1 Laatst bewerkt door daveke (27-02-15 15:00:10)

Onderwerp: Zwift-fiets"game"

Ik zag toevallig via iemand op Strava elke keer het gebeuren Zwift voorbij komen maar stond er niet echt bij stil wat dat zou kunnen zijn.

Eens gaan zoeken, en het blijkt te gaan om een PC/Mac - programma wat gebruik maakt van indoor-trainers al dan niet met vermogensfunctie om zo virtueel te fietsen in een nu nog testversie. Je moest er voor inschrijven en aangeven welke spullen je had en kort na mijn inschrijving ontving ik een aanmeldingsbewijs om de betaversie te downloaden en te beginnen.

Vanochtend dus vol goede moed alles gedownload, een ANT+ dongle voor in de USB poort opgehaald bij een maatje van me en de Wahoo Kickr voor de eerste keer uit de doos gehaald. Alles in stelling gezet en echt als kinderspel zo makkelijk koppelde de Wahoo en de hartslagmeter zich via ANT+ aan de Mac en Zwift. Begonnen met trappen en slechts 10 km gereden als test omdat ik vanochtend ook al anderhalf uur getraind had maar mijn eerste indruk is erg positief. Het is leuk om anderen voor en achter je te zien rijden, je wattage erbij te zien staan en hartslag etc. Elke ronde is er een "klassementje" op de klim, sprintjes en totale rondetijd en is na je training alles te koppelen en te analyseren via Strava.

Ik kan niet anders concluderen dan dat dit mijn indoor-training naar een heel ander niveau heeft getild smile

Nog meer "zwifters" hier?!

Wat plaatjes;

De setup:
http://i1093.photobucket.com/albums/i430/Davykoppen/77EF4B9B-D9AD-4AE9-8BAD-D73D6EC59715.jpg

Eenmaal bezig:
http://i1093.photobucket.com/albums/i430/Davykoppen/CA8A2AC3-1E76-4F12-95BA-9CE30581579C.jpg

Het scherm en de 'game':
http://i1093.photobucket.com/albums/i430/Davykoppen/C1DC3BBD-1B85-4E7C-A20D-86AE23555438.jpg

2

Re: Zwift-fiets"game"

Net aangemeld, maar weet niet of ik in aanmerking kom met een "domme" trainer

3

Re: Zwift-fiets"game"

Ik heb ook een beta account, maar heb t slechts 1 keer gedaan. Veel datadrops (hoeft niet perse van Zwift te komen) en mijn computer is ook niet de snelste dus de lol was er snel van af. Nu het weer langer licht word verkies ik toch buiten fietsen maar het is op zich een geinig alternatief.

4

Re: Zwift-fiets"game"

hoe kan ik een account aan maken? kan het nergens vinden!

5

Re: Zwift-fiets"game"

Ziet er gaaf uit! Zoiets ga ik eens met een beamer vol op de muur voor me proberen. Lijkt me dan helemaal heftig  cool

6

Re: Zwift-fiets"game"

Waw echt tof.
Maar waarom heb je zo'n doggle nodig?
Als je gps (met hartslag en cadans) nu gewoon verbonden is met usb naar je computer kan dat toch ook?
Want dat snap ik niet goed

7

Re: Zwift-fiets"game"

Hoe dat precies zit weet ik niet, maar het spel werkt via een vermogensmeter.
Ofwel in je rollenbank, ofwel in je fiets.. Dus enkel aan cadans/hartslag heb je niks

8

Re: Zwift-fiets"game"

niemand die weet hoe ik een account kan aanmaken?
er staat alleen log in!!!

9

Re: Zwift-fiets"game"

@daveke
Ja.vermogensmeter en geen cadans,ik had verkeerd gelezen waarschijnlijk.
Of een speedsensor.daar werkt het wel mee denk ik