag

Ik heb vandaag opnieuw de vraag moeten wijzigen omdat het forum overspoeld werd door spam zooi. Mocht je onverhoopt problemen ondervinden lees dan even de berichten in dit topic...(voor zover dat helpt dan)

15

Re: Problemen met Anti Bot vraag

Ik heb de vraag 'wat is het laatste onderdeel van een triathlon' nog nooit goed weten te beantwoorden. Ik ben inmiddels wel benieuwd wat ik al die jaren fout heb gedaan.

16

Re: Problemen met Anti Bot vraag

Prijsuitreiking?  tongue

17

Re: Problemen met Anti Bot vraag

douchen

18

Re: Problemen met Anti Bot vraag

Haha, ik zal ze de volgende keer eens proberen, wie weet. Misschien is inschrijven voor een volgende triathlon wel het juiste antwoord.

19

Re: Problemen met Anti Bot vraag

Kan iemand me serieus even vertellen wat volgens de botvraag het laatste onderdeel van een triathlon moet zijn? Ik heb het nog geen enkele keer geraden en het begint een beetje irritant te worden.

20

Re: Problemen met Anti Bot vraag

Die vraag heb ik nog niet gezien.
De laatste tijd krijg ik de vraag over aantal onderdelen...

21

Re: Problemen met Anti Bot vraag

lopen
hardlopen
rennen
al geprobeerd?

Als het joggen is meld ik me af van het forum

22

Re: Problemen met Anti Bot vraag

Sorry Maca, ik moet nog altijd lachen... kan 100 antwoorden verzinnen, de een nog slechter bedacht dan de ander... blij dat ik die vraag niet krijg.

Mooi balen voor jou is het wel. Dat het nog steeds niet is opgelost verbaads me wel! Kun je de mod geen bericht sturen oid?

23

Re: Problemen met Anti Bot vraag

Ik heb gisteren hetzelfde probleem gehad na 5x lopen ingevuld te hebben heb ik het maar gelaten voor wat het was.

24

Re: Problemen met Anti Bot vraag

Volgens mij leest Wijnand wel mee (toch)?

Joggen weiger ik te proberen.

Ik heb
lopen
hardlopen
rennen

geprobeerd. Meestal krijg ik na 1 of meer verkeerde pogingen de vraag uit hoeveel onderdelen een triathlon bestaat en dat blijkt wel degelijk 3 te zijn.

25 Laatst bewerkt door Cootje (25-11-15 19:53:51)

Re: Problemen met Anti Bot vraag

(postpoging)

Edit: Hmm, werkt niet: geen vraag. Ik gok op Rennen. Of misschien is het toch Joggen en is de site daarom niet meer doorgelinked vanaf de nieuwe triathlon site...