26

Re: OD Utrecht

Ik heb Utrecht 2 jaar geleden gedaan. Ik durf het nooit weer. Enige race die ik ooit gedaan heb en niet opnieuw durf te doen.

27

Re: OD Utrecht

Bas schreef:
rinke schreef:

....
T2 ging net als vorig jaar ruk! Wederom gekloot met mijn binnenzooltje van mijn loopschoen, deze schoof naar voren tijdens het aantrekken, niet 1 of 2x maar wel 6x! wederom een kleine minuut verloren sad. sad

Aha, was jij dat... Ik stond rustig erbij te kijken (andere serie), hoe jij aan het prutsen en schelden was. Foei ! big_smile . Ik wilde je nog bijna mijn schoenlepel geven (zo doe ik het), maar dat zou waarschijnlijk diskwalificatie voor je zijn geweest ('hulp van buiten').

hahaha dat was ik vrees ik.. Heb heel T2 bij elkaar gevloekt... Zo klote als je daardoor zoveel tijd verliest... Was idd prutswerk...
@thijs waarom durf je Utrecht niet meer aan?

#enjoylife

28

Re: OD Utrecht

Ik vond het echt gevaarlijk. Tegenliggers, overstekers, pionnen op verkeerde plekken en hele rare bochten en dat alles met teveel deelnemers op tijdritfietsen die alleen maar kunnen stayeren ivm ruimtegebrek. Het is misschien een leuk evenement om mensen kennis te laten maken met triathlon op een recreatieve manier (met de handjes continu aan de remmen) maar als je daar serieus gaat fietsen neem je een risico dat naar mijn mening onacceptabel is. In de meeste "gevaarlijke" wedstrijden als Embrunman of zo, heb je de gevaren redelijk in eigen hand maar tegen wat er in Utrecht allemaal kort voor je wiel langs komt, helpen hooguit schietgebedjes.

29

Re: OD Utrecht

Grappig, ik heb zelf deze wedstrijd nooit zo ervaren.... Las overigens ook dat er een aantal atleten ziek zijn geworden waarschijnlijk door het zwemwater (braken, diarree etc) iemand hier nog ziek geworden?

#enjoylife

30

Re: OD Utrecht

thijs schreef:

Ik vond het echt gevaarlijk. Tegenliggers, overstekers, pionnen op verkeerde plekken en hele rare bochten en dat alles met teveel deelnemers op tijdritfietsen die alleen maar kunnen stayeren ivm ruimtegebrek. Het is misschien een leuk evenement om mensen kennis te laten maken met triathlon op een recreatieve manier (met de handjes continu aan de remmen) maar als je daar serieus gaat fietsen neem je een risico dat naar mijn mening onacceptabel is. In de meeste "gevaarlijke" wedstrijden als Embrunman of zo, heb je de gevaren redelijk in eigen hand maar tegen wat er in Utrecht allemaal kort voor je wiel langs komt, helpen hooguit schietgebedjes.

Ik heb nog niet veel triathlons gedaan, maar zelden heb ik me zo geergerd aan langzaam verkeerd wat steevast in de weg reed, mensen die oversteken idd, krappe fietspaden etc. Ik ben het wat dat betreft ondanks mijn ervaring nu al met je eens dat dit niet echt een uitnodigend fietsparcours is. Ik beschouw mezelf echt niet als een geweldig stuurman, maar wat ik hier voorbij heb zien komen kon echt niet. De 4 seconden die er voor nodig waren om de beste fietstijd neer te zetten ben ik onderweg geheid verloren door onvoorzien oponthoud

rinke schreef:

Grappig, ik heb zelf deze wedstrijd nooit zo ervaren.... Las overigens ook dat er een aantal atleten ziek zijn geworden waarschijnlijk door het zwemwater (braken, diarree etc) iemand hier nog ziek geworden?

Nope, nergens last van big_smile

31

Re: OD Utrecht

Ik heb zelf niet meegedaan, maar zondagavond wel een 2eDivisie-deelneemster geïnterviewd, en op basis van dat gesprek had ik al de conclusie getrokken: da's een triathlon die ik nooit ga doen. Zo'n fietsparcours is niks voor mij. Voor wie het leuk vindt om te lezen, het leidde tot dit stukje: http://www.siosport.nl/verslag-wedstrijd-utrecht/

Louise

32

Re: OD Utrecht

http://www.nu.nl/gezondheid/4088702/tie … -ziek.html

33

Re: OD Utrecht

Inderdaad groot in het nieuws vandaag.

34

Re: OD Utrecht

Alles bij elkaar zou het de organisatie toch te denken moeten geven, lijkt me.

Louise

35

Re: OD Utrecht

Dit was in 2011 de eerste zomertriathlon die ik deed na enkele wintertriathlons in de voorafgaande jaren. Zwemmen zonder wetsuit en op de gewone racefiets, als één vd laatsten uit het water, toch nog 2.40 over de OD, ik deed dus gewoon in het peloton mee en ik vond het een geweldige ervaring en sindsdien was ik verkocht.
De transitiezones waren toen ruim genoeg, alleen een drukke oversteekplaats van voetgangers om naar T2 te komen. Fiets parcours had een paar bochten maar herinner ik me niet als bijzonder gevaarlijk en ziek worden van het zwemwater terwijl het door de organisatie voor de start was goedgekeurd lijkt me overmacht.
Ik heb Utrecht maar 1 keer gedaan en het zal altijd een speciaal plekje voor me innemen.